**LOKAlutuset keksiviikkona**
Taas kuudelta herätty, esikko vielä onneksi nukkuu, mies lähti pyöräilemään, ja mie mietin että iskeekö tänään öllötys, toivottavasti ei :S
Juuh, näköjääns lähtee päivä normiin tapaan käyntiin eli vaipanvaihtoon mars.
väpä ja touho rv 7
Kommentit (54)
tosi paljon kirjoituksia kun nyt vasta pääsin koneelle.
Pepiliinan kummipoikajutusta tuli mieleen, että oletteko jo miettineet kummeja? Missä vaiheessa aijotte kummiksi kysellä? Entä mitä mieltä olette kummiudesta kieltäytymisestä?
Mä pyysin jo yhtä kaveria, koska kuulin, että hänen toinen kaverinsa odottaa kaksosia, joten halusin ennättää ensin (kuulostaapa hölmöltä) .... Ilahtui ja lupautui. Muita kummeja en ole oikeastaan edes aatellu sen enempää kun tämäkin kysyminen tuli jotenkii spontaanisti kun kaksosista kuulin.
Mä ite oon jo pari kertaa kiletäytynyt kummiudesta. Ei se kyllä kivalta ole tuntunut, mutta olen mielummin hyvä kummi jo kolmelle olevalle kummilapselle kun sitten vähän hällä väliä meinigillä monille. Ja ollaan kyllä sovittu jo pikkutyttöinä kaverin kaa, että hän on mun esikoisen kummi (kuten onkin) ja mä sit joskus hänen lapsen jos sattuu saamaan. Joten vielä tässä on yksi kummitäteys reservissäkin, joten nyt riittää.
rosena 7+6
Joku puhui, että mieheltä ei sympatiaa irtoa. No, meillä sama juttu. En oikein usko, että mies voisi edes tietää miten kurja olo voi olla. Oksettaa KOKO ajan, söi tai oli syömättä. Selkä on ihan kappaleina, kauhea rutina ja pauke kuuluu koko ajan. Ja tää väsymys, jotain ihan hirveää. Paino pudonnut 2kg vaikka en oksentanut ole kuin kerran. Kumma sinänsä vaikka syö tunnin tai parin välein. Olen kyllä yrittänyt syödä paljon hedelmiä ja muuta kevyttä, ettei heti alkuun paino hirveästi nousisi...
Turvakaukalon ostin jo, kun sopiva sattui halvalla eteen. Pari vauvan bodya viikonloppuna kirppikselta jäi mukaan =) Esikoisen yhdistelmät sain myytyä pois, kun haluan uudet niiden huonojen tilalle. Tai ihan uudenveroisethan ne yhdistelmät oli, mutta halvalla ei saa mitään kunnollista =( Nyt meinasin panostaa kunnon rattaisiin. Mites muut, joka ootte tehneet jotain hankintoja??
Siivouskin on käynnissä toista päivää. Pakko huilia välillä, kun alkaa liikaa yököttämään.
Jonskuli ja tuutikki rv 6+4 (kai...)
Olettepas te muut ahkeria kirjoittajia heti aamutuimaan=) Minä alan vasta nyt saada itseäni jollain tavalla liikkeelle,vaikka jo klo 6:sta oltu hereillä....Outo juttu, kun uni ei tule klo 6 jälkeen enää,vaikka pikkumieskin nukkuisi vielä....huoh...
Yökötys olo jatkuu ja se tolkuton väsymys!! En edes jaksa ajatella,että miten jaksan hereillä töissä kaksi seuraavaa yötä,KÄÄKS!!
Himoista olitte keskustelleet....mun tekee mieli jotain tosi suolaista koko ajan! esim. ruisleipää,siihen juustoa ja kurkkua ja aromisuolaa,NAM!=)
Te muut joilla on ennestään lapsia, niin minkälaisella ikäerolla teillä on aiempia lapsosia? Meidän esikoinen täyttää ensi kuussa 1v=) Jänskättää kyllä,että miten arki rullaa sitten aikanaan vauvan,ukkelin ja ison koiran kanssa....
Niin ja mies on edelleen autuaan tietämätön koko raskaudesta! Olin eilen jo nukkumassa, kun ukkokulta raahusti treeneistä kotio=(
kiiulija rv6+?
