*^*ELOISAT ke-to*^*
Kommentit (39)
Ja kiinteät ruuat korkattu! Eipä tuo pikkuäijä osannut vielä suuta oikein aukaista,mutta ruokalusikallisen verran bataattisosetta sain uppoamaan ilman suurempia ongelmia. Saa nähdä kuinka jatkossa:)
Neuvolassa käyty ja poika todettu pieneksi ja paksuksi...8700g ja 67cm. Meillä on allergiaepäilyn takia lääkäri 2.4., pituutta on tullut niin hintsusti koko ajan. Neuvolatäti ei oikein tiedä näistä asioista eikä osannut ottaa kantaa imetysdieettiin eikä oikein muuhunkaan. Mutu-tuntumalla nyt sitten mennään ennen lääkäriaikaa. Kovasti Leevin kuviot vaan muistuttavat nelkun allergiakuvioita oireineen päivineen.
Täytyy todeta,että hiukan harmittaa kun kaikki samat kuviot edessä...Eihän nämä ole mitään verrattuna oikein pahasti allergisten kuvioihin,mutta kuitenkin:(
Nyt poistun läpisemästä...Täytyy lähteä iltatoimiin,mies on töissä...
Opemamma ja tumma, tulinen,pieni ja hikinen Leevi 6kk
Nostan pinon tuolta kakkossivun lopusta...Painun pois...Yö niiiiiiin syvältä.....Argh....
Ope
Ei tässä enää oikein tiedä mitä voisi sanoa Opemammalle tai kenellekään muullekaan, jonka yöt ovat ihan persiistä. Olette ajatuksissani ja todellakin toivon, että elämä alkaisi sujua paremmin myös öisin!!! Koittakaa jotenkin jaksaa, kyllä kaiken täytyy muuttua paremmaksi jossain vaiheessa!
Tämä kinttuvaivainen sai eilen lääkärin tuomion ja viimeinkin jotain apuakin. Lonkankoukistaja ympäröivine lihaksineen on pahasti tulehtunut liiasta rasituksesta johtuen ja vaatii muutaman viikon lepoa ja taukoa urheilusta. Lisäksi sain kortisonipiikin suoraan kipukohtaan ja lähetteen fysioterapiaan. Tulehduskipulääkkeitä olisi myös tarvittu, mutta eihän tässä imettäessä voi mitään syödä. Toivottavasti piikki ja terapia tehoaa, jotta pääsee taas vaivaisten mummojen elämästä normaalin kolmekymppisen kuntoon:)
Se tapaaminenkin olisi huomenna. Voi että kun pääsisi mukaan, olisi niin kiva nähdä teitä kaikkia!
Pantoufle
opemamma: no kurjaa jos teilläkin allergiaa luultavasti. Meilläkin vauvan vatsa mun mielestä reagoi ei äidinmaidolle osalle ruoista että on niitä herkkävatsaisia täällä muitakin ;( toivon kuitenkin että nämä olisi vain näitä tottumattoman masun juttuja eikä varsinaisia allergioita olisi
pantoufle: no koitappas saada jalkaasi kuntoon! minäkin tein tänään jo selkä ja vatsaliikkeitä kun olisi hirmu ihana saada tuo keskivartalo entiselleen. Sulla taitaa olla se kuntoilu operaatio jo pikkasen edistyneemmässä vaiheessa vaikka takapakkia nyt tuleekin.
RYTMIT: Mä olen nyt alkanut kotipäivinä enemmän noudattamaan sitä 2 tuntia ylhäällä ja sit nukkumaan siis ainakin tälleen aamupäivällä ekat unet ja ehkä tokatkin. Ihan kivasti vaikuttaa sopivan, mutta kun nukkuu enemmän päivällä niin sitten kyllä herää aamulla seiskalta.
Menipä ekan kerran irvistelemättä marjasosetta maidon kera ;) Näin se " rehujen" syönti edistyy. Pitää tehdä tästä vähän parempi kasvissyöjä kuin isästään joka niin mielellään jättäisi kaikki usein väliin.
Heissan!
