Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön yleensä vain kolme kertaa päivässä ja tämä herättää joissain ihmisissä kauhistelua

Vierailija
04.01.2025 |

Miksi kauhistella tätä? Ehkä kauhistelisin sitä jos joku ei söisi ollenkaan ruokaa tai söisi ehkä vain kerran päivässä. Mutta kolme kertaa päivässä on mun mielestä ihan ok määrä. Oon terve ja normaalipainoinen ihminen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä olessa söin 4-5 krt, nyt eläkeläisenä 3-4 krt. Eli sen verran syön, mitä kulutan. Yksillöllistä tämäkin. Kukaan ei ihmettele mitään. Ihmettelen, kuinka AP saa ihmettelyä, missä tilanteessa? Tai että oikein kauhistelua?

Vierailija
22/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia täällä etelä-Euroopassa.

Aamiainen klo 7, lounas klo 13 ja päivällinen klo 19.

Korkeintaan pelkkä espresso tuossa 15-16 välillä mutta en laske sitä ateriaksi enkä välipalaksi

Näin minäkin syön. Olen syönyt jo vähintäinkin kuluneet 40 vuotta näin. Enempää ei menisi millään. Juon kylläkin yhden espresson klo 11 pintaan ilman mitään, ei edes sokeria kuppiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin syön vain 3 kertaa päivässä. Se on aikuiselle just sopiva rytmi.

Vierailija
24/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkän vertaa kuinka usein kukin syö mutta miksi sinä sitten kerrot ihmisille ruokailutottumuksistasi jos ihmettelyt niin kovasti ärsyttää?

Vierailija
25/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 2x päivässä.  Riittää ihan hyvin mulle.  

Kukaan ei ole kauhistellut, toisaalta en ole tuota asiaa pitkin kyliä mainostanutkaan.  

Vierailija
26/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä työkaverit puputtaa joka tauolla jotain välipaloja vaikka lounaasta on voinut olla vaan tunti pari. Itse syön 4 x päivässä eli aamupala, lounas, kotiin tultua joku ruoka ja iltapala. Hyvin menee näin, aterioiden välillä on noin 4 h. 

Vierailija
27/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia täällä etelä-Euroopassa.

Aamiainen klo 7, lounas klo 13 ja päivällinen klo 19.

Korkeintaan pelkkä espresso tuossa 15-16 välillä mutta en laske sitä ateriaksi enkä välipalaksi

Hyvä rytmi. Minulla aamiainen on vasta n. klo 9, mutta vastaavasti lounas 14-15 ja illallinen 20-21.

Mustaa kahvia heti herättyä kyllä.

Vierailija
28/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vouhkaa syömiskerroistaan kavereille jotka ihmettelevät sitten sitä. Vai ihmettelevätkö he että "mitä asia mulle edes kuuluu?".

Jos sua ärsyttää sun asioiden vatvominmen, niin ole hiljaa niistä.

Vierailija
29/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 3 kertaa? Eikös tuo ole aika normaali ruokarytmi. Aamiainen, lounas, päivällinen. Jotkut syö lisäksi iltapäiväkahvit ja välipalaa ja illalla ehkä jotain. Tällä palstalla olen myös törmännyt niihin joitten mielestä kerran-kaksi päivässä syöminen on ainoa oikea tapa ja kaikki muu jatkuvaa puputtamista. 

Vierailija
30/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön 3-5 kertaa päivästä riippuen, työpäivinä useammin ja kotipäivinä helposti ruokavälit venyy ja tulee syötyä vain se kolme kertaa. Ruokamäärä on kuitenkin sama riippumatta kuinka monessa osassa sen syö ja syömiseen käytetty aika käytännössä myös, koska kotipäivinä sitä istuskelee ja nautiskelee rauhassa ja töissä syö nopeasti töitten välissä. En oikein ymmärrä niitä jotka kauhistelee toisten syömisiä, eiköhän jokainen tiedä itselleen parhaan rytmin. 

Vierailija
31/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 kertaa päivässä minäkin. Liekö vähäisen mussutuksen takia vain yksi hammas paikattu 45v aikana. 

Vierailija
32/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3-5 kertaa päivässä on ihan normaali rytmi.

3 on normaali, 5 on epänormaali. Ei ole terveellistä puhuttaa jotain koko ajan, sillä lailla saa hampaisiin reikiä ja kehittää itselleen kakkostyypin diabeteksen, kun haima ei saa koskaan levätä, kun verensokeri on koko ajan korkea.

Hampaat kestävät 5-6 happohyökkäystä päivässä. Eikä ole pakko syödä sellaisia välipaloja, jotka nostattavat verensokerin korkeaksi.

Vierailija
33/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön 4-5 kertaa päivässä. Mutta toisaalta treenaan myös 6x viikossa ja tavoitteena kasvattaa lihasta ja kestävyyttä, joten aika paljon saisi vetää kerralla jos yrittäisi päivän proteiinit saada täyteen kolmella aterialla. Toki jos en treenailisi niin aktiivisesti niin varmasti 3 kertaa olisi ihan riittävä. 

Vierailija
34/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa elämässä ketään ei kiinnosta sun syömiset.

Vierailija
35/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Monet syövät vaan kerran päivässä. Äitini syö kaksi kertaa päivässä. En ymmärrä. Kuka tuollaista kauhistelee?

Vierailija
36/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin kolmesti, mutta on ollut pakko lisätä neljäskin, eli myöhäinen iltapala sillä nukun nykyään niin huonosti, että jos en syö illalla joudun yöllä nousta syömään. 2x ei riitä mitenkään, koska jos syön kerralla niin paljon että pärjään, niin vatsa ei tykkää.

Vierailija
37/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kauhistellaan kun kuulemma syön liian vähän, olen erittäin siro ja pienikokoinen, 149 cm pitkä. En voi syödä kuin rekkamies tai olen kohta ylipainoinen pallo. 

Vierailija
38/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa esittää näille ihmisille vastakysymys, kuvittelevatko he, että jo esihistorialliset ihmiset söivät 5-6 kertaa päivässä. Ja oliko heillä aina välipalapatukka suussa?

Vierailija
39/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos kotona löhöää niin ei siinä tarvitse syödä mitään. En tiedä oisko fiksua syödä jotain pientä edes jossain vaiheessa, helposti hujauttaa sitten illalla sen päälle 2000kcal melkeen kerralla. Harvemmin vaan on ees nälkä kun kahvia/teetä hörppii ja kaikenlaista pientä puuhailee

Vierailija
40/47 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa elämässä ketään ei kiinnosta sun syömiset.

Kiinnostaapas, niitä muita joilla on pakkomielle syömiseen😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan