Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deitti käy tupakalla pelkissä alushousuissa ja rintaliiveissä

Vierailija
04.01.2025 |

Olemme tavanneet muutaman kerran ja mietin, onko tuo asia liian turn off. Hän on toisaalta älykäs.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ihminen ei tupakoi.

Sano se Einsteinille

Nykyään tiedetään tupakoinnin haitoista. Jos siitä huolimatta polttaa on kyllä tyhmä. 

Niin tupakointi lyhentää elinikää oliko se nyt seitsemällä vuodella. Jos ei ole mitään suunnitelmia elää läheskään niin pitkään onko tupakointi tyhmää

Kallistahan se tietty on ja koukuttavaa. Ja sen tuoma ilo varsin lyhytaikainen

Mutta minkälaisia ne tupakoitsijan viimeiset vuodet on? Yskää ja hengenahdistusta. Verenkierto-ongelmia, heiluvia hampaita.

Ei ne hampaatkaan välttämätttä kärsi - oli tutkittu jotain viidakossa asuvaa heimoa jolla oli mustat hampaat savusta ja polttivat jotain tupakan tapaista, mutta eivät pesset hampaita, ja suu oli hyvässä kunnossa ja ajateltiin että mikälie tervakerros hampaien pinnalla suojasi.  Tupakoitsijoilla ei ientulehdusta huomata ajoissa koska pintaverenkierto on ikenissä huonontunut ja ikenet näyttävät hyviltä ja verta ei tule painettaessa.

Tupakoitsijoillakin luultavasti hampaat olisivat hyvässä kunnossa jos hoitaisivat niitä kuin ihmiset jotka hoitavat hyvin hampaansa, mutta monesti tupakka korvaa hampaiden pesun ja se näkyy kun vuosia ja vuosikymmeniä on laiminlyönyt hampaiden hoidon.

Mutta onnen lahjat eivät käy yksiin tupakoitsijoilla, jotkut kuolevat sydänkohtaukseen alle 50-vuotiaana, muutkin elintavat ovat vaikuttaneet, jotkut elävät tosi pitkään, kuten Jörn Donner, joka taisi saada keuhkosyövänkin, mutta eli rellusti yli 80-vuotta.

Se on kaavamaisesti laskettu se että yksi tupakka alentaa elinikää oli 2 minuuttia tjsp, eli siitä laskemalla saadaan loppupäässä savukkeiden määrällä elinikä putoamaan esim. 7 vuotta.

Eräs opettaja kehui että bändisoittaminen ei ollut kerinnyt hänellä kuuloa alentaa, kun lopetti ajoissa, että haittaa jos nuorena soittaa kovaa jos lopettaa ajoissa, ennen vaurion syntymistä.

Sama juttu tupakassa, monet artistit, esim Ville Valo ärsyttävästi olivat savuke kädessä koko HIM-uransa ajan ja nyt ei polta yhtään ja näyttää nuorelta ikäisekseen ja on mahdollista että elää pitkäänkin.

Eli se että polttaa esim 30-vuotiaaksi saakka, tai vanhemmaksikin, ei sitä takaa että elinikä tai elämän laatu on mitenkään alentunut, vaan lopettamalla elelee kuin ei olisi koskaan polttanut.

Vierailija
62/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn alasti. Suojainen takapiha.

t. Tissi-Liisa

Samalla käyy aina kusella puskassa.

T. Naapuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki ja kauneus eivät sovi samaan päähän.

Vierailija
64/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielun Veljien klassikkolevyllä:

Mä olen ruma, rakkaus raatelee ja nuo kauniit kuumat vuodet,

Mä olen ruma, rakkaus raatelee ja nuo viisaat villit vuodenajat.

Mä olen ruma, ei rumat saa rakastaa, mutta rumuutta rakkaus janoaa,

Mä olen kauniissa lasissa puoli litraa kaipa amor mut joskus kulauttaa.