OIREISTA ei oikein mitään ihmeitä ole ja toivon ettei tuliskaan.. ei ole mitenkään herkkuu ykäillä ja voida jatkuvasti huonosti kun kaksi muksuu vaatii huomiota samaan aikaan :)
HANKINTOJA ei tälle tehdä ellei sit ole poika ja halutaan jotain poikien vaatteita :).
SUKUPUOLESTA onko teillä mielessä että kumpaa haluatte/toivotte/.. Miule on edellisis ollu ihan sama kumpi tulee ja kaks tyttöö meil siis on, mutta nyt kun tiedän et tää jää meidän viimeseks niin jotenki toivon että olis poika. Tyttö on kyllä ihan yhtä tervetullut, mutta jotenki sitä tahtos vähän noita poikien juttujakin, mein esikoinen kun on varsinainen prinsessa vaikkei sitä semmoseen suuntaan ole tyrkittykään :D.
Esikon ja kakkosen välille jäi 1v7kk. Kakkosen ja tän kolkin väliin jää 1v2kk HUI HUI HUI HUI! Toivottavasti typykkä oppii ajoissa käveleen :S
Joo eli aamul kävin neuvolassa.Juteltii ja täti anto lippuja ja lappuja.rv 9+1 painoa tullu aikas hurjasti.(turvotusta) myöhemmi sokerirasitustestiin.Kääk...verenpaine 96/60 ja sydänääniä ei kuunneltu koska ne ei välttis viel kuuluis kunnolla,ni jätettii sit seuraavaan kertaan..
Oma massu:pahaolo,närästää,kylmä,jano,väsyttää,jotaki kummallista porinaa massus....kaikkea näitä on kyl hih.Himo tullu vesi ja hunajamelooniin.nam nam NAM:)
mewe ja toukka
Ikäeroista: Meillä lapsilla 11kk ikäeroa. Ja nyt kolmannelle ja aikaisemmille tulee ikäeroa noin 2v 9kk ja 3v 8kk.
Ihanaa että on hieman isompi ikäero tiedossa. Ja aikaisemmat ehtii saada varmaan kokonaan pois vaipoista ennen vauvaa. Mulle alkaa riittää kahden vaipat.
Sukupuolesta: Mä toivon poikaa. Olis kiva saada taas poika. Kun on jo kumpaakin sukupuolta niin toiveet ei ole kovin korkeat. Elikkä haaveena on poika mutta ihan sama kumpi sieltä tulee. Ja mulla on ihan tyttö fiilis. En tiedä miksi kun aikaisemmissa ei ollut mitään tuntemuksia. Ja nyt on vaan sellainen tunne että tyttö taas tulee.
Hankinnoista: Minä olen ehtinyt myymään kaikki vauvan vaatteet tytön jälkeen kun meille ei kolmatta tule (hah hah). Ja olenkin kirppiksillä jo kuumeilu aikana tehnyt tosi ihania löytöjä. Kaikki uudenveroisia vaatteita ja niitä on kertynyt jo iso laatikollinen. Mies jo voivotteli että lokakuuhun mennessä niitä on vaikka vauva armeijalle. Mutta kun ajoissa pitää silmät auki kirppiksillä niin voi tehdä löytöjä.
En ajatellut ostaa nimittäin montaa vaatetta uutena. Ne on niin kalliita ja kun kirppikseltä tosiaan löytää vaatteita joita käytetty tyyliin yhden kerran.
Kaksosten vaunut myyn heti ultran jälkeen. En uskaltanut aikasemmin koska olin ihan varma että jos myyn ne ennen ultraa niin ultrassa todetaan kaksi sikiötä. Nyt kun ne nököttää tuolla vaunuvarastossa niin olen varma että sitä pelkoa ei tarvitse kaksosista. =) Hullua.
Melkeen kaikkea kuitenkin on. Yksösten kärryt, rintapumppu, pulloja (jos tarvii), äpn peitot jne pinnasänky, ensisänky jne.
Vielä vartti ajanvaraukseen. =)
Tsirppana rv 8+4
Hei vaan! Esikko nukkuu joten äkkiä tässä jotain kirjailen...
SUKUPUOLESTA ollut juttua - minä vähän toivoisin poikaa kun meillä tyttö jo on. Toisaalta olisi helppoa jos tulisi tyttö, niin menisi sitten kaikki samat vehkeet. Eli miten vaan, kaikki kelpaa... ;)
HANKINTOJA meillä ei varmaan paljoa tehdä (olettaen että kyytiläisiä on vain yksi), kun esikko on kuitenkin vasta kohta vuoden ja kaikki tavarat on sitä myöten jo olemassa. Tietty jos poika saadaan niin täytyy sitten ostella vähän erilaisia vaatteita... IKÄEROA näille tulee 1½ vuotta, sikäli kun kaikki menee hyvin. Tuplarattaat on varmaan pakko hankkia, mutta niitäkin katsellaan sitten vasta syksyllä. Ei mitään kiirettä.
HIMOT eivät vielä ole iskeneet. Esikon aikaan himoitsin myös maksamakkaraa, mutta sitten synnytyksen jälkeen popsin sitä niin ettei enää ole niin väliksi... ;) Nyt lähinnä kartan kaikkea tosi suolaista ja juon mielettömät määrät vettä. Jano on ihan koko ajan.
Nyt pitäisikin jo rientää taas vessaan... Ja sen jälkeen pyykille! Hauskaa päivää kaikille!
Suhni & Onni (5+5 jos olen pysynyt laskuissa mukana)
No niin aika on varattu ja sain toiveiden mukaan niin että anopin pitäisi olla juuri meillä niin ei tule lapsenvahti ongelmaa.
Noloa valehdella jollekkin menosta kun ei voi kertoa mihin mennään.
Anopille voi aina sanoa vaikka että shoppaileen ja sitten ultran jälkeen (jos kaikki hyvin) vilauttaa kuvaa ja sanoa että tuollainen ostettiin. =)
(Ihanaa kun edes miehen sukulaisille voi kertoa raskaudesta ilman että joutuu pelkäämään reaktiota).
Niin siis aika on 23.2 eli ei taida olla kuin reilu kolme viikkoa aikaa jos oikein laskin. Silloin olis viikkoja 11+6.
Jännittää. Ja ihanaa kun tietää koska pääsee kurkkii masuun.
Tsirppana
Toiveesta ensin, vähän on ristiriitaiset tunteet sukupuolen toiveesta. Poika on ja jotenkinhan sitä sitten tyttöä toivois, mutta toisaalta mieheni, joka ei muuten hemmottele mua yhtään ainakaan vielä, tuntien taitaisin päästä jotenkin helpommalla jos tämäkin olisi poika. Voisin kuvitella että pojat lähtis kattomaan matseja ja äiti vois jäädä yksin kotiin... Tottahan tytönkin voi ottaa mukaan, mutta mieheni tuntien tytön hoito jäis kyllä mulle. Oonkin tosi onnellinen että esikko on poika.
Mut kyllähän sitä mielellään tytönkin haluais, joten ajatukset siitä on tosi ristiriitaiset. Joten olenkai onnekkaassa tilanteessa, että todellakin on aivan sama.
Mutta aijotteko selvittää sukupuolen etukäteen? Ainakin nyt tuntuu, että me ei kun ei ekallakaan kerralla.
rosena
Heips,
Enpä ole pitkään aikaan ehtinyt kirjoitella....lueskellut olen kyllä juttujanne melkein päivittäin :) Juuri minkäänlaisia oireita ei ole :o Ainoastaan hajut käy nenään turhan voimakkaina ja hirmu himo on tullut hedelmiin ja kasviksiin...Nuo samat oli kyllä molemmista edellisistäkin :) Odottelen vain sitä hetkeä, kun kahvi alkaa tehdä pahaa...
JOANNA31, oli hauska huomata, että ollaan melkein samalaisessa tilanteessa :D Itsekin täytän 31, minulla on ennestään kaksi tyttöä ja tähän kolmanteen tulee heillä ikäeroa 5 ja 6 vuotta. Kaiken lisäksi la on 26.10 :D Aika hauska sattuma :)
Kiinnostaisiko muita perustaa yahooseen tai msnään oma yhteisö lokalutusille? Siellä vois vielä ' turvallisemmin' keskustella ja suunnitella vaikka tapaamisiakin jos on monta samalta seudulta?
myrskyruusu 5+6
Ajattelin pikaisesti tulla lukemaan viestit mutta olikin ihan himo pino.