Ihan ekaks tohon KAKKAAMATTOMUUTEEN - kokeilkaa hyvät ihmiset sitä luumumehua! Mainostan nyt taas että se on vaan loistava luonnontuote ja meillä ainakin alkaa ährääminen n. puolen vuorokauden päästä mehun juomisesta. Annan aina jos poika on ollut pari päivää kakkaamatta, ettei menekään maha tukkoon enää. Juo sitä tosi mielellään vielä veden joukossa. Apteekista saa ja lopun mehun voi pakastaa kuutioiksi kunnes taas tarvitsee. Ja perusylläpitoon laitan soseiden joukkoon 3-4tl luumusosetta koko ajan, joka päivä.
Jamssa, ei oo kyllä helppoo sulla ja kurjaa jos on ollu taas tommosia kokemattomia tai silmiä pyöritteleviä lääkäreitä tarjolla. Mustakin joku yksityinen lastenlääkäri vois olla hyvä juttu, jolla olis kenties enempi aikaa ja halua perehtyä teihin? Toisaalta, kyllä sä varmasti teet kaiken voitavan ja et koe tilannetta niiiin pahana. Tämähän on foorumi jossa saa valittaa ja kertoa fiiliksiä, pitäähän sitä jossain päästä purkamaan! Mulla on yks kaveri jolla oli ihan samanlaista vauvansa ollessa 8kk. Kun se äiti kypsähti, hän laittoi lapsensa isänsä kanssa mummolaan viikonlopuksi - sieltä tulivat takasin yötissistä vierotettuna ja oli nukkunut jo toisen yön paremmin. Ja äiti oli saanut 2 kokonaista yötä nukutuksi. En tiedä ollenkaan onko tällä mitään tekemistä teidän jutun kanssa, mutta kerroin nyt kuitenkin. Niillä kun oli jääny päälle se, että vauva ei osannu nukahtaa muuten kun äidin tissi suussa ja sen piti vaan oppia nukahtamaan uudella tavalla. Kun ei äitiä maidontuoksuineen ollu lähellä, homma laukes. Tossa on tietty se, että sitte loppu kyllä imetyskin. Tsemppiä teille joka tapauksessa, tuu vaan tänne aina kertomaan, se varmasti helpottaa myös! Ja onhan täällä muitakin yövalvojia - sen kun muistaa, että nämä on kuitenkin lyhyitä aikoja elämästä vaikka tietty tuntuu ikuisuudelta nyt. Parin vuoden päästä näitä ei enää kukaan muista;) Ja nuo asiat menee minusta kausissa, se on vaan semmonen juttu että mitään ei kannata tuulettaa/murehtia liikaa näiden pienten kanssa kun parin viikon päästä tilanne voi olla jo ihan toinen.
Mekin oltiin neuvolassa eilen ja poika painoi 9,6kg ja oli 71cm pitkä. Kaikki hyvin ja kasvua tullu taas kivasti.
Nyt kutsuu esikoisen muskari ja auton skrapaus...
Papuna
on taas fyssarin keikka heitetty :) se vaan jäi kovasti kaivelemaan, että " se on nyt hirmu tärkeä tuo ojennus" jaapajaa, voi kilinkellit etten mie oikein jaksais ojennella ja suoristella :b
Opemammalle toivoo hän parempaa yötä!
Pantouflen jalkaan parantumista!
Muuten menee kivasti :) kai?
Eria ja poikaset
Minäki tulin tänne voimia toivottelemaan kaikille väsyneille.. Meillä on alkanu yöt helpottaan, ku poju oppi syömään sitä tuttia. Toki sitä pitää muutaman kerran yössä laittaa ja kerran tissilläki käydään, mutta suht helpolla kuitenki menee.. Ja ennenkaikkea se tutti on auttanut päikkyjen nukkumisessa tosi hyvin. Eilenki nukku yhet 1.5h tirsat ja toiset 2 h ja sit vielä yhet 40min. Ja tätä ei todellakaan tapahtunut ikinä ennen tuttia..jes!
