#hypistelymaksu - Maksaisitko 5€ kauppaan pääsystä?
Pieksämäkeläisellä askartelukaupalla on välähtänyt: koska kiinakaupat vievät asiakkaat eivätkä jäljelle jääneet osta tarpeeksi, kauppa on lyönyt koko tammikuun ajaksi 5€ käyntimaksun jokaiselle, joka oven avaa. :D
Maksu hyvitetään ostosten loppusummasta- vaan mitäs, jos ei löytynytkään ostettavaa? 5€ parin minuutin kiertelystä, tai enemmänkin, jos mukana on muuta perhettä.
Facebook: Taitajapuoti Terttu (itse juttu Pieksämäen lehdessä)
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Jos menisi konkurssiin, ja loput myytäisiin 90% alennuksella, tuskin silti viitsisin vaivautua ostoksille. Joku 95% tai enemmän, niin sitten kyllä.
Täällä kyllä arvostetaan käsityötä.
Oon yksi tuotteiden tekijöistä ja tää vitosen "hypistelymaksu" on täysin utopistinen ja osuu itseään nilkkaan, mutta tarvitseeko noiden takia meidän kaikkien tekijöiden kärsiä?
Ainakin itse pidän hinnat muutenkin niin alhaalla, että tavallisillakin ihmisillä on varaa ostaa ja mitä pystyisin itse maksamaan koska olen itsekin köyhyysrajan alapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaista ymmärtäisikään jossain cittarissa, mutta pienen puodin kohdalla tajuan kyllä idean. Varsinkin käsityöpuodit on jo elämys itsessään, kun sinne menee katselemaan. Jostain syystä osa suomalaisista on vain niin juntteja, ettei tajua tuollaisten puotien ns. etikettiä. Kyllä niistä nyt jotain pientä pitää vähintään tajuta ostaa. Se että on saanut ihastella käsitöitä ja viettää tuolla aikaa, niin ei se nyt voi olla ylitsepääsemätöntä ostaa joku yksi t-paita tai avaimenperä muistoksi mukaan. Se on sille puodin pitäjälle myös ihan oma rumbansa siivota kauppa päivän jäljiltä ja järjestellä tavarat takaisin paikoilleen. Vähintä mitä voi ikään kuin kiitoksena tuollaisessa käymisestä tehdä, on sentään ostaa jotain vaikka pientä.
Tampereen kädentaidot yksipäivä 15e saan koko vuoden edestä hypistellä ja ihailla. Eikä tule mikään Pieksämäen konkurssipesä moralisoimaan ja hyvesingaloimaan.
Onko kukaan maksanut tuota hypistelymaksua? Oliko femman arvoista ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku syvästi inhoamasi ihminen on valmistumassa ylioppilaaksi, voit hommata tuolta verkkokaupasta onnittelukortin 6 eurolla. Selkäpiitä karmiva kortti, jossa teksti "Ylioppilaalle" ja kuvituksena verinen klovni, risteytys Batmanin Jokerista ja Stephen Kingin Pennywisesta (It).
Siis mitvit??? 😂
No niinpä. :S Verisiä friikkiklovneja on tarjolla muiden merkkipäivien muistamiseen.
Valmistuneelle: https://www.taitajapuotiterttu.fi/tuote/26516801
Rippikoululaiselle: https://www.taitajapuotiterttu.fi/tuote/26284479
Pitää kai olla kiitollinen, etteivät ole hääpäiviä tai vastasyntyneitä tai hautajaisia muistaneet.....
No nämä on ainakin erikoisia, en ole ainakaan nähnyt vastaavia aiemmin!
Mulla on kaveriporukan kesken niin makaaberi huumorintaju, että ostaisin :D
Tosin tämä taiteilija ei mun rahoilla eläis jos mä ostan vuodessa vaikka 5 korttia, mun mielestä ihan mahtavia 😂
Mutta keksin paikkoja, mihin näitä kannattaisi tarjota ja niistä saisi enemmänkin rahaa. Ovatpahan ainakin erilaisia. Toivottavasti löytää oikean myyntikanavan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan maksanut tuota hypistelymaksua? Oliko femman arvoista ?
Mikäli mietin omalla kohdallani, miten usein käyn jossain kaupassa löytämättä mitään niin en missään nimessä maksaisi sisäänpääsymaksua yhteenkään kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menisi konkurssiin, ja loput myytäisiin 90% alennuksella, tuskin silti viitsisin vaivautua ostoksille. Joku 95% tai enemmän, niin sitten kyllä.
Täällä kyllä arvostetaan käsityötä.
Oon yksi tuotteiden tekijöistä ja tää vitosen "hypistelymaksu" on täysin utopistinen ja osuu itseään nilkkaan, mutta tarvitseeko noiden takia meidän kaikkien tekijöiden kärsiä?
Ainakin itse pidän hinnat muutenkin niin alhaalla, että tavallisillakin ihmisillä on varaa ostaa ja mitä pystyisin itse maksamaan koska olen itsekin köyhyysrajan alapuolella.
Mutta kun sitä käsityötäkin on sekä käsityötä että "käsityötä". Tuolla on paljon tuota jälkimmäistä.
Kuten lasertulostimella tulostettu tekstit vanerinappiin. Painettuja kortteja, koruja bulkkimateriaaleista kasattuna yms.
Eli osa on sellaisia, missä käsityötä ei käytännössä ole lainkaan, ja toisissakin vain nimeksi.
Nekin jotka ovat suurelta osin käsityötä, on vain sarjatyönä tehtyä bulkkia, vaikka jokainen tuote olisi hieman erilainen. No nämä voi jo laskea käsityöksi tai taiteeksi, muttei kovin laadukkaaksi. Mutta mitä väliä, jos ostetaan sisustukseen. Varsinainen taide myydään muualla.
Ei ole asiakkaan tehtävä kantaa huolta kivijalkakaupoista, se on yrittäjän vastuulla ja riskinä.
Hirveä metakan ihmiset nostaneet tästä markkinointikampanjasta, sitä tämä oli. Ovat sulkemassa kivijalka liikkeen ja siirtyvät verkkokauppaan ja tällä tempauksella saivat ilmaista mainosta, aika ovelasti toimittu. Onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Hirveä metakan ihmiset nostaneet tästä markkinointikampanjasta, sitä tämä oli. Ovat sulkemassa kivijalka liikkeen ja siirtyvät verkkokauppaan ja tällä tempauksella saivat ilmaista mainosta, aika ovelasti toimittu. Onnea matkaan!
Tyhmyys ei ole oveluutta.
Vierailija kirjoitti:
Jäisi moinen puoti käymättä. Onnea vaan tulevaan konkurssiin.
No olikohan tuolla muutenkin liian kalliit hinnat ja niissä joku hypistelylisä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tällaiset ideat ovat elävä todiste keskivertosuomalaisen älykkyysosamäärästä, erikseen ovat vielä sitten ne retadiakin tyhmemmät.
Mun lempikauppa meni konkkaan. Se kauppa oli tosi halpa ja niitä kauppoja oli jopa kaksi. Mä aina ihmettelin, miten se ukko saa pidettyä liikkeet pystyssä, kun kaikki on melkein ilmaista. Ei se saanut. Mut liikeidea oli, että kaikki oli tosi halpaa. Se oli myös askartelu- ja hilpetöörikauppa. Ostin sieltä kortteja, kiiltokuvia ja toimistotarvikkeita. Yleensä hinnat oli senttejä. Ihmiset ei käyneet niissä kaupoissa, kun ne ei oikein ymmärtäneet sitä touhua. Minä ymmärsin, mutta arvasin, että joskus ne kaupat menee nurin ja menihän ne. Ihmeen pitkään pysyivät pystyssä.
En.Se kuulemma miinistetaan lopussa.Tuntuu silti tyhmälle,onneksi tuonne tartte mennä ..Jos tuommoisia lisii.Ei käy missään tollasisss.
Mieluummin tilaisin verkosta sitten jos olisi käsityöharrastaja. Tai pitäisi tietää onko siellä se mitä etsii.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä viime vuosina tippuneet suomut silmiltä tässäkin asiassa. Ensin oli ne Keskon ja kumppaneiden törkeät hinnankorotukset ruoalle, sen jälkeen näitä yrittäjien haistatteluita ja valitusvirsiä lehdissä. Ostan nykyään mahdollisimman vähän, oli se sitten ruokaa tai askartelutarvikkeita.
Hyvä,pidä linjasi T perillinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole asiakkaan tehtävä kantaa huolta kivijalkakaupoista, se on yrittäjän vastuulla ja riskinä.
Kyllä se tiedossa on ei ole uutinen.Ei ole myöskään yrittäjien asia työllistää kuin itsensä,miltäs kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
En.Se kuulemma miinistetaan lopussa.Tuntuu silti tyhmälle,onneksi tuonne tartte mennä ..Jos tuommoisia lisii.Ei käy missään tollasisss.
Itse olen ollut eräässä liikkeessä töissä, jossa asiakasta vaadittiin maksamaan etukäteen tietty summa. Ja jos ei ollut käyttänyt palvelua koko summan edestä, sai palautusta. Ja tietysti joutui maksamaan lisää jos etukäteismaksu ei riittänyt.
Todella typerä ja hankala se oli myyjien ja asiakkaiden kannalta. Mutta typerä johto oli sen kannalla, he keksivät sen estääkseen palvelun käytön ilmaiseksi. Eli ettei asiakas pääse poistumaan maksamatta, ainakin pantti oli saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut eräässä liikkeessä töissä, jossa asiakasta vaadittiin maksamaan etukäteen tietty summa. Ja jos ei ollut käyttänyt palvelua koko summan edestä, sai palautusta. Ja tietysti joutui maksamaan lisää jos etukäteismaksu ei riittänyt.
Todella typerä ja hankala se oli myyjien ja asiakkaiden kannalta. Mutta typerä johto oli sen kannalla, he keksivät sen estääkseen palvelun käytön ilmaiseksi. Eli ettei asiakas pääse poistumaan maksamatta, ainakin pantti oli saatu.
Niin tuossa oli vielä sellainen hankaluus, että osa maksoi pantin käteisellä, ja osa kortilla. Ja piti yrittää pysyä kärryillä kuka oli maksanut mitenkin. Kun mitään kuittikonettakaan ei ollut!
Pitäisi olla jokaisen suomalaisen pakko ostaa vähintään 500€ kotimaisia tuotteita kuukaudessa. Tuo toisi paljon työtä ja nostaisi Suomen suosta.
Kovasti kritisoidaan töitä, mutta mitä te sitten ostaisitte ja millä hintaa? Esimerkkejä hyvistä ja huonoista mitkä puodilla on?
Makuja tietenkin on erilaisia.
Tjaah. 5e on pienin kurssimaksu Kansalaisopistolla. Ei millään pahalla. Osovmp.