Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Päästökauppa joka uhkaa nostaa polttoaineiden hintoja, oli SDP-Keskusta hallituksen allekirjoittama

Vierailija
03.01.2025 |

"Purra muistutti, että edellinen SDP:n ja keskustan eli Marinin-Saarikon-hallitus kävi kuittaamassa päästökaupan Euroopan unionissa ja nykyhallitukselle jää käytäntöön pano."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f398d9be-5548-4c10-8730-3ba5574d4…

Tosin nykyhallitus jo lupasi että jos päästökauppa uhkaa nostaa hintoja merkittävästi, nykyhallitus kompensoi esim laskemalla polttoaineveroja lisää. Nythän nykyhallitus jo laskee 20c 2027 mennessä ja eka osa tuosta tuli jo voimaan.

Kommentit (578)

Vierailija
481/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wou. 24 sivua persujen väitteitä tiedettä vastaan.

On ne kyllä melkoisia ääliöitä.

Vierailija
482/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lehmien määrää ei kuitenkaan voi ennallistaa, koska jotkut järjettömät syyt. Koko touhussa ei ole järjen hiventä ja jotkut peukuttavat noita järjettömyyksiä aivan innoissaan. "

---

Nyt tiedetään että lehmät on ilmastorasite. Minkä takia tässä maailmantilasteessa pitäisi palauttaa lehmien määrä menneisyyteen? Kuka niitä edes hoitaisi ja maksaisi tukiaisia, Suomi konkkaan vai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ilmastonmuutoksen kanssa pitäisi tehdä, jos sitä ei haluta yrittää hidastaa?

Mitä ovat ne Suomen käytännön mahdollisuudet hidastaa ilmastonmuutosta? Miten paljon ilmastonmuutos hidastuu, jos Suomi pyyhkäistään kartalta pois? Niinpä.

Haluat siis olla vapaamatkustaja. Mikä on suomalaisten tulevaisuus, jos ilmasto lämpenee kolme astetta ja Atlantin lämmittävä vaikutus hiipuu?

Sinun pitää nyt kertoa mitä Suomi voi tehdä, jotta ilmasto ei lämpene kolmea astetta. Ole hyvä. Saa suorittaa.

Suomi voi tehdä niitä ilmastotoimia, joita persut vastustavat. Se olisi hyvä alku.

Mitkä ko

Miksei konkreettisia ilmastotoimia voi jättää asiantuntijoiden huoleksi, kun sellaisia asiantuntijoita meillä Suomessa on?

Yrität vain päteä esittämällä kysymyksiä, joihin et osaa itse vastata.

Vierailija
484/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti trollaajat saavat tästä edes palkkaa. Jos eivät saa, niin ovat kyllä melkoisia...

Vierailija
485/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lehmien määrää ei kuitenkaan voi ennallistaa, koska jotkut järjettömät syyt. Koko touhussa ei ole järjen hiventä ja jotkut peukuttavat noita järjettömyyksiä aivan innoissaan. "

---

Nyt tiedetään että lehmät on ilmastorasite. Minkä takia tässä maailmantilasteessa pitäisi palauttaa lehmien määrä menneisyyteen? Kuka niitä edes hoitaisi ja maksaisi tukiaisia, Suomi konkkaan vai.

EU ne tukiaiset maksaa, pitää vain osata itse hakea. Samalla tavalla maksetaa ranskalaisella tai puolaiselle viljelijälle. Toki muutkin yrittäjät voivat hakea tukea eu:lta vaikkapa matkailualan yritykset

Vierailija
486/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti trollaajat saavat tästä edes palkkaa. Jos eivät saa, niin ovat kyllä melkoisia...

Eiköhän öyhötys riitä persulle palkaks. "Rakkaudesta lajiin", niin sanotusti.

Eikä oo edes väliä mistä öyhöttää, kunhan vaan saa öyhöttää. 

Joku saattais huutaa niille tähä väliin "Menkää töihin!" 

Vierailija
487/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---

Niitä lehmiä oli 50-luvulla miljoona enemmän kuin nyt. Miten tuo lehmien määrän hurja väheneminen onkaan vaikuttanut ilmastonmuutokseen? Onko muutos pahentunut vai vähentynyt? Eli onko lehmillä ylipäänsä mitään mitattavaa vaikutusta ilmastonmuutokseen?

Vierailija
488/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^Okei, sinä et näemmä tiedä. Kiitos kovasti.^

Et siis halua ottaa itse selvää, mitä tiede sanoo nykyään biologisista sukupuolista, vaikka sinulle on annettu teksti valmiina nenän eteen? Trollaat mieluummin vaan.

Jos et ymmärrä, että kieli ja biologinen todellisuus ovat erillisia asioita, elät harhakuvitelmissa.

