**LOKAlutuset keksiviikkona**
Taas kuudelta herätty, esikko vielä onneksi nukkuu, mies lähti pyöräilemään, ja mie mietin että iskeekö tänään öllötys, toivottavasti ei :S
Juuh, näköjääns lähtee päivä normiin tapaan käyntiin eli vaipanvaihtoon mars.
väpä ja touho rv 7
Kommentit (54)
Sukupuolesta: meillä on siis yksi tyttö, täyttää kohta 2v, ja lievin tyttötoiven ollaan nytkin liikkellä. Minä en oikein osaa mieltää itseäni pojan äidiksi (kumma vinksahtuma päässäni, joka ei tietenkään " tosi paikan" edessä paikkaansa pidä) ja miehen mielestä tyttömme on vaan niin ihana, kaunis ja viisas (ihmettelemme millä perintötekijöillä?), että ajattele, jos niitä olisikin kaksi.
Esikoista odottaessa, minulla oli voimakas tyttöfiilis, pahoinvointi oli niin kamalaa, että ajattelin, että vain nainen voi tehdä näin toiselle naiselle. Ääneen en kuitenkaan sitä uskaltanut sanoa, kun tutuille ja sukulaisille tuli pelkkiä poikia, lähinnä mietin, onko niitä tyttöjä mahdollisuus saadakaan.
No, 4D-ultraan ajomme tällä kertaa mennä, ja sittenhän se on selvää, ja kumpi tahansa onkin, niin se on sitten se oma ja juuri meille tarkoittettu ihana vauva.
Yhteisöistä: varmasti tulen mukaan, jos joku sellaisen perustaa. Laittakaahan teknisemmät vaan tänne sitten ohjeita meille msn-/chat-ummikoille, sikäli jos minun lisäkseni muitakin on.
-Ja_me, (poistuu taas vaihteeksi jääkaapille)
Eli, kun menee tuosta linkistä sivuille
http://groups.yahoo.com/group/lokalutuset2007/
ja sieltä join this group painikkeen kautta niin pääsee hakeutumaan yhteisön jäseneksi. Pitää tosin olla rekisteröitynyt yahoon jäseneksi, mutta sekin onnistuu kohtuu yksinkertaisesti yahoon ohjeita noudattaen! Kun on lähettänyt lyhyen esittelyn niin laitan hyväksynnän yhteisömme sivuilta ja sitten pääsee lukemaan/kirjoittamaan viestejä!
Anteeksi äskeinen viestin aloitus. Se vain karkasi tästä näytöltä. Yritän uudestaan. En ole tälle listalle mitään kirjoitellutkaan, mutta kiinnostuin, kun näin tuon yahoon perustamisilmoituksen. Kannatetaan! Kuulun muutamalle yahoo-listalle. Niissä on kiva kirjoitella, kun pikkuhiljaa oppii tuntemaan ihmiset, joiden kanssa kirjoittelee. Yritän aktivoida itseni lähiaikoina. Huomenna on eka neuvola ja alkuraskauden ultrassa ollaan käyty pari viikkoa sitten. Olen silti varuillani, koska saimme vuosi sitten enkelipojan rv. 22+5. Tästä odotuksesta ei vielä olla puhuttu kuin parille ystävälle. Virtuaalikeskustelut olisivat kyllä hyvä juttu...
Yahoossa tavataan...
Myangel rv. 8+6
tyttö -03
enkelipoika -06
SAPA miula kans sama juttu, piti nimimerkki vaihtaa kun liian moni tunnistaa mun käytetymmän nimen.. mut joo, nyt mie meen esittäytymään... :)
Yahoo-yhteisö sopii mullekin oikein hyvin ja käväsin tossa just " hakemuksen" laittamassa vetämään. SatuJanelle vaan terkkuja; tän jälkeen ei sitten enää samoissa ryhmissä kuljeta... Aika jänskää että sieltä huhtihurmureista ollaan ja taas samalla listalla.
Tänään aamupäivä oli taas kamala, nyt iltaa kohden onneks olo vähän pirtee eikä enää ole niin veto pois. Näköjään mitä väsyneemmältä vointi tuntuu niin sen kamalampi äklötys on. Auttoi hieman kun käytiin vauvauinnissa. Siellä piristyy aina.
Sukupuolen selvittämisestä on tänään ollut puhetta. Mä sain just tänään tietää, että mulla on mahdollisuus mennä joko istukkabiopsiaan tai lapsivesipunktioon. Nyt sitten pitäis pähkäillä mitä tehdään. Jos tuohon istukkabiopsiaan menen (siihen ehkä menen jos johonkin menen) niin varmaan myös selvitetään sitten sukupuolikin kun sen siinä samalla saa tietää. Edellinen raskaus oli ensimmäinen jossa tiesin varmasti etukäteen kumpi on tulossa. Nää meidän yhteiset on poikia joten oishan se tyttö kiva, ainakin iskän mielestä. Toisaalta siinähän sitä menis sitten kolme poikaakin. Meillä molemmilla kuitenkin on molempia sukupuolia joten sillä ei niin suurta merkitystä ole.