Näin viime yönä odotetusti kauheaa painajaista siitä huomisesta ultrasta. Se tehtiin lapsuuden ystävän kotipihan koivun alla ja siellä oli yksi vauva joka ultran mukaan??? oli luovutetusta munasolusta. Sitten kohdussa kasvoi jotain kiinnikkeitä jonka vuoksi miut lähetettiin Saksaan leikkaukseen. No 3 miestä olisi tehnyt sen leikkauksen jossain 5 neliön kopissa ja ne nauroi kun yritin puhua niille saksaa vaikka ne oli suomalaisia. Sekoa?
Todellakin siis huominen ultra jännittää ihan sikana, ensi yönä en varmaan nuku ollenkaan.
Vähän öklötystä ollut tänään ja rinnat pipit mutta eipä muuta.
Eipä sitten muuta, Huomiseen
Pepsi rv 6+4
Kuvotus vaivaa jatkuvasti. Pitäisi syödä kahden tunnin välein jotain (eikä sekään kyllä auta kuin sen syömisen hetken) ja hedelmät ei kelpaa (niistä tulee vielä pahempi olo), että saa nähdä paljonko tässä lihotaan. Iltapäivällä iskee niin armoton väsymys, että oikeesti työnteosta ei tule MITÄÄN, istun vaan ja odotan että pääsisin kotiin.
Minä en ole miettinyt mitään tulevaa vielä. En synnytystä, sukupuolta, äitiysrahaa. En uskalla vielä, kun epäilyttää niin mahtaako tuolla mahassa ketään olla. Tänään tuli aamupäivällä hiukan verensekaista limaa, mutta onneks loppui siihen. Toivottavasti ei enää tule! Sellainen olo, että hermot menee, jos taas saa turhaa kärsiä pitkään pahoinvoinnista ja sitten meneekin kesken. Oon aika pessimisti, toivottavasti ette muut ahdistu jutuistani...
marrge rv 6+6
Olo on paljon parempi kuin eilen, ei yökötä juuri lainkaan. Eilen olin kuulemma ihan valkoinen kuin haamu ja meinasin oikeesti pyörtyäkin yhdessä vaiheessa.
Tänään oltiin siskon kanssa kirpparilla katselemassa hänen vauvalleen keväthaalaria ja itse katselin myös tarjontaa, en tosin ostanut mitään vielä. Ei varmaan kauheesti tarvi ostaakaan, mun siskolla kun on 4 lasta ja miehen siskolla myös 4. Molemmilla on vielä ihan pieniäkin, toisella 5kk tyttö ja toisella poika 3kk. Vaunut varmaan ostetaan ihan omat, veikkaan että mun isä auttaa siinä asiassa.
Tuntuu että paino on noussut, en tosin ole uskaltanut mennä vaa´alle. Tammi-helmikuussa just sain pudotettua 4 kiloa, tuntuu että kaikki on tulleet nyt takaisin, vaikka melko normaalisti olen syönyt ja ei ole mielitekojakaan. Ikävä kyllä liikunta on nyt vähän jäänyt, pitäis tänään mennä pienelle kävelylle niin helpottais turvotuskin.
Edelleen mun mies ansaitsee suuret kiitokset, ei tarvi kuin vähän vihjata niin hän on valmis tekemään melkein mitä vaan! Eilenkin imuroi ja tiskasi vapaaehtoisesti ja äsken teki ruokaa. Ja jotenkin hän on muuttunut hellemmäksi, pussailee ja halailee ja seksiä haluis koko ajan. Huonompi homma vaan että mun paha olo on vähän haittana, mutta hellyys kelpaa kyllä. Ja voi miten suloiselta mieheni näytti tänään pidellessään siskoni vauvaa sylissään! Hän ei ole ennen edes uskaltanut yrittää, mutta nyt sisko vaan väkisin lykkäs syliin ja hyvinhän se meni. Kyllä sitä omaa vauvaa tietysti varmaan osaa ja uskaltaa sitten parhaiten hoitaa.
Tintti rv 6+5
MARRGE: mie en ainaskaa ahistu, joten anna tulla vaan!
PAHOINVOINNIN KOURIS OLEVEILLE TSEMITYKSET TÄÄLTÄ!
