Jos et palkkaa minua töihin, sinulla ei ole työvoimapulaa
Kommentit (27)
Palkkaa mihin? Että sä ajattelit marssia Finnairille lentäjäksi, HUS:ille kirurgiksi tai Fortumille talousjohtajaksi. Että ihan vain menee ja tekee.
Mulla on pulaa henkilökohtaisesta prostituoidusta. Palkkaan heti 200€/kk.
Turha haukkua loiseksi kun työnantaja ei anna töitä.
Ei niillä ole aikomustakaan palkata ketään, koko työpaikkailmoittelu on pelkkää teatteria, tyhjää täynnä. Ilmoittelevat työpaikkoja joita ei ole olemassakaan.
Ei ole työvoimasta pulaa varsinaisesti. Osaajista voi olla pulaa silti, koska hyvistä ja osaavista työntekijöistä on aina pulaa...
Maailmanluokan osaajille on kuitenkin kysyntää maailmanlaajuisesti.
Maailmanmarkkinoilla määräytyvää hintaa voi suomalaisen työnantajan kuitenkin olla vaikea maksaa, kun se voi olla lähempänä 1M USD vuodessa...
Mitä sinulla olisi antaa työnantajalle? Voittoa olisi saatava.
Työnantajat varmaan odottelevat tälläkin hetkellä sosiaaliturvauudistuksen loppuun saattamista. Sieltähän voi vaikka löytyä jokin työvoimapoliittinen toimenpide, jolla työntekijän aivan liian kalliita palkkauskustannuksia saadaan kompensoitua yhteiskunnan tuella ilman, että osaajaa tarvitsee edes palkata työsuhteeseen. Kela Gold toimii palkanvastikkeena samalla kun työnantaja tienaa sillä, että tukee osaajaa työllistymään myöhemmin aidoille työmarkkinoille? Tämähän oli sarkasmia?
Mitä tämä on?? Pelkkiä pyyntöjä lähettää avoimia hakemuksia ja rekryfirmojen kautta. Ei siis mitään työtä oikeasti tarjolla, mutta videopelleilyt ja muut. Pitäkää tunkkinne. Missä kaikki oikeat työnantajat?
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä ole aikomustakaan palkata ketään, koko työpaikkailmoittelu on pelkkää teatteria, tyhjää täynnä. Ilmoittelevat työpaikkoja joita ei ole olemassakaan.
Ainakin kaasufirma Tampereen lähellä hakee jatkuvasti ja ei palkkaa ketään. Epäilyttävä on myös pillerifirma, joka hakee jatkuvasti Hämeenlinnassa.
En palkkaa luusereita joilla ei ole mitään kunnon koulutusta.
Onneksi AP voi aina perustaa oman firman ja palkata sinne reilusti työttömiä hommiin. Kaikki voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Myöskään palkkaavaa esimiestä kovempaa osaajaa ei valita. Suomen menestymisen este on rekryfirman Viivin 20 v tarjoamat kaverinsa piilotyöpaikkoihin.
Löytyykö koneistajana kokemusta TNC 640 ohjauksesta Zayer 6000 koneelle? Haussa ollut lokakuun lopusta.
Vierailija kirjoitti:
Ammatillisen koulutuksen nykyisessä alennustilassa koulutuksella ei ole merkitystä. Jos minä olisin työnantaja, arvostaisin työkokemusta eniten.
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa mihin? Että sä ajattelit marssia Finnairille lentäjäksi, HUS:ille kirurgiksi tai Fortumille talousjohtajaksi. Että ihan vain menee ja tekee.
Hyvä, alat ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, alat ymmärtää.
Tuo on totta osalle. Toisella osalla on koulutusta ja osaamista j juuri se estää työllistymisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskään palkkaavaa esimiestä kovempaa osaajaa ei valita. Suomen menestymisen este on rekryfirman Viivin 20 v tarjoamat kaverinsa piilotyöpaikkoihin.
Onko 20-vuotiailla noin paljon valtaa työelämässä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pulaa henkilökohtaisesta prostituoidusta. Palkkaan heti 200€/kk.
Minä taas olen sen verran komea ja pystyvä daami, etten edes hymyilisi tuosta rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, alat ymmärtää.
Tuo on totta osalle. Toisella osalla on koulutusta ja osaamista j juuri se estää työllistymisen.
Kirurgeilla ja lentäjillä ei ainakaan ole näitä ongelmia
Työvoimapula on yleensä huonomaineisilla yrityksillä sekä tietyillä spesiaalialoilla, sen lisäksi monella alalla tekijöitä olisi, mutta pitäisi olla x vuotta kokemusta ja kun kaikki haluaa kokeneet, niin vastavalmistuneet ei saa kokemusta mistään.
Työelämä on täynnä tunareita. Itse olen työelämässä ja yksi tyyppi jaksaa haukkua työttömiä - täysi säheltäjä ja me(kin) on päätetty välttää yhteistyötä tämän kanssa kun jättää hommiaan tekemättä mutta täysin tarpeettomia palavereita pitää järjestää. Lisäksi tämä ilmoittaa että hommat on oltava valmiina kuukausi ennen sovittua deadlinea että hän ehtii sitä ja tätä kun hän on matkoilla kun on deadline. Ei näin. Saa taas kohta vaihtaa paikkaa kun aika moni on jo lopettanut tarjousten pyytämisen tältä.