Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahastojen vaikeudet voivat romahduttaa asuntomarkkinat.

Vierailija
04.01.2025 |

Kohta tulossa tuhansia asuntoja myyntiin jopa 10000 kpl .kun ihmiset haluavat rahansa pois .

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pakkomyynteihin lähdetään, ulkomaiset sijoitusyhtiöt ostaa asunnot halvalla ja kuppaa vuokraloordeina suomalaisten asumistukirahat muihin maihin. 

Mm. Blacrock omistaa yhä suurenevan osuuden jenkkien asunnoista, ja operoi myös Suomessa. 

ja juuri siksi minä olen yksi blackrockin omistajista. Miksi sinä et ole?

Vierailija
82/92 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pakkomyynteihin lähdetään, ulkomaiset sijoitusyhtiöt ostaa asunnot halvalla ja kuppaa vuokraloordeina suomalaisten asumistukirahat muihin maihin. 

Mm. Blacrock omistaa yhä suurenevan osuuden jenkkien asunnoista, ja operoi myös Suomessa. 

Koska:

5,10 USD/osake

Viimeisin osinko

2,01 % Tuotto/v

T: Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo rahastojen sulku mitään tarvitse asuntokauppaan vaikuttaa. Nyt on pihdattu vuosia asunnon vaihtoa tai ostoa ja odotettu jotain vielä halvempaa aikaa. Tulevat kallistumaan. Laittaisin juuri nyt ostohousut jalkaan.

Täsmälleen näin. AINA pelimiehet menee vastavirtaan. Mikä järki se silloin on ostaa kun kaikki ostaa ja lehdissä kerrotaan taksikuskeista joilla on 10 kämppää.

Nyt kun kaikki panikoi ja on mahis saada tarjouksia läpi, niin nyt toimii ne jotka uskaltaa ja haluaa tienata.

Vierailija
84/92 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntosijoittaminen on nyt Asuntopainajainen

Höpsistä. Hyvin on riittänyt vuokralaisia jonoksi asti hyvällä tuotolla kun hyvä yhtiö. Mun vuokratyksiöt on samalla tasolla kun alueen kaupungin vuokrakämpät.

Vierailija
85/92 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
86/92 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on räikeä osoitus miten "markkinatalous" ja väitetty kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan säätyvät hinnat ei toimi. Järjestelmä on valheellinen, puolueellinen ja "viritetty" vain rikkaiden etujen mukaiseksi, ja siten että hinnoilla ei ole todellisuudessa koskaan mahdollisuuttakaan laskea, täysin riippumatta kysynnän ja tarjonnan laista kun hintojen lasku estetään tällaisilla kepulikonsteilla ja keinottelulla!!!

Tämä on rikollisen väärin ja lopetettava koko valheisiin perustuva järjestelmä stana!!!

Tässä koittaa nämä rahastot toimiakin markkinalakia vastaan. Toimivassa markkinassa jossa ei rahastot ja muut pyri manipuloimaan hintoja, hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan.

Missäköhän sellaisen markkinan näkisi?

Vierailija
87/92 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki ovat, olemme kommunismissa.

Vierailija
88/92 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on räikeä osoitus miten "markkinatalous" ja väitetty kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan säätyvät hinnat ei toimi. Järjestelmä on valheellinen, puolueellinen ja "viritetty" vain rikkaiden etujen mukaiseksi, ja siten että hinnoilla ei ole todellisuudessa koskaan mahdollisuuttakaan laskea, täysin riippumatta kysynnän ja tarjonnan laista kun hintojen lasku estetään tällaisilla kepulikonsteilla ja keinottelulla!!!

Tämä on rikollisen väärin ja lopetettava koko valheisiin perustuva järjestelmä stana!!!

Tässä koittaa nämä rahastot toimiakin markkinalakia vastaan. Toimivassa markkinassa jossa ei rahastot ja muut pyri manipuloimaan hintoja, hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan.

Missäköhän sellaisen markkinan näkisi?

Toimivan markkinamekanismin näkee käytännössä nyt kun tarpeeksi tilanne kriisiytyy näiden toimimijoiden pitkäaikaisen manipuloinnin tuloksena. Nyt vielä kertovat että tekee kaikkensa ettei markkinamekanismi toimisi eli käytännössä estää lunastukset ja "myymisen liian halvalla" eli juuri siihen markkinahintaan. Taisi lunastusestämisen syyksi sen markkinahinnankin sanoa.

Asuntorahastot edelleen huonontaa tilannetta ja roahduttaa hintoja toimillaan joka näkyy jossain vaiheessa isompana romahduksena.

Vierailija
89/92 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä ajattelisin, että rahastot eivät osta yhtä kämppää kerrallaan vaan myyvät niitä asuntoja nippuina. Eli kukaan ei osta nyt sijoittajilta 50 asuntoa kerrallaan samasta yhtiöstä. Siksi ne rahastot on nyt lunastuskiellossa.

Vierailija
90/92 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kojamo -45%

Citycon -65%

Mutta op asuntorahasta vain -10%. Jep jep....

Cityconille käy vielä huonosti. Merkit ovat olleet ilmassa jo pitkään. Kojamoa voi ja kannattaa ostaa kun halvalla saa. Kojamo ei ole mikään rahastoyhtiö.

Vierailija
91/92 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt jaksoa jauhaa shaissea, joku vielä menee ja uskoo. Niin kauan kuin muistan on tasaisin väliajain jankattu että asuntojen hinnat romahtaa ihan pian. Ja että pörssi notkaa ihan just rajusti. Ja mitä on tapahtunut? notkahduksia siellä ja täällä niin kuin pelin henkeen kuuluu, ei muuta. Jos asunnon oston tai osakkeiden suhteen odottelee kovaa alea niin saa odotella koko elämänsä oikeaa hetkeä.

Vierailija
92/92 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos asunto ei mene kaupaksi ei se mene yhtään paremmin muutettuna rahastotuotteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan