***Maaliskuisten keskiviikko***
Eilispäivän linkki:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9712424&p=1&tmode=1&smode…
onnistuikohan...
Kommentit (59)
Sin-na:
Joo, normaalisti Kela ottaa verokortin % mukaan, korotettuna kahdella, mutta kuitenkin vähintään 20%. Mulla siis asuntolainojen takia pieni %, mutta ei auta, kun vähintään ton 20 vievät. Soitin äsken ihan mielenkiinnosta, miten epäreilua on, että toiset on munuaisiaan myöden veloissa ja nyt siitä ei oo mitään hyötyä (siis matalasta %). NYT SITTEN sain vastauksen, että pitää hakea muutosverokortti, niin saa pienemmän % kun verokortissa. Miksei se virkailija voinut oikeesti tätä kertoa, kun asiasta nimenomaan keskusteltiin. Eikäse kortti enää ehdi ens viikon maksuun, taas lisää hommia.
-m-
Kiitos tarkennuksesta.
Joo, outoa ettei tuosta ole missään mitään tietoa..että ärsyttää tuollainen kun itsellä myös tosi pieni tuo % ihan asuntolainan takia niin toki voisin loppuvuodeksi hommata muutosverokortin, ilman muuta!!
Saahan ne palautuksina sitten joskus..ens vuonna.. mutta kun tuo äippäraha on aika pieni niin mielellään siitä ottaisi kaiken irti joka kuu minkä vain saa!
Täytynee yrittää ehtiä hoitaa asia vielä tässä.
S
Löytyihän tuo vero-% tieto tuolta Kelan sivuilta. Harmi kun ei siinä päätöksessä ollut asiasta mainintaa, sai väärän kuvan..
S
Mieki yritän nyt kovasti oman osani hoitaa pinojen kasvatuksesta ;)
Soitin neuvolaan aikaa kun en eilen uskaltanu ottaa kun ei yhtään tienny että miten sinne pääsis. (Mie lukeudun niihin " hysteerisiin" jotka ei lapsia uskalla antaa tuntemattomalle hoitoon. 5,5 vuoden aikana mulla on ollu lapset hoidossa ainoastaan mummoilla ja 2 kummitädillä, muihin en luota...) Sieltä terkkari sanoi että kaupungilta voi saada kotiapua sitten synnytyksen jälkeen, kun on niin hankala tilanne. Ehkä mie uskallan semmosen avun ottaa vastaan kun itekki oon silloin kotona valvomassa sitä hoitajaa :)hih! Mutta lapsia en jätä yksin oudon ihmisen huostaan kotiin! Piste.
Taas tää raskausajan dementia nostaa päätään, eli olikos se Ruusunpiikki jolla supisteli, anyway tsemppiä synnytykseen!
Nyt alan soitteleen sitä kotiavun mahdollisuutta ja vanhimmalle pitäis saada hoitopaikka taas voimaan koko kuukaudeksi nykysen 2viikon sijaan. Näitä on vaan niin kettumainen hoitaa kun on ääni käheä ja puoleksi hävinny ja selittää pitäis ummet ja lammet, aaaargh....
Ja varmaan palaan taas tän päivän aikana, tää kirjottelu kun on niin kivaa kun tän jutun on nyt honassu...
-No4- rv36+3
(Aijuu,keravalaiset:Onko mun ex-työpaikka vielä pystyssä eli Kahveri/Supresso? Miehän siellä kävin pyörähtämässä jokunen vuosi sitten, mutta palasin tänne kotikonnuille Rovaniemelle. Eipä sillä,Kerava oli ihan kiva paikka asua, mutta koti-ikävä voitti kun aloin esikkoa oottaan...)
Leanna ja muut:
kun laitatte nenäsuihketta, niin menkää vaikka sängylle poikittain ja roikottakaa päätä oikeasti ALAS päin! Ihan siis tosissaan alas. Nenäsuihke valuu sinne minne pitääkin eikä jää kuivattamaan nenän limakalvoja. Tämä oli mulle joulun aikaan annettu vinkki poskiontelotulehduksen hoitoon ja oikeasti siitä oli apua. Nenäsuihkeet jätti aina vaan kuivaa kökköä nenään ja kuivat limakalvot kirveli, mutta tuolla tavalla se auttoi oikeasti.
