Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äänestin persuja ja olen todella tyytyväinen heidän tekemään politiikkaan

Vierailija
04.01.2025 |

Taloudessa menee huonosti ja siellä ei olla pystytty tekemään sitä mitä on ollut tarkoitus, mutta maahan muuttoa koskevat tiukennukset ovat menneet hyvin käytäntöön. Ei voi kuin toivoa, että sama kehitys jatkuu.

Koko hallitukselle voi antaa hyvä arvosanan. Esimerkiksi se miten nopeasti tuohon kaapelivaurioon puututtiin sai kehuja ympäri länsimaista mediaa. Siinä näytettiin koko Natolle kuinka näihin iskuihin reakoidaan oikein ja nopeasti.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Suomalaisen kulttuurin alasajo

-yleisen tulevaisuususkon rapautuminen

-velkäennätys

-Omien huonojen päätösten paikkaaminen leikkauksilla, leikkausten paikkaaminen huonoilla päätöksillä, päätösten paikkaaminen leikkauksilla..

-kolmas rajakriisi ovella

-Työttmöyyden raju kasvu vaikka perittiin huipputyöllisyys

Annan persuille ja hallitukselle arvosanan 4.

Julkinen sektori tukee kulttuuria vähintään miljardilla joka vuosi,on siitäkin lupa vähän nipistää kuten muualtakin.

Ainut mistä ei ole varaa nipistää on rikkaiden verohelpotukset ja valtavat yritystuet. Pitäähän noita vähäosaisia kokoomuslaisia ajatella😅

Miksi edellinen hallitus ei supistanut yritystukia?

Koska yritykset olivat historiallisissa vaikeuksissa koronasulkujen ja sähkönhinta kriisin takia. Ja ne molemmat ovat nyt ohi. Oletko viettänyt kellarissa viimeiset 5vuotta kun et näistä tiedä?

Vierailija
102/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän persut ole tehneet hallitusaikana mitään, paitsi joku yöllä joskus jonkun baarin edessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, reakointi on tärkeetä.

Vierailija
104/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiristyksiä myös maahanmuut,,,, 1.1.25 alkaen .Rantanen on loistava.

Täyttä teatteria tämäkin.

Mutta persujen vaalikarjaan uppoaa kuin väärä raha.

Kulttuuri on harventunut päästäsi.

Vierailija
105/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiristyksiä myös maahanmuut,,,, 1.1.25 alkaen .Rantanen on loistava.

Täyttä teatteria tämäkin.

Mutta persujen vaalikarjaan uppoaa kuin väärä raha.

Kulttuuri on harventunut päästäsi.

Pelkistettyä todellisuutta?

Vierailija
106/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa tulee ilmi persujen käsitys sananvapaudesta: vain persuille positiivisia uutisia tai olet wokevassaripuolueellinenmedia. 

Missähän kohtaa?  Ja miten sananvapaus liittyy värittyneeseen uutisointiin? Uutiset tulisi kertoa niinkuin asiat on, riippumatta, värittämättä ja ilman toimittajan omaa mielipidettä. Eli neutraalisti kertoa asia tai tapahtuma mistä uutisoidaan. Eikä myöskään jättää uutisoimasta asiaa tai tapahtumaa.

Vierailija
107/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Suomalaisen kulttuurin alasajo

-yleisen tulevaisuususkon rapautuminen

-velkäennätys

-Omien huonojen päätösten paikkaaminen leikkauksilla, leikkausten paikkaaminen huonoilla päätöksillä, päätösten paikkaaminen leikkauksilla..

-kolmas rajakriisi ovella

-Työttmöyyden raju kasvu vaikka perittiin huipputyöllisyys

Annan persuille ja hallitukselle arvosanan 4.

Julkinen sektori tukee kulttuuria vähintään miljardilla joka vuosi,on siitäkin lupa vähän nipistää kuten muualtakin.

Ainut mistä ei ole varaa nipistää on rikkaiden verohelpotukset ja valtavat yritystuet. Pitäähän noita vähäosaisia kokoomuslaisia ajatella😅

Miksi e

Koska yritykset olivat historiallisissa vaikeuksissa koronasulkujen ja sähkönhinta kriisin takia. Ja ne molemmat ovat nyt ohi. Oletko viettänyt kellarissa viimeiset 5vuotta kun et näistä tiedä?

Ainoo vika että vaikeudet ja tuet ei vain kohdentuneet oikein. Toisilla oli vaikeudet ja toiset sai tuet. 

Vierailija
108/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekeskeinen ja lyhytnäköinen ihminen, joten ansaitset kaiken pahan mitä sinulle tulee tekojesi johdosta tapahtuu.

Vierailija
109/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut ovat tehneet esimerkikllistä työtä! Peukku siitä! 👍🏻

Saaneet maalle hitonmoisen mainehaitan, ja velkaa todella paljon. Pilanneet monen ihmisen elämän.

Mainehaitasta vastuu on kyllä täysin vassareilla, jotka ovat mustamaalanneet persuja ja suomalaista politiikkaa ulkomaisille toimittajille. Ihan järkyttävää oman pesän likaamista. Toki ulkomaiseen vaikutukseen tukeutuminen on ollut jo pitkään vasemmiston tapa, uutta on vain se, että tätä tehdään EU:n suuntaan entistä enemmän. 

