Auto suistui jokeen Nurmijärvellä neljä nuorta kuoli
Kommentit (2328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ny vttu taas ku porukka jaksaa lässyttää. Joskus nuoret on myöhempään ulkona, joskus ei.
tuntuu et täällä on jotain mustavalkoista on-off porukkaa. Joko ne on joka yö ulkona tai ei ollenkaan.
Jos nämä nuoret eivät olisi olleet keskellä yötä ulkona ajaelemassa pilkkopimeillä pikkuteillä, he olisivat elossa.
Sitähän sinä et voi varmaksi sanoa, että olisivat.
Ei niin voikaan sanoa. Olisivat ne voineet kuolla isommallakin tiellä. Esimerkiksi peura- tai hirvikolarissa, tai rattijuoppo olisi voinut ajaa niihin nokkakolarin. Koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu, kun autoon sisälle astuu ja liikkeelle lähtee. Se nyt vaan on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomioida, että poliisi tutkii asiassa rikosta, eli kolmea kuolemantuottamusta ja liikenneturvallisuuden vaarantamista. Ei siis ole kyse vain "huonosta onnesta".
Nämä on ihan normaalit tutkintanimikkeet tällaisessa tapauksessa. Ei kerro tässä yhtään mistään onnesta tai sen olemattomuudesta eikä tahallisuudesta, vaikka niin näytät kuvittelevan. Vaikka itse yksinäsi ajaisit tieltä pois ja ympäri niin se olisi liikenneturvallisuuden vaarantaminen, jos poliisi tulee paikalle. Saat varmaan myös sakot. Jos samalla niittaat naapurin Penan hengiltä, se on kuolemantuottamus, vaikket olisi tehnyt tahallasi.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa taitaa olla 60km/h nopeusrajoitus.
Liikaa sillä kelillä: Liekö yksityistiellä 60 rajoitus, yleensä pienempi ?
Vierailija kirjoitti:
Karseata porukkaa täällä! LAPSIA kuollut ja täällä vaan vittuillaan!
Sinä kirjoitit kolmosena kommentin.Missä näet v- lua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ny vttu taas ku porukka jaksaa lässyttää. Joskus nuoret on myöhempään ulkona, joskus ei.
tuntuu et täällä on jotain mustavalkoista on-off porukkaa. Joko ne on joka yö ulkona tai ei ollenkaan.
Jos nämä nuoret eivät olisi olleet keskellä yötä ulkona ajaelemassa pilkkopimeillä pikkuteillä, he olisivat elossa.
Ei niin voikaan sanoa. Olisivat ne voineet kuolla isommallakin tiellä. Esimerkiksi peura- tai hirvikolarissa, tai rattijuoppo olisi voinut ajaa niihin nokkakolarin. Koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu, kun autoon sisälle astuu ja liikkeelle lähtee. Se nyt vaan on fakta.
Peurakolarissa harvemmin kuolee, olihan tuossa ihan kunnon autokin, eikä sardiidipurkki, mutta ei se auta veteen mennessä
Olen itse joutunut aikoinaan auto katolleen pellolle ojan yli. Äitini ajoi lapsia kyydissä ja on aina erittäin varovainen kuski ja ajaa hiljaa. Mutkaisella tiellä vain auto osui peilijäähän eikä mitään pystynyt tekemään.
Jep, ja vaikka se pikkupoika hyökkäsi täyttä vauhtia korkean lumipenkan takaa niin äkkiä, ettet ehtinyt edes jarrulle jalkaasi polkaisemaan, sinua autoilijana epäillään aina heti kuolemantuottamuksesta, saat sen nimikkeen niskaasi lopuksi elämääsi. Se on semmoista se meidän lainsäädäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomioida, että poliisi tutkii asiassa rikosta, eli kolmea kuolemantuottamusta ja liikenneturvallisuuden vaarantamista. Ei siis ole kyse vain "huonosta onnesta".
Nämä on ihan normaalit tutkintanimikkeet tällaisessa tapauksessa. Ei kerro tässä yhtään mistään onnesta tai sen olemattomuudesta eikä tahallisuudesta, vaikka niin näytät kuvittelevan. Vaikka itse yksinäsi ajaisit tieltä pois ja ympäri niin se olisi liikenneturvallisuuden vaarantaminen, jos poliisi tulee paikalle. Saat varmaan myös sakot. Jos samalla niittaat naapurin Penan hengiltä, se on kuolemantuottamus, vaikket olisi tehnyt tahallasi.
Poliisi epäilee kuljettajan aiheuttaneen kolmen ihmisen kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Polisi tutkii tapausta nimikkeellä "kuolemantuottamus ja liikenteen vaarantaminen." Toivotaan että syyllinen saadaan edesvastuuseen.
Ei tutki, vaan nimikkeillä liikenteen vaarantaminen ja kolme kuolemantuottamusta, mutta oikeuteen astihan tämä etene koska ainoa epäilty on kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se aivan yhdentekevää ole, mitä päätöksiä siinä auton ratissa tekee.
Vierailija kirjoitti:
Matias oli kuskina?
Iltalehden jutun perusteella.
Näin voi päätellä. Jokuhan eilen yritti selittää, että M oli niin taitava kuski, ettei varmasti ollut ainakaan hän.
Niinpä niin... ne suuret luulot.