Toinen hyvä kikka, mitä meillä on nyt harrastettu, on pilkottu sipuli yöpöydällä. Se on aika kumma, mutta mullakin oli eilen ihan tukkoinen nenä ja pelkäsin jo yötä. Yö meni kuitenkin hyvin eikä nenä ollut tukossa.
Ärsyttä just siks toi Kelan toiminta, aina pitää itse etsiä tieto. Musta asiakaspalveluun kuuluu ohjata asiakasta, eikä aina sanoa, että netistä tai esitteistä löytyy tietoa.
-m-
vaik oikeesti ei oliskaan ei olis mitään asiaa.
Toi raskausajan dementia, no mä jos joku olen outunut kärsimään siitä.
Mun isä kun pyysi multa jotain pariin otteeseen ja en muistanut niitä, ni hänpä laittoi mulle kännykkään muistutuksen heti aamux kun olen herännyt et jos sitten olis toivoo et mä muistaisin.
Sitten kun mä olen mun vanhempien luona ni auton voi jättää kahteen eri paikkaan varsinaisen parkkipaikan lisäx joka on ihan jumalan selän takana( sorry), ni arvatkaas montako kertaa mä olen kävellyt väärälle parkkikselle ihan turhaan kun en edes muista mihin autoni olen jättänyt???
Ja jos poikani pyytää jotain,olen sanonut hänelle että hän vaatii minua kirjoittamaan nuo lupaukset paperille koska muuten unohdan hetkessä.
Aika huolestuttavaa mun mielestä.
Ja sitten uusi tuttavuus.Mun tota vähemmän tyhmempää päätä on ruvennut vihloon/viilteleen ( mikäköhän ois oikee kuvaus) joka helkkarin ( sorry taas) kerta kun mä nousen ylös.Siis mä olen nyt ihan täynnä tätä juttuu ja viel ois ne 24 päivää edes, voi luoja sentään.
Ja sitkun mulla ei ole tollasta ihanaa puolisoo mitä te muut omistatte ni olen ihan omillani näitten juttujen kanssa.PIIP!
Ja sitten viel yx juttu.
Tossa mun alapuolella kun on nyt se uus vauva ( ei se voi kovin vanha viel olla,kun en siis tiedä tarkkaan), ni se itkee usein ja sen luo ei kukaan mene heti.Nytkin mulla on kuullokkeet korvilla ja kuuntelen tän koneen kautta musiikkia etten kuule toisen hätää.
Eilen illalla siellä ulvoi koira ihan vimmatusti, se loppu jossain vaihees ja sitten joku nainen rupes huutaan sen jälkeen.
Mulla on ihan jette kivaa täällä.
Ja viimesex TAPILLE kymysys:MITÄ AIJOT PAKATA HOITOLAUKKUUN????
Siis tää ei oo mun eka lapsi, mutta kun mä en edelleenkään tiedä mitä kaikkee mun pitäis tonne laukkuun työntää....Se vaan lähinnä roikku mul koristeena viimexkin, siis mä olen ihan toivoton tapaus.
Jäänpä hengaileen tänne nettiin kun olen näis kuullokkeissa kiinni ainakin viel jonkun aikaa,mun hormoonitoiminta ei kestä vauvan itkuu nyt just ollenkan.
Hanan
Vai jostain pitäis kehitellä kolme positiivista asiaa, mä voisin keksiä 30 negatiivista asiaa ;).
No yritetään:
1. Kävin eilen kahdesti pienellä kävelyllä
2. Äiti on autellut pojan hoidossa, oon saanut ottaa rennommin
3. Ei ole tarvinnut laittaa itse ruokaa tai edes keittää kahvia
Eli siis ollaan täällä äidin luona evakossa, kun eilen myrkytettiin se meidän kämppä. Kyllä oli hirvee homma vamistella kämppä siihen myrkytykseen ja tänään on sit hirvee homma siivota ja laittaa tavarat takaisin paikoilleen. Onneksi äiti tulee avuksi. Ja sitten sama rumpa parin viikon päästä uudelleen..
Eilen sitten alkoi turvotus, naama on turvoksissa ja sormet, sormukset ei inahdakkaan mihinkään suuntaan. Nokkakin on edelleen tukossa, plääh. Kyllä on hehkee olo.
