Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auto suistui jokeen Nurmijärvellä neljä nuorta kuoli

Vierailija
04.01.2025 |

😢

Kommentit (2328)

Vierailija
1921/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen surullisen tästä turmasta tekee se, että osa uhrausta oli vielä alaikäisiä. Mennyttä ei voi muuttaa, mutta lapset pitäisi kaikin tavoin suojata tällaisilta vaarallisilta tapahtumilta ja joutumiselta riskitilanteisiin.

Ei näitä voi siltikään ennakoida kunnolla. Eihän kenellekään käynyt mielessä, että näin voisi tapahtua ja tuskin sekään, että päätyvät tuonne järkyttävälle metsäreitille.

Paljon voimia ja jaksamista läheisille. Ei tällaista tapahtumaa voi edes ulkopuolisena käsittää saati hahmottaa, mitä omaiset kokevat.

Vierailija
1922/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajanut tuosta onnettomuuspaikasta. Siitä täytyy ajaa todella hiljaa enintään 20 km/h. Jos ajaa viittäkymppiäkin niin varmasti auto lähtee alta ja menee jokeen.

Toisen palstan tyyppi oli ajanut onnettomuuden jälkeen reitin,

sanoi 3-5km/h olleen sopiva!!!

Tässä tapauksessa ongelma oli kylläkin liian hidas vauhti kun auto jäi ruopimaan ylämäessä. 

Ei ole ajokorttia ja autoista en tiedä onko etu vai takaveto. Eikö mäki ajeta normaalisti, ei hitaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setämiehelle kiitos humaanista kommentista. Ajattelen samoin. Tietämätön moralisointi ja syyttely ihmetyttää minua.

Olen ajanut autoa noin 30 vuotta, ja ajattelen että yhtälailla tämä ois voinut käydä mulle kun olisin ollut tulossa klo 16 sydäntalven pimeydessä jostakin retkikohteesta, minulle ennalta tuntemattomalla tiellä. Olen ollut autossa kun se on luisunut hallitsemattomasti mäkeä alas, silloin nyt ei mitään sattunut, mutta yhtä hyvin olisi voinut.

Äärimmäistä epäonnea tässä.

Vierailija
1924/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä alaikäiset ovat olleet tuohon aikaan poissa kotoa? Vanhemmilla syytä katsoa peiliin.

Voisi kuvitella että ovat olleet harjoittelemassa liukkaan kelin ajoa, se ei kai ollut varsinaisesti kaveriporukka edes, eivätkä olleet kotimatkalla ja poliisi tiesi heti kertoa ettei ollut päihteitä.  

Harjoittelemassa liukkaan kelin ajoa vaarallisella yksityistiellä aamuyöllä???

Sitten on kyllä kyseessä ihan Darwin Awards - ainesta. 

Sehän paras mahdollinen aika, haastavat olosuhteet eikä huolta vastaantuljoista, mukana ilmeisesti joku taitavampi kuski neuvomassa kun tytöt löydet

olin n 16 v kun lähdin visiitille muutaman sadan km päähän tyttö tutun luokse. Listattiin ja olin takapenkillä ja oli Kylätie ja mua pelotti kun kuski ajoi lujaa. Tää etupenkkiläinen tyttö vaan nauroi. Henki säilyi.

Vierailija
1925/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ymmärrän. Parempi olisi ollut olla kommentoimatta mitään."

En lähde sanomaan mikä olisi parempi tehdä tai miten tulisi elää, koska se on jokaisen itsensä päätettävissä. Sanoin vain, että myötätunnon varjopuoli on se, että se harvemmin on täysin aitoa ja puhdasta, vaan siinä usein on mukana itsekäs pelko asian tapahtumisesta itselleen tai lähipiirilleen taikka itsesääli saman kokemisesta

Myötätunto eli empatia tarkoittaa asettumista toisen asemaan.

Vierailija
1926/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret eivät olleet onnettomuuspaikkakunnalta, vaikka tutkinnanjohtaja näin kertoi.

Vierailija
1927/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähde sanomaan mikä olisi parempi tehdä tai miten tulisi elää, koska se on jokaisen itsensä päätettävissä. Sanoin vain, että myötätunnon varjopuoli on se, että se harvemmin on täysin aitoa ja puhdasta, vaan siinä usein on mukana itsekäs pelko asian tapahtumisesta itselleen tai lähipiirilleen taikka itsesääli saman kokemisesta

Tuo on tekstikirjamääritelmä, mutta jos yhtään olet oikeaa elämää seurannut, niin huomaat, että kukaan ei siihen aidosti ainakaan tunnetasolla kykene. Siinä on aina oma kokemusmaailma ja tunnepohja mukana

Vierailija
1928/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi taitaa ainakin olla tämän kevään YO.

T. Salapoliisi

Ehtiköhän käydä jo armeijan vai olisiko eilen ollut armeijan aloitus? Jos 17v tyttö ajanut autoa niinkuin jossain on aiemmin netissä arvailtu/mainittu ( en tiedä onko totta) niin itse olisin pojan äitinä seonnut täysin mutta minkäs sille voi kun vahinko tapahtuu.

Vierailija
1929/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidän 17 vuotiaat kyllä öisin kulje ja veny jossain autojen kyydissä

Vierailija
1930/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tekstikirjamääritelmä, mutta jos yhtään olet oikeaa elämää seurannut, niin huomaat, että kukaan ei siihen aidosti ainakaan tunnetasolla kykene. Siinä on aina oma kokemusmaailma ja tunnepohja mukana

Luonnollisesti on näin. Ei kukaan voi täysin hypätä toisen pään sisään.

Vierailija
1931/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Salapoliisi

Ehtiköhän käydä jo armeijan vai olisiko eilen ollut armeijan aloitus? Jos 17v tyttö ajanut autoa niinkuin jossain on aiemmin netissä arvailtu/mainittu ( en tiedä onko totta) niin itse olisin pojan äitinä seonnut täysin mutta minkäs sille voi kun vahinko tapahtuu.

Nyt olikin juuri Ilta-Sanomissa netissä uutinen että vuonna 2006 syntyneen pojan epäillään kuljettaneen turma-autoa eli ei ollut tyttö ratissa.

Vierailija
1932/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole jaksanut perehtyä koko tapaukseen.

Niin, mitä sitten? Miksi tulet sen tänne kertomaan aivan kuin ketään kiinnostaisi oletko perehtynyt vai et.

Vierailija
1933/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Salapoliisi

Voitko vähän avata tätä ajatuksenjuoksuasi, että pojan äitinä olisit seonnut jos tyttö olisi ajanut? Kuvitteletko poikien olevan automaattisesti parempia kuskeja?

Vierailija
1934/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle Areenassa on vanha uutisvideo vanhasta Kotkan onnettomuudesta vuodelta 1987 jossa 5 nuorta kuoli syöksyttyään autolla jäänmurtajalta, raskasta oli sukeltajalle hakea ruumiit.

Vierailija
1935/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet totuus voikin olla toinen.

Vierailija
1936/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Salapoliisi

Nyt olikin juuri Ilta-Sanomissa netissä uutinen että vuonna 2006 syntyneen pojan epäillään kuljettaneen turma-autoa eli ei ollut tyttö ratissa.

Eikä epäillä päihteitä ja jarrutusjäljet kertovat vauhdin olleen maltillinen. 

Vierailija
1937/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä öisin nuorena kuljin ja olin autojen kyydissä samoin oma nykyisin aikuinen tyttäreni niin kyllä hän on vanhempien kavereidensa kanssa kylillä kulkenut ja kavereiden autojen kyydissä oli 17-vuotiaana myöhään yöhön mutta  kunnon kansalainen silti hänestä on tullut, itse asiassa valmistuu kohta sosiaalityöntekijäksi.

Vierailija
1938/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Salapoliisi

Voitko vähän avata tätä ajatuksenjuoksuasi, että pojan äitinä olisit seonnut jos tyttö olisi ajanut? Kuvitteletko poikien olevan automaattisesti parempia kuskeja?

Tytöt aiheuttavat paljon vähemmän vakavia onnettomuuksia. 

Vierailija
1939/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nurmijärven kuolonkolaria tutkitaan kolmena kuolemantuottamuksena ja liikenneturvallisuuden vaarantamisena. Asiasta epäillään auton kuljettajaa, vuonna 2006 syntynyttä miestä.

Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Rauno Jämsä korostaa, ettei kuljettajan epäillä ajaneen ylinopeutta eikä asiassa ole mitään viitteitä päihteistä."

Vierailija
1940/2328 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Salapoliisi

Tytöt aiheuttavat paljon vähemmän vakavia onnettomuuksia. 

Ajavat vähemmän.