Jos sinä tiedät ja ymmärrät asian, sinä osaat kertoa sen ihan omin sanoin. Sinä et näemmä tiedä yhtään mitään vaan olet pelkkä pelle.

Sinä olet kiinnostunut biologisten sukupuolten määrästä kuten persut yleensä. Minä en ole.

Miksi et voi siis itse selvittää asiaa, kun minä annoin sinulle jo tekstin, jonka voit lukea?

Vierailija
489/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis halua ottaa itse selvää, mitä tiede sanoo nykyään biologisista sukupuolista, vaikka sinulle on annettu teksti valmiina nenän eteen? Trollaat mieluummin vaan.

Jos et ymmärrä, että kieli ja biologinen todellisuus ovat erillisia asioita, elät harhakuvitelmissa.

Biologinen todellisuus ei muutu sun kielipeleillä ja kiemurtelulla. Montako sukupuolta tiede siis tuntee? Kerro ihmeessä meille, kun artikkelinkin linkkasit. Minkä nimisiä sukupuolia artikkelissa mainitaan ja mitä sukusoluja ne tuottavat?

Vierailija
490/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ilmastonmuutoksen kanssa pitäisi tehdä, jos sitä ei haluta yrittää hidastaa?

Mitä ovat ne Suomen käytännön mahdollisuudet hidastaa ilmastonmuutosta? Miten paljon ilmastonmuutos hidastuu, jos Suomi pyyhkäistään kartalta pois? Niinpä.

Haluat siis olla vapaamatkustaja. Mikä on suomalaisten tulevaisuus, jos ilmasto lämpenee kolme astetta ja Atlantin lämmittävä vaikutus hiipuu?

Sinun pitää nyt kertoa mitä Suomi voi tehdä, jotta ilmasto ei lämpene kolmea astetta. Ole hyvä. Saa suorittaa.

Suomi voi tehdä niitä ilmastotoimia, joita persut vastustavat. Se

Siis sinä et tiedä mistään mitään, hoet pelkkiä typeriä sloganeita ja yrität päteä täällä. Ihme idiootti olet.

Vierailija
491/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Niitä lehmiä oli 50-luvulla miljoona enemmän kuin nyt. Miten tuo lehmien määrän hurja väheneminen onkaan vaikuttanut ilmastonmuutokseen? Onko muutos pahentunut vai vähentynyt? Eli onko lehmillä ylipäänsä mitään mitattavaa vaikutusta ilmastonmuutokseen?

Aaa. Salaliittoteorioihin uskotaan siellä. 

Vierailija
492/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua kertoa meille sukupuolten lukumäärää, niiden nimiä ja niiden tuottamia sukusoluja? Mikä on niiden uusien sukupuolten lisääntymisfunktio?

Vierailija
493/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän se täällä kiukuttelet tiedettä vastaan, etkä osaa edes kertoa sukupuolten määrää, nimiä ja niiden tuottamia sukusoluja.

Vierailija
494/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ole maailman ainoa maa, jossa on lehmiä. Olen kuullut, että Brasilia-nimisessä maassa lehmien määrä on lisääntynyt rajusti, koska Kiina-nimisessä maassa syödään enemmän lihaa.

Vierailija
495/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä tiedät ja ymmärrät asian, sinä osaat kertoa sen ihan omin sanoin. Sinä et näemmä tiedä yhtään mitään vaan olet pelkkä pelle.

Sinä olet kiinnostunut biologisten sukupuolten määrästä kuten persut yleensä. Minä en ole.

Miksi et voi siis itse selvittää asiaa, kun minä annoin sinulle jo tekstin, jonka voit lukea?

Persun on vaan niin paljon helpompi olla ajattelematta mitään, ja lukea x:ää ku raamattua. On kivan helppoo ku joku Riikka öyhöttää x:s, ja ite voi vaan apinoida perässä valheellisia väitteitä. 

Vierailija
496/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---

Sinä olet ilmastorasite. Mitä ajattelit tehdä asialle?

Vierailija
497/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoit tekstin, jota itse et ole edes itse lukenut etkä ymmärtänyt 😂 Sinun täytyy olla kaikkien ääliöiden äiti 😂

Vierailija
498/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö sä tätä ilmaiseksi Pietarissa, kommaritransu? Hullu.

Vierailija
499/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Aaa. Salaliittoteorioihin uskotaan siellä. 

Mikä ihmeen salaliittoteoria? Käytkö ihan täysillä? Ihan selviä lukuja kyselen, tiedätkö nu-me-roi-ta? Liian vaikea konsepti sinulle?

Vierailija
500/578 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä esitit väitteen, joten sulla on näyttövelvollisuus. Mikset referoi meille artikkelisi tietoja sukupuolten lukumäärästä, nimistä ja sukusoluista?