Viimeyönä luulin, että lähtö tulee, kun ensimmäisen kerran heräsin aivan mielettömään suppariin, mutta eihän niitä sitten tullut lisää. Kivuttomasti tosin suppailee kokoajan, ja vatsanahka kiristää. Mun masu on ottanut älyttömän kasvuspurtin, samalla jatkaen laskeutumista, olen siis melkoisen huvittavan näköinen ison mahani kanssa.
Suklaasta piti kommentoida, että se tosiaan nostaa hyvin maitoa! Se kielto taas on sen takia, että voi aiheuttaa vauvalle vatsavaivoja, niin kuin kaikki muukin :), Minä siis ainakin vedän suklaata synnytyksen jälkeen hyvällä omallatunnolla.
Leanna: Mulla on aivan samanlaiset tunteet sun kanssa, mäkin haluan vauvan navan tälle puolelle vaikka viikkoja ei hirveesti vielä olekkaan, on vain niin pirun raihnainen olo ja pojan kanssa alkaa olla tosi vaikeaa, kun ei pysty mitään tekemään kunnolla.
Tukisukkista ärsytti räjähtely ja halkeamis kommentit. Mua raivostutta leikkimieliset kommentit, että ompas tuo täti lihonut, on tainnut tulla syötyä liikaa... aargh!!
Gandalf: Meidän poika on saman ikäinen, eikä hänkään nuku vielä öitään putkeen ja kukaan muu ei taas kelpaa kuin äiti sinne viereen, meillä onneksi itse tepsuttaa yöllä viereen, mutta ei välttämättä meinaa siihen rauhoittua. Hieman siis jännittä miten menee yöt kun vauva syntyy, pitänee miehelle lahjoittaa toinen tissi, että voi vauvan imettää ;).
Miehestä: Mun mies ei paljoa puhu tunteistaan ja ajatuksistaan (perussuomalainen mies :)). Luulen kuitenkin, että sitä alkaa ärsyttä kun mun päähän ei mahdu muuta kun vauva ja sitten mä olen vielä tällainen raihnainen köntys jota supistelee koko ajan. Eli taitaa hänkin odottaa vauvan syntymää, että sais vaimon takas :D. Ja pääsis isyyslomalle.
Mietin tuota perätilasynnytystä, että eikös nekin saa käynnistyä ihan itsekseen, tietysti vauvan ei anneta aivan järjettömän suureksi kasvaa, kun silloinhan sitä ei voi turvallisesti synnyttää perätilassa... Olenko oikeassa?
olikohan vielä jotain, en nyt muista..
möhkis ja tiitiäinen 36+5
takia normaalisti.kaikki työ vaatii ekstra ponnistuksen.Kun sais oman normaalin itsensä takaisin pian niin kestäis stressiäkin paremmin!
Suklaata aijon minäkin vetää synnytyksen jälkeen ja hyvin mielin!!
Fenkol tee tai sitten joku " mamman ilo" tee jossa fenkolia mukana edistää maidon nousua.Luontaistuote kaupoista saa.Ja ainakin cittarin tee- hyllystä imetysteetä löytyy.
Tulipa tässä harjoitettua taas yhtä ässä=)imuroin ja pesin lattiat.
Pyykinpesukone huutaa ja kamala pino taas kaappiin laitettavaksi.
Yritän kuluttaa aikaani ahertamalla.
Hoitolaukusta:enpä muista olisko ollu kolmosesta jolloin mulla oli käytössä virallinen hoitolaukku.Sen jälkeen oonki heittänyt vaipat ja puhdistuspyyhkeet käsilaukkuun ja vaipanhan voi vaihtaa sylissä,niin ei tarvitse alustoja.Harso kun vaan on mukana.Mä en yksikertaisesti jaksa kantaa niin kamalasti tavaraa mukana.Jos hätä on suuri(pissit läpi vaatteiden tai puklut päällä)on kauppoja aina lähellä ja niistä kyllä löytyy vara vetimet=)
Kai sitä vaan pakottaa itsensä näin usean lapsen kanssa pääsemään helpommalla=)
Tai sitten oon vaan turhan huoleton.
Huomaatteko,täällä taas.
Ja kovenevia supistuksia täältä lähetän!
Onnittelut Harjulle tytöstä!!