... varmaan tarkoitti että Ismo Alanko on mielestään ruma mutta hyvin älykäs

Vierailija
65/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on aivan ehdoton ei, kävi sitten vaikka alasti.

Tupakoiva kaunis nainen on superhotti.

Vierailija
66/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anouk on hottis! Punaiset rintaliivit päällään shortseissa takapihalla tupakalla! <3 <3 <3 (tai oli 90-luvulla)

Vierailija
67/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakkaan jää koukkuun moni jo teini-ikäisenä. Aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden. Ehkä tykkää näyttäytyä? Pitääkö huomiosta? ADHD veikkaan minäkin

Kouluissa on hyvät päihdevalistukset, niin ihmettelen miten kukaan viitsii edes kokeilla mitään aineita.  

Itseä ainakin hirvitti ne kuvat keuhkosyövistä ja mädäntyneistä hampaista, etten koskaan mitään savuketta suuhuni laittanut. Alkoholista puhumattakaan.

Alkoholin juominen on hauskaa. Ja humalassa usein ne ensimmäiset tupakatkin poltetaan. Ei niihin kukaan sillon ajattele jäävänsä koukkuun.

Koulussa kerrotaan myös, että yhdestä kerrasta voi jäädä koukkuun. Joten ainakin minä ajattelin, ettei kannata kokeilla edes sitä yhtä kertaa.

No oletpas sinä kuuliainen

Toisaalta monet jää koukkuun herkkuihin ja niitä syötetään lapsille jo aikapäiviä ennenkuin ne osaa itse tehdä valintoja minkään suhteen

Vierailija
68/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies?

Vierailija
69/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järki ja kauneus eivät sovi samaan päähän.

Kauniiden ihmisten ei tarvitse usein paljon päätä vaivata

Vierailija
70/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy kuumana vaihde vuodet ja sinäkin laukeilet reisille.

Vierailija
71/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettet tapaile mursua?

Lyllertääkö sun deitti aina paikalle ja päästelee epämääräisiä murahduksia ja ähinää?

Vierailija
72/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn alasti. Suojainen takapiha.

t. Tissi-Liisa

Samalla käyy aina kusella puskassa.

T. Naapuri

Ai sä oot nähnyt mut. Mitä tykkäsit?

t.Tissi-Liisa

Vierailija
73/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ja tupakoi. Ei kovinkaan todennäköinen yhdistelmä.

Kyllä älykkäilläkin ihmisillä on paheita. En ole ollut koskaan koukussa tupakkaan, mutta olen nähnyt, miten vaikeaa toisilla on päästä eroon ja toiset eivät edes halua, sillä jokainen kuolee kumminkin. Onhan esimerkiksi ylipainoisia lääkäreitäkin, jotka varmasti tietävät riskit, mutta omalla kohdalla tahdonvoima ei riitä.

Vierailija
74/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin lämmintä omakotitalossa varaavaa takkaa lämmittäessä että tarkenen rintsikoissa, kalsareissa ja ohuessa pitkässä kesä paitulissa kotona. Mieheni on lempivaatteissaan, t-paidassa ja shortseissa. Jos viilenee välillä niin on villasukkia ja pitkiä veluuri aamutakkeja vetää päälle.

Vierailija
75/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota on rock'n roll !

Vierailija
76/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies vai nainen?

Ei ole.

Vierailija
77/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö lähibaarissa?

Vierailija
78/80 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin lämmintä omakotitalossa varaavaa takkaa lämmittäessä että tarkenen rintsikoissa, kalsareissa ja ohuessa pitkässä kesä paitulissa kotona. Mieheni on lempivaatteissaan, t-paidassa ja shortseissa. Jos viilenee välillä niin on villasukkia ja pitkiä veluuri aamutakkeja vetää päälle.

Hiilijalanjälkenne on korkea.

Vierailija
79/80 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi laskea asunnon lämpötila.

Vierailija
80/80 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilijalanjälkenne on korkea.

Kaikille semmoisella ei ole merkitystä.