Käytiin tänään eka kertaa perhekerhossa, ja pojalla pää pyöri ku pöllöllä, ku oli niin paljon kateltavaa.. Ja minä sit jouduin kävlemään ylimääräisen lenkin kotiin, ku siellä tarjoiltiin pullan lisäksi vielä leipää ja käristemakkaraa..huh huh! Aika tuhdit oli siis aamupalat..
Joo, ja poika nukkuu edelleen ulkona, nii pitää kait alkaa laittaan huuhshollia kuntoon!!
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!!
Katita ja poitsu 1608
Missä ovat: PUMPULI, PUUHAPETET, KUMKWATTI,BABYPERHONEN, TEIPPI, HIPSUHIIRI, ODE, PICAPICA, TÄHTINOVA, NIMEY, KERUTUS, KRETUKKA, VAAGA,TAMMIKUKKA,...Ja moni moni muu...JATKAKAAPAS MUUT HUHUILUA!!!!!
HUH!
siinä kaikki mitä mulla on sanottavaa:) Mistähän sitä aloittais...
1) Meillä on yöt heittäny häränpyllyä, eivät ole ihan mahdottomia, mutta siihen verrattuna että ennen nukuttiin yöt läpeensä niin...
Viime yönä viisi herätystä, joista kahdella kerralla syötiin...
2) Olen siivonnut! Tämä kun on kaikki 250 neliötä suht täynnä kaikkea sika vanhaa!! (sukutila ja KAAAAIIIKKKKIIII on säästetty ja sitten kun lapsia on ollu se 6 kappaletta niin koulukirjatkin vie pirusti tilaa...). olen siis ajellu kodin ja kierrätys pisteen väliä koko viikon ..nyt rupeaa helpottamaan. ts. alakerta on ok mutta yläkerta vielä vaiheessa..vähän vaan jännittää kun anoppi huomaa mitä kaikkia aarteita olen täältä roskiin heittäny..:) Siksi en ole juurikaan kirjuutellu, lukemassa oon aina kyllä iltasella käyny..
3) Mies on ihan loppu. Siitä ei hurjasti oo apua, niin että emppu ja elukat makaa mun harteilla..
Siinä suurimmat.
Sitten soseapua kaivattaisiin!
Mitä lihaa soseisiin? kypsennys keittämällä?
entä hedelmäsoseet?
kun omppu ja päärynä on meillä herkkuja, niin pitääkö omenat keittää (vai mitä kettua??) kun eikai niitä voi raakanakaan antaa..
ja sitten vielä että, säilyyhän hedelmätkin pakkasessa eikös juukos?
Kiitos siskot!
hyvää päivän jatkoa!
keru ja eemeli (6kk mitat n.71,5cm ja 8kg)
Meillä oli tänään myös 6kk neuvola ja tytön mitat olivat 7020g ja 68cm elikkä paino noussut leikkauksen jäljiltä takaisin ja muutama gramma tullut plussaa mutta siitä huolimatta kuukauden päästä uusi painokontrolli. Lihasoseet ensi viikolla ruokaohjelmaan mukaan, oli terkan toive. Sittenhän onkin jo viisi ruokailua päivässä. Maitomäärät ovat tosi vähäisiä ja tänäänkin on juonut vain 170ml, pitäisi ainakin 5dl juoda maitoa tai sitten tehdä puuro maitoon tai syöttää vauvajogurtteja mutta tuo 5-6dl maitotuotteita pitää tulla. Tissittely on loppunut kokonaan ja pullosta juo sen mitä suostuu.
Juttelin terkan kanssa myös ryömimisen väliinjättämisestä, kun Juuli on koko ajan itseään konttausasentoon pynkeemässä eikä siis vielä ryömi. Totesi vain, että jos väliin jää niin sitten jää. Kysyin hänen mielipidettään siihen että, onko se jotenkin lapsen kasvulle olennaista, että pitää ryömiä ennen konttausta niin siihenkin hän vain sanoi, että lukeneet ovat sitä mieltä, että kouluiässä oppimiseen saattaa heikentävästi vaikuttaa. Aivot vaatisivat asiat menemään järjestyksessä.