Veroprosentista oli puhetta, en muista kävinkö täällä kiroomassa, kun kävin sen muutosverokortin laskettamassa. Mulla oli veroprosentti 18 ja tämän vuoden olen kelan tuilla, joten vuosi ansiot on n. 5-6 tonnia pienemmät ja mun veroprosentti nousi 24:ään!! Voi ketutus!!
juu aika tehokkaasti etenee tää mun yskiminen ja sen lisäksi mulla on ihan samanlainen olo masussa kuin sulla TAPPI ! Se on jotenki arka, sittenku löytää sellasen asennon missä ei satu niin ei haluata liikkua ollenkaan, mutta sitten yskittää/pissattaa ja pitää lähteä liikkeelle.
MLL:n lastenhoitajista on sellasia kokemuksia, että mulle niitä tyrkytettiin kun olin yh, aina ja joka paikassa sitä numeroa jaettiin. Sitten kun iski se hätä, että oli pakko sinne soittaa, kun lapsi sairastu ja mulla oli kahden päivän päästä tärkee tentti silloisessa koulussa, sanoivat mulle puhelimessa, että olis pitäny ainaki viikko sitten varata se hoitaja !!! Mistäs minä tiesin, että laps tulee kipeeks just ku se tentti on ? Sitten kun nostin kauhean metelin, että mitäs tarjoatte mokomaa palvelua kun sitä ei sitten ole olemassakaan, niin ne repi mun naapurista yhden ihan aikuisen(kuitenki tutun) ihmisen meille hoitamaan lasta(4tuntia), joten sain tentin tehtyä. Mutta ikävä kyllä lapsi valitti tuon tädin haisseen pahalla ja haiseehan se jos ei ole tottunut tupakin hajuun :( Mutta hätätapaus ja yksi päivä, joten se meni kyllä. Tiedän kyllä tuttujani, jotka ovat siellä listoilla tuolla vanhalla paikkakunnalla, mutta vaikea saada niitä halutuimpia hoitajia varattua... varsinkin kun pitäis ajoissa olla selvillä millon sitä hoitoa tarvii.
Että sellaista tässä välissä.
t. punkeli *menee sänkyyn yskimään* huomenna ois neuvolakin
Kai tästä palstasta on tullut entistä enemmän riippuvaiseksi :)
Hoitolaukku minullakin oli esikoisen aikaan mutta kun toinen lapsi syntyi, ostin hoitorepun. Sitä on käytetty ahkerasti muutoinkin kuin vauva-aikana. Hyvä ostos oli.
Suklaata meinaan minäkin syödä hyvällä omallatunnolla. Sanotaan, että imetyksen aikana saattaa aiheuttaa vauvalle vatsakipuja mutta ihan taatusti synnärillä vedän napaani ;) Se on jo synnyttäneen äidin oikeus =)
Ruusunpiikki taisi suunnistaa Kättärille kun ei ole mitään aamuisen viestin jälkeen kuulunut. Voi kun olisikin kohta kerrottavaa.
Minullakin supistelee mutta eipä näillä vielä synnytetä. Kai se paikkoja availee, tuntuu vaan inhalta kun peräaukossa on tuo painontunne. Vauvan pää sen varmaankin tekee kun on niin alhaalla.
Mulla on ollut jo toista päivää vatsa aivan sekaisin, ummetuksesta ei ole tietoakaan. Liekö liikenteessä vai enteilisiköhän jotain... *toiveikkaana*
Munakello pirahti, minun lounaaseen tarkoitetut perunat ovat kypsiä. Syömään siis.
Z
OIOIOI! Lisää hyviä asioita tähän päivään siis! Arvatkaa vain, vetääkö tämä täti suklaata napaansa tuon tiedon jälkeen!! :) Se on karkeista tms. AINOA ollut aina, johon on todella HIMO ja jota joutuu sen takia karttelemaan, mutta ihan että tekee hyvää vauvan kannalta (suklaa --> maito nousee --> vauvalla ruokaa --> vauvalla ei nälkä!). Oioioioioioi!!! :)
Otinpa tuossa sitten parin tunnin ettonet, kun aamusta siis niinkin aikaisin nuosin, että sen miehen ennätin nähdä. Nyt tässä oottelen, että unien jälkeinen löperopäisyys laskisi (hah!) (niin kuin se olisi VAIN unien JÄLKEISTÄ...), ja sitten voisi jotain vähäsen syödä ja lähteä noiden kilttien mussukkakultien kanssa ulos. Unien aikana lumisade oli loppunut, ja nyt jopa aurinko vähän kurkistelee tuolla. Lunta on kuitekin tullut sen verran, että nähdään mahdolliset yölliset vieraat. Meillä kun nämä tyypit käy yleensä aina öisin, siis hirvet, jänikset, minkit ja ilvekset. Hirvien talvimuuttoaikaan häiskät kävi ihan keittiön ikkunan allakin sisälle tillistelemässä (ei siis ne punaliiviset sedät, vaan ihan hirvihäiskät).