En tiedä, kai tämä on nykyaikaa ja ihan normaalia ja minä vain onnettoman kokonaan pudonnut kehityksen ja nykyelämän kärryiltä, mutta minusta tosi outoa ja vähän kylmäävääkin että seurustelukumppanilla on koko ajan reaaliaikainen tieto siitä missä toinen menee.
Joo, paljon on hyvääkin ja tämäkin auto pahimmassa tapauksessa olisi vielä jotenkin ehtinyt kääntyä joessa kokonaan uppeluksiin ja avanto jäätyä ja jäljet peittyä lumeen ennen aamun valkenemista ja sitä hetkeä että tuolla kukaan lähitalon asukaskaan liikkuu. Sitten olisi ihmetelty minne katosi autollinen nuoria kuin maan nieleminä..
Mutta silti tuo tuntuu erikoiselta, että toisen menemisiä voi kytätä eikä siinä ilmeisesti ole kenestäkään mitään ongelmaa.
Enkä nyt väitä yhtään, että minä olisin oikeassa ja kaikki muut väärässä vaan ainoastaan kummastelen asiaa kuten omaa suhtautumistanikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi epäilee kuljettajan aiheuttaneen kolmen ihmisen kuoleman.
Tutkintanimike on aina aluksi tuo, vaikka olisi täysin tahatonta ja puhdas onnettomuus ja tämä tulee sen osaksi joka oli ratissa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kai tämä on nykyaikaa ja ihan normaalia ja minä vain onnettoman kokonaan pudonnut kehityksen ja nykyelämän kärryiltä, mutta minusta tosi outoa ja vähän kylmäävääkin että seurustelukumppanilla on koko ajan reaaliaikainen tieto siitä missä toinen menee.
Joo, paljon on hyvääkin ja tämäkin auto pahimmassa tapauksessa olisi vielä jotenkin ehtinyt kääntyä joessa kokonaan uppeluksiin ja avanto jäätyä ja jäljet peittyä lumeen ennen aamun valkenemista ja sitä hetkeä että tuolla kukaan lähitalon asukaskaan liikkuu. Sitten olisi ihmetelty minne katosi autollinen nuoria kuin maan nieleminä..
Mutta silti tuo tuntuu erikoiselta, että toisen menemisiä voi kytätä eikä siinä ilmeisesti ole kenestäkään mitään ongelmaa.
Enkä nyt väitä yhtään, että minä olisin oikeassa ja kaikki muut väärässä vaan ainoastaan kummastelen asiaa kuten omaa suhtautumistanikin.
Ei kukaan pysty sun sijaintia kyttäämään vastoin tahtoasi. Ihan itse voi päättää näkyykö sijainti sovelluksissa vai ei.
Ohjaako google maps tielle osana jotain reittiä? Jouduin itse kerran pohjoisessa google mapsin ohjaamana kapealle ja keskeneräiselle sepelitielle, josta puuttui vielä hiekka. Etanavauhtia sitten edettiin, koska pelkäsin rengasrikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan normaalia nuorisolla eikä kyse ole mistään kyttäyksestä. Omat lapsenikin jakavat snapissa sijaintinsa minulle ja toisilleen ja seurustelukumppaneilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just siksihän niitä riskejä pyrkii jokainen vastuullinen kuljettaja vähentämään omalla ajokäyttäytymisellään eikä ainakaan ota yhtään turhia ja ylimääräisiä. Nolliin niitä ei saa mitenkään, mutta ei sillä voi silti oikeuttaa minkäänlaista "hälläväliä"-asennetta ja piittaamattomuutta. Nytkin on, ainakin tässä pk-seudulla aikamoinen talvimyräkkä, mutta ei sitä tuollakaan voi / pidä ajaa kuin kesäkelillä, koska mitä sitä yhtään himmailemaan ja laskemaan omaa ajonopeuttaan rajoitusten alle, koska ainahan voi tulla rattijuoppo kylkeen tai hirvi tuulilasiin.
Just noiden tuollaisten ei-itsestä-riippuvaisten riskien takia niitä ei kannata enää mennä lisäämään omilla ajotavoilla. Niille muille kuskeille ja elukoille ei voi itse mitään, mutta sille voi paljonkin kuinka tuolla ajaa, minne ajaa ja milloin ajaa.
Ja tämä pätee aivan kaikkiin kuskeihin. Etenkin ja myös niihin nuoriin joiden pitää saada mennä ja elää. Ilman vastuuta ei ole vapautta eikä ilman vapautta vastuuta.
Vahinko ei tule kello kaulassa, ja nykypäivänä turvallisuusnäkökulmien korostaminen ja tarkkailu on tehnyt kaikesta paljon vähemmän vaarallista. Mutta sitten on nämä hetket, jolloin vaan kaikki menee vähän pieleen, ja tulos on täysi katastrofi. Katastrofi, jonka todennäköisyys on niin pieni, ettei siihen oikein voi etukäteen valmistautua.
Sydäntäsärkevää, että neljän nuoren elämä päättyi tähän vahinkoon, voimia omaisille ja kaikille heidät tunteneille!
https://yle.fi/a/3-11664690 kunta lopetti yksityisteiden hoitamisen
kauaskantoiset seuraukset
Lässyttäjällä menee tunteeseen kun joku kertoo tosiasioita. Siihen säilyykö hengissä, voi vaikuttaa omilla valinnoilla. Nämä nuoret tekivät huonoja valintoja.