Keru: Katselin tossa vanhoja lihasoseiden reseptejä (kauppaan olen menossa) niin broilerinrintafilettä, naudanjauhelihaa tai paistijauhelihaa, porsaan ulkofilettä, kalkkunajauhelihaa on hyvä käyttää. Kai se noissa lihoissa on, että ne olisivat mahdollisimman vähärasvaisia. Hedelmiä on hyvä keittää hetken aikaa, jotta ne ovat hieman pehmenneet. Säilyvyyteen en osaa vastata.
Ai, että mulla oli eilen alavatsa kipeä, ihan kuin olisi ollut synnytys meneillään. Taitaa vaan uumoilla kuukautisten alkamista, enkä ole niitä ollenkaan kaivannut, varsinkaan kun ne on mulla aina niin kivuliaat. Yäk!
Näin taasen meillä asiat. Nyt taas hetkeksi pitkäkseen, aamu kun alkoi jo viideltä, tyttöpä päätti herää vain nukahtaakseen heti uudelleen mutta minä en enää unta saanut.
Mukavaa huomista tapaamista teille, jotka sinne menette.
Huhti
" lukeneet ovat sitä mieltä, että kouluiässä oppimiseen saattaa heikentävästi vaikuttaa. Aivot vaatisivat asiat menemään järjestyksessä."
Ihan vaan että pirustako ne lukeneetkaan tietää kertoa miten nuo aivot toimii, kun kerta tiedetään vain se, että ihminen käyttää n. 10 % aivokapasiteetistaan :) No enivei ihansama.
Mie justiisa heräsin sohvaltapäikyiltä, kun kakkonen leikki herätyskelloa :D kalkatti tuossa korvanjuuressa ja sano olevansa herätyskello! Aika veijari sekin.
Mie tuota nukkumistaa taas tuossa pohdin, kun fyssari kysyi, oliko Jaakko viimekerran jälkeen väsynyt. En silloin sitä niin ajatellut, mutta nyt hän on väsynyt, että kai nuo asiat oikeasti johonkin liittyyvät? Vaikka ei siellä hirmu temppuja tehtykään :) Tuli sitten mieleen, että auttaskohan tuo vyöhyketerapia myös tuohon paremmin nukkumiseen. Oliskohan kellään siitä mitään tietoa?
Ystävällisin terveisin Eria
koettakaa ymmärtää, vedin tunnin puolihorreunet äsken :D
Mä oon töissä - ja kehtaanko edes sanoa että olen aivan innoissani! Tämä tekee oikeasti hyvää psyykelle, kai mä sit otin Onnin allergiat tosi raskaasti ja muutenkin tuntuu, että nyt on hyvä pitää hengähdystauko kotihommista. Pitää silti sanoa, että lähtökohtaisesti mies siis ehdotti kotiin jäämistä, eli en mä sitä ehdottanut!
Jamssalle: Villako se manasi neuvolalääkärit allergia-asioissa. Komppaan! Mä kun otin meidän levottomat yöt puheeksi Onnin 4kk nlassa ja näytin ihonäppyjä, lääkäri sanoi ettei kyse ole allergiasta ja kun kysyin miten jaksan herätä 10 kertaa yössä, niin lääkäri suositti antamaan suppoa... No, samana päivänä varasin allergologille ajan, heti ekalla käynnillä todettiin maitoallergia ja nyt ollaan satakertaa pidemmällä kuin minne olisi päässyt neuvolan ohjeilla.
Meillä ollaan edelleen kovin nuhaisia, etenkin Onni ja minä. Mutta ette arvaa että mä olen nukkunut kaksi viimeistä yötä niin hyvin että, kun mies on hoitanut Onnin yösyötöt. Voi jee, jotain iloa imetyksen lopettamisesta...
Yritin haulla etsiä tietoa, onko normaalia että vauva HEILUTTAA PÄÄTÄÄN VOIMAKKAASTI? Onni on yleensä lattialla masullaan kädet suorina ja alkaa yhtäkkiä vispata päätään edestakaisin. Näyttää hurjalta, mutta oiskohan kyseessä jokin liikkeellelähtöharjoittelu tms? Onko muilla vastaavaa? Samaten Onni hakkaa joskus päätään sängynpatjaan tai sohvanreunaan, sekin näyttää aika oudolta eikä mun muistaakseni esikoinen tehnyt mitään tuollaista.