Ai niin, piti kommentoidakin jotain: KIPEÄ JA ARKA MAHA. Miulla oli koko eilinen päivä maha erittäin arka ja kipeä, kosketusherkkäkin. Eikä aavistustakaan, mistä se johtui, mutta yön aikana oli arkuus hävinnyt. Eikä tosiaan supistellut sen kummemmin, se oli vain arka.
Nyt lähen sinne syömään ja ulos.
Sii juu leitör alligeitör, Raisa
HANAN;
Mistäs hitosta mä tietäsin mitä sinne hoitolaukkuun pitäs tunkea? :) Ei harmainta hajua..monella se kai kuittaa käsilaukun virkaa kaikkine romppeineen - mulla ei käsveskaa ole eikä tule, joten hommasin " hoitorepun" ..ihan ekaks se toimii synnärillä mun vaatereppuna, sen jälkeen ei hajuakaan..kai sitä joskus tarvii.
MÖHKIS;
Yritä piruvie saada ne sormukset irti ja laita vaikka ketjuun kaulaan roikkumaan (mä tein ton jo ennakkoon hyvissä ajoin), koht ne joudutaa leikkaamaa poikki jos eivät muuten sormista irtoo. Kokeile pitää händyt taivasta kohti ja valele kylmällä vedellä, tai pidä lumihangessa..sitte saipppuaa ja kylmää vettä..ja takas et sitte laita kun irti saat!
PUNKELI;
Tervetuloa outo-masusten joukkoon, mulla tuo olo alkaa hiljalleen helpottaa ja suunnittelinki lähteväni koiran kanssa pihalle..jotenki se kupu on vaan semmone kiree..outo.
Suklaata..mä toin kotiin suklaata kun kävin siellä saakutin postissa äsken, potkurilla menin eikä tehny heikkookaan - ilman potkuria ois voinu olla aika paha.
Toimisko toi suklaa käänteisesti houkuttimena - jos vetäsen levyn suklaata ni nousisko maito tisseihin..sitte kun maitoa tursuis ni Puksulle tulis nälkä ja se haluis ulos syömään..eiks nii?? Pitäsköhän kokeilla :)
Naapurin tätiin törmäsin kauppareisulla..kyseli la:ta ja vointia ja lapsen kokoa jne..kertoilin siinä sitte..erehdyin sanomaan että kun Puksu on JO 3,7kg ni sais syntyä jo..täti vallan kauhistu eikä kuulema voi ymmärtää että nyt jo pitäs syntyä kun hänen esikoisensa oli painanu 3,8kg syntyessään..tajuskohan se että Puksu tulee painamaa about 4kg la:na..ja yliajalla vielä enempi..ääliö, kiristi pinnaa ja meinasin sanoa pahasti..onneks tajusin jatkaa matkaa.
puuh, kai se olis mentävä ulos koiran kanssa..ja kolailtava nuo viimeöiset lumet pois tosta pihalta..mistä sitäkin nyt yllättäen sato.
Taatti-Terriini-Terroristi agen (terriini on niin kiva sana :) )
Tulin jo näin " aikaisin" linjoille ja ajattelin päästä pienellä lukemisella, mutta katin kontit!
Ukko lähti aamulla Helsinkiin katsomaan minulle autoa. Näytti eilen netistä sen kuvaa ja ei se kyllä kaunis ole, mutta kait sitäkin käytännöllisempi eli Mersun Vaneo vm. 2003. Tila-auto siis. Ja etuveto! Olen ajanut sellaista viimeksi kahdeksan vuotta sitten...
Sisko on tulossa käymään ja pullat on uunissa. Täytyy mennä katsomaan etteivät pala.
Välillä supistaakin kivasti, kun olen tässä imuroinut ym. mutta ei olisi hyvä päivä lähteä sairaalaan, kun se ukko nyt on kerran siellä pääkaupungissa ja oma äite on tämän päivän TAYSissa magneettikuvassa.