SUKUPUOLTA emme aijo selvittää, jotain yllätystä sitten itselleenkin... (ja kun minusta se on osa tätä odotusta että sukulaiset yms yrittää mahan muodosta päätellä et kumpasta tulee :D)
ENNUSTAJISTA hih, huvikseni pistin noille ennustajille viestii... en muista miten mulle on aikasemmin ennusteltu, mut sen muistan et viimeks tais olla et saisin lapsen vuonna 2007 ja mie nauroin kakkasta että niin joo ja lehmät lentää :D.. saas nähä mitä hyö nyt vastaavat...
myrskyruusu:
Heips,Kiinnostaisiko muita perustaa yahooseen tai msnään oma yhteisö lokalutusille? Siellä vois vielä ' turvallisemmin' keskustella ja suunnitella vaikka tapaamisiakin jos on monta samalta seudulta?
Mua ainakin kiinnostaisi. Esikoisesta onkin yahoossa vielä huhtihurmureiden toimiva ryhmä ja siinä ohjessa lokalutuset menisi oikein hienosti ;D
Mä ehkä vienosti toivon tyttöä, kun poika jo on. Toisaalta poikakin on tervetullut :) Tosin mies tietää että niin kauan yritetään kunnes tulee vähintään yksi tyttö ;)
Tuli tässä mieleen kun juttelin tänään ystäväni kanssa (hän tietää raskaudesta) ja kyseli neuvola kuulumisia ja kerroin sitten ja kun sanoin että hemoglobiini oli 150 niin kaveri oli että noh huh huh onpa todella korkea.
Kyllä se neuvola tätikin sitä päivitteli, mutta mutta nyt rupes vaivaamaan että mikäs se sitten pitäs olla?
Aikaisemmissa raskauksissa ollu alakanttiin noin 110. Ja nyt sitten tuo 150 on liikaa. Tietääkö kukaan mitkä on ne normaalin rajat?
Kuulemma vois johtua mun kamalasta flunssasta jos en ole juonut tarpeeksi (enkä varmasti olekkaan).
Tsirppana (hämillään)
ihan on ok tuo arvo.. sanotaan et se on todella hyvä ja ihan vaan parempi mitä korkeemmat noi lähtölukemat on... Mulla on normisti hb yli 160.. kakkosta ootellessa kun oli 130 olin ihan kuollu vaikka tuokin arvo on normaalisti erittäin hyvä... niin ja mitä vähempi on nauttinu nesteitä sen korkeempi on hemppa..
YHTEISÖ... jos joku perustaa niin voinen liittyä.. mie kannatan msnnää, musta selkeempi, mutta myös joku muu käy.. ite en ala perustaa kun ei energia riitä siihen " valvojan" hommaan...
Mie kans olisin [b]msn-yhteisön[/b] kannalla, jos joku semmosta haluaa alkaa perustamaan.
Olishan se kiva, jos voisin edes sillä vanhalla nikilläni tsättäillä, mikä oli siis melkein mun oma nimeni. Ahistaa, kun on jo useamman vuoden ollut tietyn nikin alla ja nyt tässä odotuksessa piti vaihtaa, kun yks tuttu saattoi miut tunnistaa enkä kuitenkaa haluais, että ihan kaikki tutut näitä mun juttuja täältä lueskelee.. Tää nyt meni jo vähän asian vierestä. :)
Onpas ollut tänä aamuna paljon juttuja, itse tuossa vasta vähän aikaa sitten heräilin, kun on vapaapäivä töistä. Tänään pitäisi mennä katsomaan 5kk vanhaa kummipoikaa ja tuntuu kivalta ajatella, että syksyllä on sellainen ilopilleri kotonakin.
Vaikka juu, kyllä noita pelkoja on mieleen vain väkisin noussut, mutta täytyy yrittää olla ajattelematta niitä liikaa.
Onneksi ei enää ole niin kova pakkanen, voi lähteä koiran kanssa oikein kunnon lenkille ottamaan happea.
Mitään mielihaluja ei vielä ole suremmin ollut, hajuaisti on kylläkin parantunut aika paljon. Rinnatkin ovat jo aika kipeät ja turvonneet.
No nyt täytyy lähteä ulos, kun karvakuono vikisee jo tosissaan...