Mutta nyt tää lähtee kotiin. Meillä alkaa nyt rempan suunnittelu, kun uuden asunnon kuntotarkastus meni läpi :)
Kerttukasperi ja Onni 260806
kerttukasperi: Hauska ajatus olla töissä ;) Nauti tosiaan siitä että isä välillä hoitaa kotia.
kerutus: Onpas tosiaan siivoamista. Mä en vaan millään jaksaisi kun tämän puolet pienemmänkin siivoamisessa on mulle vähän liikaa.
Mitäs tässä muuta kuin huomenna kaikki sitten liikkeelle ja Helsinkiin aamupäivästä. Ja sitten nähdään!
peeveli: Niin ja munkaan mielestä sun kirjoitukset ei olleet mitenkään yli. Elikkä älä loukkaannu vaan mun kommenteista vastaavasti! Kommentoin vaan sitä viimeistä lausetta että täällä hymistellään tai pelätään sanoa mitään. Siis olin sitä mieltä että ihan sillä tavalla kuin palstoilla yleensä toisten ratkaisuja huutomerkein pommitetaan ei täällä kannata alkaa kirjoitella koska muuten tänne ei halua ihmiset tulla huolineen ja iloineen avautumaan.
Hyvää yötä!
elikkä villankaa tullaan kimpassa ja meikällä esikko mukana kanssa!
hyvää yötä kaikille ja valvottaville vaaveille unisäteitä
Saas nähä miten meidän huomisen tapaamisen kanssa taas käy.. Oon just töihin lähdössä.. Soittivat että kaikki sairaana, et voisinko MILLÄÄN tulla. Ja minen tietenkään osaa sanoo ikinä EI.
Ja niinko vannoin et nyt kyllä tuun. :(
Yritän kyllä, jos vaan saan ruhoni sängystä ylös, tulla kuitenkin.
Häätyy männä..
Calathea
Kyllä on tätä naista viety viime päivät viety...ja juurikin parahiksi mieskin tuolta huutelee, että lähde koirien kanssa ulos...mutta nyt kyllä kirjoitan muutaman rivin. Kakkosen uhma on pari viime viikkoa ollut taas pahempaa, joten huomiota ja " poliisia" on tarvittu enemmän. Nyt on esikoinen ja kakkonen mummulassa ensi yön hoidossa, aikovat huomenna pitää sämpylänleipomistalkoot =)
Ensi yönä aion tassutella Eelin kanssa enemmän ja koettaa vihjaista, että nukahtaa sopii ilman tissiäkin. Poika syö jo kaikki 5 ateriaa hyvällä ruokahalulla päivittäin ja illalla satsin puuroa sekä päälle iltatissin, joten usein se on sellaista tuttinaolotissittelyä vaan. Katsotaan miten käy.
Kakkosen allergiatestin tuloksia oltiin eilen kuuntelemassa ja valtava helpotuksen huokaus oli, että koira-allergiaa ei löytynyt. Ainoastaan laktoosi-intoleranssi ja sekään ei ollut uutinen.
Jamssan, Peevelin ja muiden paikalle tulijoiden kanssa pääsen jutustelemaan huomenna, mutta sen haluaisin sanoa, että olen Peevelin kanssa ihan samaa mieltä tuosta keskustelujen jäämisestä hymistelyksi ja jaksuiluiksi, ellei kukaan uskalla oikeasti esittää uusia ehdotuksia, toimintamalleja, ratkaisuja ja neuvoja. Haluan vilpittömästi uskoa, että jotka näitä tekevät, haluavat_ auttaa_, ei loukata. Siis rautalangasta väännettynä, jos ehdottaa jotain niin se ei tarkoita ihmisen dissaamista vaan auttamista. Jamssaan palatakseni voin kyllä todeta, että näiden palstaviestien sekä tapaamisten ja meilien perusteella hän on itsekin esimerkillisen rohkea ja avoin tuomaan eri näkökantoja esiin eikä varmasti loukkaannu (kuten on itsekin sanonut). Musta on mahtavaa, että meidän elokuisten joukossa on monta Jamssan ja Peevelin kaltaista fiksua, avointa ja rohkeaa naista, sitä naisvoimaa=) Mutta oikeasti rohkean keskustelun kautta voi löytyä ratkaisuja, joita itse ei olisi keksinytkään.