Persut ei ole missään vastuussa omista tekemisistä vaan se on vasemmiston vika jos puhuvat niistä. Pitäisi olla ihan hys hys koska persut ovat syyntakeettomia omaan käytöksensä😅

Ps edustajien jättisuuret työmatkakulutkin varmaan muiden syytä. 

Vierailija
110/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itsekeskeinen ja lyhytnäköinen ihminen, joten ansaitset kaiken pahan mitä sinulle tulee tekojesi johdosta tapahtuu.

Kenelle vastasit?

Vierailija
111/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoa näyttää harmittavan, mutta ei se minuun vaikuta. Minä olen tyytyväinen siihen millaista politiikkaa on tehty. Koroista varoitettiin vuosia, mutta velkaa otettiin huoletta oli nousukausi tai taantuma. nyt se sitten kostautuu. Vain nousukausi voi korjata tilanteen ja sitä saadaan odottaa. Hyvä että hallitus tekee vastuullista politiikkaa ja hillitsee velkaantumista, vaikka kovaa tahtia velkaannutaan vieläkin. Enemmän saisi leikata ja kansaa pitäisi varoittaa kovista ajoista.

Millä lailla hallitus on hillinnyt velkaantumista?

Sehän on ottanut kokoajan reippaasti enemmän velkaa kuin Marinin hallitus, jonka ottamasta velasta suurin osa meni oikeistolaisten omistamien yrityksille jotka kurkku suorana ja käsiojossa oli vaatimassa itselleen koronatukia.

Tämä Purran hallitus tekee niin hölmäläistä politiikkaa kuin vaan tehdä voi. Se leikkaa köyhemmältä kansanosalta ostovoiman, siis juuri siltä osalta joka on pitänyt kotimaista kysyntää edes jonkunlaisella tasolla ja pitänyt pystyssä tätä hallitusta äänestäneiden pienyrittäjien putiikkeja.

Hallituksen ensisijainen tehtävä olisi taata kaikille edes välttävä ostovoima, joka samalla takaisi kotimaan markkinoiden pystyssä pysymisen. Ei pelkällä leikkaamisella saada muuta kuin vähennettyä verovaroja, kun ostovoima katoaa. Se ostovoima tietenkin taattaisiin parhaiten niin, että luotaisiin ihan oikeita työpaikkoja ja tässähän tämä hallitus on epäonnistunut kaikkein pahiten. Se on tuhonnut vuodessa sen hyvän työllisyyyden, minkä Marinin hallitus sai aikaan ja koko ajan tulee lisää työttömiä.

Toki siinä olet oikeassa että enemmän pitäisi leikata, mutta ne leikkaukset pitäisi kohdistaa sinne, missä oikeasti on leikattavaa, eli kilpailua vääristäviin yritystukiin. Siellä olisi leikattavaa miljardikaupalla.

Vierailija
112/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla hallitus on hillinnyt velkaantumista?

Sehän on ottanut kokoajan reippaasti enemmän velkaa kuin Marinin hallitus, jonka ottamasta velasta suurin osa meni oikeistolaisten omistamien yrityksille jotka kurkku suorana ja käsiojossa oli vaatimassa itselleen koronatukia.

Tämä Purran hallitus tekee niin hölmäläistä politiikkaa kuin vaan tehdä voi. Se leikkaa köyhemmältä kansanosalta ostovoiman, siis juuri siltä osalta joka on pitänyt kotimaista kysyntää edes jonkunlaisella tasolla ja pitänyt pystyssä tätä hallitusta äänestäneiden pienyrittäjien putiikkeja.

Hallituksen ensisijainen tehtävä olisi taata kaikille edes välttävä ostovoima, joka samalla takaisi kotimaan markkinoiden pystyssä pysymisen. Ei pelkällä leikkaamisella saada muuta kuin vähennettyä verovaroja, kun ostovoima katoaa. Se ostovoima tietenkin taattaisiin parhaiten niin, että luotaisiin ihan oikeita työpaikkoja ja tässähän tämä hallitus on epäonnistunut kaikkein pahiten. Se on tuhonnut vuodessa sen hyvän työllisyyyden, minkä Marinin hallitus sai aikaan ja koko ajan tulee lisää työttömiä.

Toki siinä olet oikeassa että enemmän pitäisi leikata, mutta ne leikkaukset pitäisi kohdistaa sinne, missä oikeasti on leikattavaa, eli kilpailua vääristäviin yritystukiin. Siellä olisi leikattavaa miljardikaupalla.

Näihin kysymyksiin on jo vastattu monta kertaa. Ei tämän nykyisen tilanteen pitäisi olla yllätys nyt kun korot ovat nousseet. Tästä varoitettiin.

"Hallituksen ensisijainen tehtävä olisi taata kaikille edes välttävä ostovoima, joka samalla takaisi kotimaan markkinoiden pystyssä pysymisen."

Tämä on täyttä tuubaa. Hallituksella tässä varmasti tarkoitetaan valtiota ja sen ei tarvitse taata kansalaisilleen ostovoimaa. Valtion tarvitsee vain taata jokaiselle perustarpeet kuten koulutus ja terveydenhuolto. Tällä hetkellä se ei toteudu, koska Suomi on niin velkaantunut.

Ostovoiman hoitaa jokainen meistä itse ja yritykset ne työpaikat. Suomi toimii samoilla markkinoilla muiden länsimaiden ja varsinkin Euroopan kanssa, eikä pärjää kilpailukyvyssä tällä hetkellä. Lisäksi venäjäriski karkottaa sijoittajat. Suomi on vaikeassa tilanteessa johon on ihan omien vuosia kestäneiden virheiden vuoksi jouduttu. Sitä ei velalla tai sääntelyllä korjata, vaan tekemällä Suomesta taas kannattava paikka sijoittaa.

Ostovoima joka luodaan velalla aiheuttaa vain kuplan, kuten nähdään nyt asuntomarkkinoilla. Suomi oli vuosia kotimaisen kulutuksen varassa ja tätä ylläpidettiin velkarahalla. Suomessa on tehty äärettömän vastuutonta politiikkaa vuodesta toiseen ja nyt maksamme siitä kovan hinnan.

Vierailija
113/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta on tämän hallituksen jälki. Vaikea olisi antaa anteeksi jos joku tuttu tunnustaisi äänestäneensä tätä. 

Vierailija
114/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti äänestää ekalla kierroksella Olli Rehniä, mutta äänestinkin Jussia :D

Vierailija
115/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä persujen kanssa täydellistä. Nyt saadaa leikata ja sitten kun päästään oppositioon, niin kuittaillaan hallitukselle ja saadaan 25% kannatus, niin kuin SDP:llä. Ei ole väliä ollaanko hallituksessa vai ei, niin voitetaan silti...

Vierailija
116/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta on tämän hallituksen jälki. Vaikea olisi antaa anteeksi jos joku tuttu tunnustaisi äänestäneensä tätä. 

Kukaa kaipaa kommarin anteeksiantoa XD Pitäisi mun anella Puteltakin anteeksipyyntöä, kun napattiin niiden paatti?

Vierailija
117/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaa kaipaa kommarin anteeksiantoa XD Pitäisi mun anella Puteltakin anteeksipyyntöä, kun napattiin niiden paatti?

Mulla on ollut yksi aika pettämätön kikka, jolla olen siivonnut urpo persut mun kaveripiiristä: aikoinaan poistin kaikki rokotevastaiset foliohatut mun kavereista. Ja kappas! Kaikki persut meni siinä. 

Kokoomuksen kannattajat onkin sitten vaikeampi. Olen vaan hissukseen jättänyt yhteydenpidon, koska en halua olla missään tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ehdointahdoin aiheuttavat suomalaisille näin paljon pahaa. Maanpettureita, jos multa kysytään. 

Vierailija
118/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut yksi aika pettämätön kikka, jolla olen siivonnut urpo persut mun kaveripiiristä: aikoinaan poistin kaikki rokotevastaiset foliohatut mun kavereista. Ja kappas! Kaikki persut meni siinä. 

Kokoomuksen kannattajat onkin sitten vaikeampi. Olen vaan hissukseen jättänyt yhteydenpidon, koska en halua olla missään tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ehdointahdoin aiheuttavat suomalaisille näin paljon pahaa. Maanpettureita, jos multa kysytään. 

Täällä Helsingissä ainakin nuo rokotehörhöt ovat kristallipuoluehippejä. Salaliittoja ja vaihtoehtohoitoja etsivät päivät netistä.

Vierailija
119/120 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinin hallitus työllisti ihmisiä erilaisiin hyväveliyhdistyksiin, joille pumpattiin avustuksina isoja kasoja valtion ottamaa velkarahaa. Ihmisiä saatiin pois työttömyyskategoriasta, mutta eiväthän nuo mitään oikeita kasvua luovia työpaikkoja ole. Veronmaksajana järkytyin kun joku nykyisen hallituspuolueen edustajista jakoi sen listan, jossa oli lueteltu valtion maksamat avustukset erilaisille rauhanyhdistyksille ja muille vasemmistolaisten pyörittämille yhdistyksille, joiden tehtävä oli käytännössä vain taata suojatyöpaikka oikean puoluekirjan hankkineille. Ne summat olivat huikeita. Tällaisista pitää kyllä pääosin päästä eroon. Joillekin tärkeille kohteille voi minun puolestani tukea ohjata, mutta ei todellakaan siten kuin Marinin hallitus teki.

Vierailija
120/120 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä persujen kanssa täydellistä. Nyt saadaa leikata ja sitten kun päästään oppositioon, niin kuittaillaan hallitukselle ja saadaan 25% kannatus, niin kuin SDP:llä. Ei ole väliä ollaanko hallituksessa vai ei, niin voitetaan silti...

Eikös toi mee kaikilla puolueilla noin? Tai no kepu onneks kai vaipuu unholaan kun eivät itsekkään tiedä mitä asiaa, ajavat. Ja virheillä vähän sama.