Nyt on äkkiä lähdettävä laittamaan poitsut unille joten toiseen kertaan...
Vaahtis ja " Aarre" rv 6+4
Vieläpä ennätän näin illalla uudelleen pinoutumaan. Pitkään vaan aina menee koko pinon lukemiseen, mutta se on vain mukavaa! :)
Nyt on vähän outo olo. Ensinnäkin tänään olen syönyt tosi paljon koulutustilaisuuden takia (oli ilmaiset aamupäivä- ja iltapäiväkahvit sömpylöineen ja viinereineen + runsas lounas) ja sitten kuitenki nkotona tuli vielä syötyä lämmin ruoka. No maha hieman sekaisin sen takia. Ja ei nyt oikeastaan ole pahoinvointia tai närästystä, mutta sellainen vähän liian ähky ja jotenkin tunkkainen olo.
Lisäksi särkee joka paikkaa. Reisiä, nivusia, välillä käsiä särkee¿oiskohan joku flunssa iskemässä. Tänään kyllä kävelin noin 40 min. lenkin ekan kerran pariin viikkoon (ai miten niin liikunta jäänyt vähälle :)), joten voihan nuo pakotukset siitäkin johtua vaikka ei mulla sentään niin huono kunto pitäisi olla.
KAHVI: en voi sille mitään, mutta kun kahvi edelleen maistuu, juon sitä tosi paljon. Aamulla kotona pari (pientä) kuppia, sitten aamupäivällä meni 2-3 kupillista ja vielä iltapäivällä yksi. Tiedän että tuo ei välttämättä ole kovin järkevää, mutta jos ja kun kahvi rupeaa tökkimään, sittenpä se jää vähemmälle.
HIMOT: edellisessä raskaudessa alkuvaiheessa suklaa + muu makea ei maistunut, mikä on minunlaiselle sokerihiirelle outoa. Mutta sitten valitettavasti rupesivat taas maistumaan. Mitään erikoisia himoja ei ollut, mutta janoon kyllä teki aina mieli jotain raikasta. Light-limuja sekä maku-vissyjä menikin jonkin verran, limuja tosin ei niin paljoa makeutusaineiden takia.
Tällä hetkellä mun tekee mieli kaikkia mahdollisia herkkuja, mutta olen pystynyt itseni vielä hillitsemään. Ja toisaalta, ei todellakaan tee mieli syödä itseään ähkyksi herkuilla, mutta tekisi vaan mieli maistella kaikkea mahdollista.
ÄLLÖTYKSET: viime raskaudessa ei kyllä mitään ällötyksiäkään ollut. Jotkin voimakkaat hajut tietty tekivät alkuvaiheessa pahaa, mutta ei ollut mitään erikoisia juttuja.
YHTEISÖT: minäkin kuulun MSN-yhteisöjen kannattajiin, mutta koska Yahoo-ryhmä on jo perustettu niin käyhän sekin. Lupaan liittyä heti, kun on aikaa tutustua Yahoon toimintaan.
Uutu rv 5+2 (vali vali vali vali, mutta noi mun viikotkin on ihan älyttömän vähäiset....:))
Mä oon jo kahden päivän jälkeen ihan kiinni tässä palstassa #hihittelee# :) No, kai tänne saa monesti päivässäkin kirjoitella :)
Sukupuolesta on ollut puhetta. Itse en jotenkain osaa vielä niin pitkälle ajatella. Ja se johtuu varmaan osaltaan siitä, että vasta ekaa odotellaan. Kaikki on niin uutta, ettei noin pitkälle vielä osaa ajatella. Ja koettaa tosiaan pitää jalat maassa vielä hetken :) Ei olla asiasta miehen kanssa vielä edes keskusteltu, mutta uskon, että kummankin mielipide on se, että ei haluta sukupuolta etukäteen tietää. Mulla ainakin on vahva ajatus siihen suuntaan. Haluan jännätä loppuun asti :)
t. Fudgis, joka myös kävi tutustumassa Yahoon ihmeelliseen maailmaan.
Täällä tänään rv8+5 ja olo jatkuu edelleen kauheana. Ällöttää aamusta iltaan ja viikonlopun aikana paino tippui 1,3kg. Väsyttää myös, eilen nukahdin jo kahdeksan jälkeen.
Meillä on jo päälle 3 vuotias poika, joten tyttöä toivoisimme seuraavaksi. En vielä osaa sanoa, että haluammeko tietää sukupuolen etukäteen. Joku kyselikin, että koska on kerrottu vanhemmille lapsille raskaudesta. Me emme ole vielä kertoneet pojalle, emmekä kerrokaan pitkään aikaan. Raskaus on kuitenkin vielä niin alussa ja sitten kun esim. liikkeet tuntuu niin on pojankin helpompi ymmärtää asia. Ja pojalla ei kärsivällisyys oikein ole paras luonteenpiirre, joten parempi kertoa myöhemmin, niin ei tule turhan pitkä odotusaika toiselle.