Nyt ei muuta tällä erää,
Pumpuli
Kävin tänään cittarissa ja siellä oli näitä tt-kopioita 49 e. Muistaakseni palstailijoista joku oli tälläisen istuimen jo hankkinut.
Haluisin mielipidettä jos ollut jo käytössä: mitä mieltä olet ollut ?
Meillä on nyt käytössä matkaistuin joka sekin ihan kätevä vielä.
Tuosta pään vatkaamisesta minäkin kyselin jokin aika sitten ja sain vakuuttelut että ihan normaalia on. Ja nyt se on vähentynytkin. Oisko voinu olla että ikeniä kutiais ? Meillä se liittyy myös unen tuloon eli sängyssä sitä vatkausta enää tapahtuu.
Minäkin olen reilujen ja kohteliaiden mielipiteiden esittämisen kannalla ja näinhän täällä ne on esitettykin. Uskon myös siihen että taustalla on aito huoli ja halu auttaa. Jokainen tekee kuitenkin itse omat päätökset ja toimii sen mukaan. Kunnioittakaamme sitä.
Öitä, Hanhikki.
babybelille: kuulostipa kurjalta teidän yö! Kaksin kappalein valvottajia :( Liikkumisesta:Meillä tyttö osaa kääntyä, mutta ei tee sitä useinkaan. Ei myöskään liiku mihinkään suuntaan. Voi olla totta tuo, että kun ei ole tarpeeksi lattialla, niin ei sitten ala liikkumaan niin helposti. Tämä ainakin haluaa lattialle aina jonkun seuralaisen, yksin on ihan tylsää. Meillä on seuraava neuvola tuossa 7kk korvilla. Katsotaan mitä siellä sanovat. Ainakaan vielä ei 6kk neuvolassa oltu mitenkään huolestuneita siitä, että vaan makailee lattialla tekemättä suuremmin mitään.
Käsirasvasta: mä tykkään nivean käsirasvasta. Tosin jossain lehtigallupissa se sai huonot arvosanat, kun ei jätä käsiin tarpeeksi rasvaista (!?) tunnetta. Mä itse nimittäin haluan, että käsirasva imeytyy heti saman tien käsiin, joten siinä mielessä tuo on mulle ainakin mieluinen. Varmaan oletkin kokeillut jo bepanthenia niihin pahimpiin kohtiin? Ehkä kuulostaa tyhmältä, mutta miten olisi sellaiset hanskat aina vaipanvaihtoon? Ei siis varsinaiset kumihanskat, mutta sellaiset joita esim. päiväkodeissa käytetään? Tosin voi olla vähän työlästä pukea ja riisua hanskoja koko päivän.
Ai niin piti Oinasmammalle: Mun mies on usein poissa kotoa siksi, kun on merellä (työ). Nyt oli myös kahdet risteilyt (seminaarireissuja, heh) ja jotkut messut ja muuta " pakollista" menoa. Ei käy usein missään baareissa tms (onneksi). Että ei se ihan julmuri ole ja mua yksin jatkuvasti täällä pidä ;D Ja kai se yöllä valvoisi jos mä pyytäisin, mutta ollaan ainakin vielä pidetty parhaana, että yksi valvoo, jotta on edes toinen joka jaksaa sitten. itse kun kuitenkin olisin hereillä myös. Näin puolustamme puolisoamme, osa 7 ;)
Jamssa jälleen palsta-aktivoituneena
ps. jos olisin käyttänyt tämän päivän palsta-ajan esim. siivoamiseen, kämppä kiiltäisi.
ps2. juttelin tuossa erään naisen kanssa, jolla on 6 alle kouluikäistä lasta. Toiset vaan porskuttaa, meikäläinen ei näytä jaksavan edes kolmen kanssa. pitäisköhän vaan ottaa itseä niskasta kiinni.