Huomenna neuvolaan. Palaamisiin!
rouva ja vatsa 38+6
Helmikuun viimeist' viedään (yes) tämä on sitten se meitin kuukausi, vaikka en yhtään ihmettelisi vaikka tämä oma vaavi syntyisikin vasta huhutikuussa :-)) Itse synnyin kaksi viikkoa yli lasketun, eli jos mammaansa tulee ...
No eilen jouduin kuitenkin illalla pieneen paniikkiin, kun alkoi supistella niin julmetusti, että ei voinnut, istua, ei maata, ei seistä, joten siinä sitten vaihdoin asentoa joka toinen minuutti. Alaselkää alkoi särkeä aivan taatanasti, ja miehen laitoin hieromahommiin .. Mulla oli ensimmäisen kerran todella kivuliaita supistuksia, ja maha oli kova kuin kivi. Tämä kipukohtaus kesti (supistukset) 3tuntia ja sen jälkeen olin aivan vetelä .. Sammuin sänkyyn ja mies tuli siihen viereen ehdottelemaan sitä kivaa ässää, jos se vaikka avittaisi asiassa, hyvä ettei saanut nenuun, kehtasikin, kun kivut olivat mitä olivat, mutta aattelin kokeilla sitä ässää, jos se auttaisi, eilen kyllä oli siivousta .. Noh yöllä ja tänä aamuna oli reidet ja kankut niin kipeät että huh, ihan kuin olisin ollut maratoni jumpassa :-)) Kankut on sellaiset kuin olisin istunut monta tuntia oikein kovalla penkillä ...
Kun supisteli niin vauvakin alkoi liikkumaan, ja se se vasta olikin kamalaa ... iiikkkk ... Masu oli niin arka pelkälle kosketukselle.
Ruusunpiikki: Sinä sitten taidat olla seuraava ' mamma' :-)) Onnea matkaan !!!
Masu-mamma: sinä taisit kehua tätä meidän tiimiä, ja niin kehun minäkin, eli ketään ei olla tuomittu tai kaltoin kohdeltu. Monissa tiimeissä ollaan aika ' päällekäyviä' ja arvostellaan muiden päätöksiä ja mielipiteitä karkeallakin kädelleä, mutta täällä saa jauhaa mitä haluaa ...
Kela asiakin selvisi ' vihdoin' ja asiakas oikeassa :-)) Kyllä ne on niin v:mäsiä kelassa. Eilen tämä virkailija soitti mulle kotiin ja alkoi pikkusievästi uhkailemaan ja valehteli, ja mm. sanoi, etteikö sinulle riitä mikään raha ? Mulla oli silloin ystävä kylässä, ja laitoinkin kaiuttimen puhelimeen ja kaveri oli enempi järkyttynyt ko. soiton jälkeen kuin minä, sanoi, että nyt lähdetään pollariasemalle tekemään ilmoitus tuollaisesta soitosta, no enhän mä jaksa tuollain tapella tämän mahani kanssa, ja verenpaineet senkun nousee. Soitin sitten et-suomen aluetoimistoon, ja kerroin ko. tapahtuman ja ä-rahaasia onegelmat, ja tänään sain soiton ja eikun oikaisuvaatimusta rustaamaan. Olen siis saanut kolme väärää päätöstä kelasta, ja nyt tämän kolmanne väärän mukaan maksavat ekan rahan, ja saan takautuvasti sitten loppurahat, kurjaa tälläinen, mutta aah niin totta.
Meidän mies: Ei myönnä olevansa hermostunut, mutta jos/ja kun muhun oikein sattuu (välillä fuskaankin, saa palvelua ;-)) ) niin hermostuu selvästi, ja on aina halukas auttamaan, hieroo, silittää jne .. Mutta odottaa vauvan syntymistä todella paljon, silitti vauvan loppuvaatteet, ja laittanut pahvilaatikon vauvalle valmiiksi. Oletteko te toiset laittaneet pahvilaatikon sänkyyn siis vauvan sänkyyn ? Meillä se on siellä .. Me ostettiin viime viikolla sängyn päätyyn se verho, on ihana ja sitten sellainen kisu soittorasia, missä kisut pyörii niin että vauva näkee ne, ja soitin soittaa mukavaa unimusiikkia, ja vaunuihin sellainen ' sammakko'
Pitiköhän jotakin vielä kirjoittaa, niin suklaasta, en nyt oikein tykkää, siis tykkään, mutta en voi syödä kun närästää, mutta lakua ja salmiakki söisin kilokaupalla, mutta tälläinen verenpaineinenhan ei saa syödä, ei ainakaan paljoa.