Koukkuun tänne tosiaan pahasti jää ;)
Täytyy tuo yhteisö homma tutkia viikonloppuna ja sitten pistää jäsenanomus vetämään :D
Sukupuolesta on ollu juttua - esikoista ei tahdottu tietää, mutta kuitenkin kun ite olin ihan rv10 asti sitä mieltä että tulee poika, tuli kaikki tavarat hommattua pojalle. Siinä loppuvaiheessa rupes mietityttämään että josko se onkin tyttö, mentiin 4-d ultraan ja mun sisko sitten sai lääkärisedältä tietää kumpi on tulossa, jos siis olis ollu tyttö olis voinu käydä ostamassa vähän punasia vaatteita ;) Ei siis tiedetty ite kumpi tulee varmasti. Hullunkuulosta ehkä jonkun mielestä =D.
Tämän sukupuolen mies tahtoo tietää, mutta mä en ainakaan vielä, kerkeehän se mieli tässä muuttumaan moneen kertaan. 4-d:hen nyt kuitenkin varmaan mennään että jää kaikista lapsista se dvd-levy muistoksi.
Olo ollut tänään mitä mainioin, ei ellotusta ei huimausta. Väsyttää toki ja palelee mutta ne nyt kestää. Huomenna alkaa työt n. 1v5kk tauon jälkeen, ei kiinnosta ei tippaakaan. (joka päivä ma jaksan tästä marmattaa). Saa nähdä miten sitä hereillä töissä pysyy kun kotona aina esikon päikkäri aikaan n. 13 tää mamma nukahtaa ihan mihin vaan :)
Vielä viikko ultraan... aika mataa
B-E uudelle viikolle siiryneenä ja kuitenkin vasta 6+0
Ihanaa, miten aktiivista täällä on ollut :)
Sukupuolesta ja yhteisöistä ainakin on ollut kiinnostavaa keskustelua. Me haluamme selvittää tämän pikkusisaruksenkin sukupuolen ennakkoon, mutta emme ainakaan ääneen esitä toiveita suuntaan tai toiseen. Salaa toivon toista ehkä aavistuksen enemmän kuin toista. Mutta todella tervetulleita ovat molemmat :) Esikoinen on joulukuussa 2005 syntynyt tyttö.
Yahoon / Msn:n lista kiinnostaa minuakin. Molemmat käyvät, olen itse asiassa mukana kummankin palveluntarjoaman muutamalla listalla, joten käyttäjätunnuskin on valmiina. Pitääpä siis tutustua asiaan tarkemmin.
FUGDIS: Missä päin Etelä-Eurooppaa asutte? Pakko kysyä, koska mieheni oli 2003-2005 Italiassa töissä ja minäkin kävin siellä 7 kertaa aina tosi pitkiä (n. 1kk) aikoja kerrallaan. Teen sellaista työtä, että voin työskennellä periaatteessa missä tahansa, kunhan saan valmista (tekstiä) aikaan. Esikoisemme sai alkunsakin siellä. Hauska on ollut lukea ulkomailla asuvien ja/tai Suomeen paluutta miettivien kuulumisia.
TSIRPPANA: Mulla oli neuvolassa hemoglobiini 145, mutta terkka ei kummastellut sitä lainkaan.
Vaikka mitä olisi kommentoitava, menen nyt siivoamaan uunia... Leivoin persikka-rahkatorttua, jota teki mieli, ja uusi irtopohjainen vuoka valutti rasvaa uunin pohjalle. Tosi ihanaa. Mies puolestaan kokkaa huomisen ruokaa. Puuhakas ilta siis meillä!
Ghigi (rv tasan 9!)
Meni d ja g sekaisin (ja mukamas kirjoittaminen on työvälineeni - hmm).
Ompa täällä aktiivista porukkaa. Itsellä unirytmi on päälaellaan, niin heräiltyä on aina kertynyt isot määrät postauksia.
Mullakin alkaa jo olla jotain tuntemuksia, jee! Rinnat on arat, ja välillä nipistelee alamahaa. Mutta se ruokahalu... ihan uskomaton. Vähän väliä on ihan rehellinen nälkä, en siis syö pelkästään haluun. Vaikka sitäkin kyllä teen. Ennen mulla tuli huono olo jo pienestä määrästä makeaa, mutta nyt tuntuu että vois kaikkia makeita herkkuja syödä mielin määrin. Sipsit maistuu myös, kuten ennenkin...
Tänään jatkoin iltalukiossa pitkästä aikaa. Oli ihan kiva, mukava että on jotain tekemistä eikä mene kaikki aika näitä omia oloja ja tulevaisuutta pohtiessa.
Laava rv 5+3
Menin jo perustamaan tuonne yahooseen meille oman porukan :) Itse en osaa tuota msn:ää käyttää. Voin toimia moderaattorina, mutta toivoisin, että joku muukin aktiivinen tulisi mukaan!
Linkki on siis http://groups.yahoo.com/group/lokalutuset2007/ ja sinne pitää nyt sitten ' hakea' jäsenyyttä ja lyhyen esittelyn jälkeen hyväksytään listalle mukaan. Päästää juttelemaan vähän ' suojatummassa' ympäristössä, kun vielä ei hirveesti omalle lähipiirille uskalla tästä odotuksesta hehkuttaa :D
Eli nyt kaikki halukkaat mukaan!
myrskyruusu