Tämän päivän +:t
- Mies meni töihinsä vasta klo.12 ja tulee kotiin muutaman tunnin kuluttua.
- Säryt poissa
- tänään menen synttäri kemuihin, jos jaksan ..
Tässähän tätä löpinää jo tulikin,
Voikee hyvin t. emmi rv-36+
LIMATULPASTA AGEN;
Heikotuksesta ja ällötyksestä kärsivät lopettaa lukemisen just, enkä vastaa menetetyistä ruokahaluistakaan! Muut voi jatkaa..jäikö ketään? Siis valaiskaapas tyhmääkin tyhmempää, onko se limatulppa aina verinen? Funtsin kun vessassa käydessä on pariin kertaan jääny pyyhkästessä paperiin tavallisen valkovuodon lisäks semmonen läpikuultava kellertävä löntti, semmonen venyny lima..ei mikään iso, joku ehkä puol senttii levee ja sentin kaks pitkä ikilima..semmonen oikeen sitkee ällötys..onko se limatulppaa vaikkei siinä ole niitä veriviiruja joita kai niinku monella on? Oisko, oisko??? *täpinä*
Taatti..koirakin jo lenkitetty...mitäs sitte tekis että tapahtus..
Kyllä tuo minun käsitykseni mukaan voi olla limatulppaa, itse en tosin ole sellaista nähnyt, mutta ei siinä välttämättä verta ole! Taidat säkin meidät kohta hylätä :)
Siis het alkuun täytyy todeta, että näin jo kaksi synnyttäneenä en tiedä tuon taivaallistakaan koko helskatin tulpasta, ikään sitä nähnyt MUTTA kuulemma se on juuri tuollainen eli sulla voi sitä nyt irrota ja se on sitä limatulpan " alkuosaa" se loppu kuulemma sitten saattaa olla verensekainen mutta ei välttämättä.. ja itse siis en ole sitä tulppaa nähnyt ja kunnolla olen jo auki ollut kun synnyttämän mennyt eli ei se tulppa mun mielestä siis kovin ihmeellinen ole. Olen odotellut aina jotain liman ja veren sekaista mutta en ole tuollaista sitkeää kellertävää limaa kummempaa koskaan nähnyt..
Joko se tuokin lähtee.. höh.. mä haluan kans jo ;)
S
1.Yöllä ei närästänyt
2.Lapset antoivat mun aamulla vielä venyä sängyssä (olin anatanut leivät ja juotavat olkkariin ;))
3.Eilen illalla supisteli kivasti
Mutta sitten.. Mulla tietysti viime yönä iski sitten se päänsärky!!! Just kun olin tässä viimeiset pari päivää kehunut kuin on ollut ihan loppuraskaus siltä osi, ei ois pitänyt sanoa mitään :( No ei se ehtinyt kovin kipeeksi kun heti otin 2xpanadolia niin se meni sillä että ei välttämättä ollut varsinaista migreeniä tuo.
Ja toiseksi mulla on tuo häpyluu niin hel...tin kipeä etten vois kyljellä ollessa sängyllä niin nostaa jalkoja erilleen tai kääntyä mut pakkohan se on kääntyä välillä ja voi taivas mikä kipu! Eikä tuohon varmasti mikään auta!
MASULI: Siis ymmärsinkö nyt oikein.. kun Kela ottaa sen 20% veroa joka tapauksessa vaikka verokortissa on pienempi vero-% MUTTA jos hakee muutosverokortin niin Kela ottaa sen mukaan +2%, näinkö??
Kun mä olen luullut että ne ottaa aina vähintään sen 20%...
Mies: Odottelee jo, hänestä olis kiva päästä pikkuvaippoja vaihtelemaan :) Ja toivoo että mä pääsisin näistä vaivoistani, ei kait kivaa ole katsoa kun näkee että toinen on oikeasti kovastikkin kipeä. Ja meillä miehellä on aina ollut se suurin vauvakuume.
Nyt pitää lopetella, tässä tuolilla istuminen ei tee hyvää vaikka onkin pehmusteita alla.. Vauva on hyvin hiljainen..täytyykö alkaa herätellä..
Ruusunpiikki: Toivotaan että supistelis nyt ja kunnolla ja lähtis tuosta käyntiin :)
Sinna 38+5