Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

N. 3000€ budjetti yksin matkustavan n. 10 päivän reissulle?

Vierailija
03.01.2025 |

Onko ihan hölmöä laittaa tuollaista summaa yhteen matkaan yhdelle? Lentoihin menisi n.400€. Sitten olisi junamatkoja eri paikkoihin ja yöpymistä pienissä maaseutuhotelleissa joissa yllättävän kovat hinnat. Olisi niin vain unelma päästä tuonne paikkaan ja kiertää maaseutua. Olisi tiettyjen elokuvien ja sarjojen kuvauspaikkoja jotka samalla kuitenkin historiallisia nähtävyyksiä.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet reissuun tietenkin. Kuolinvuoteellaan ihmiset katuu vain elämätöntä elämää. 

Vierailija
82/92 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meinaat suhata junalla noin paljon, mikset osta Interrail-lippua?

Miksi ostaisin? Ei kyse ole mistään Interrailista. 

Ap

Interrail on junalla matkustamista. Ei sen kummempaa. Ei se ole synonyymi reppureissaamiselle tai hostelleissa yöpymiselle, vaan junalla voi mennä luksushotellista toiseen. Ei sinun tietenkään tarvitse sellaista lippua ostaa, etenkään jos haluat mieluummin matkustaa vähän paremmin, mutta nyt vain kuulosti siltä, että sinulla ehkä on vanhentunut tai stereotyyppinen käsitys siitä, kuka Interrail-lipulla voi matkustaa. 

En ole tuo, jolle vastasit.  

Kiersin Sveitsiä interraililla ja myöhemmin Italiaa. Molemmat oli todella kalliita kun yövyin  neljän tähdenhotelleissa. Mutta ikimuistoisia reissuja olivat. 

Mielestäni paras reissu on sellainen kun lentää vaikka Amsterdamiin ja paluulento on Milanosta. Yövyn joko 1-2 yötä per kaupunki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin maahan suunnittelet matkaa? 3000€ on iso raha 10 päiväksi missä tahansa.

Skotlanti. Ne pikkuhotellit mihin haluan ovat yllättävän kalliita. Sitten junamatkoihin menee rahaa ja yksi junareitti normaalia kalliimpi. 

Ap

Oi! Laita vaan, jos on varaa. Ihanaa reissua sulle.

Vierailija
84/92 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meinaat suhata junalla noin paljon, mikset osta Interrail-lippua?

Miksi ostaisin? Ei kyse ole mistään Interrailista. 

Ap

Pointtina se, että ne junamatkat tulevat näin paljon halvemmiksi. Oletko tyhmä?

Mitä aikaisemmin lipun ostaa sitä halvemmaksi se tulee. Itse ostan aina etukäteen junalippuja kun suunnitelma on esimerkiksi kiertää Italiaa ja Ranskaa. Suunnittelen matkan ostettujen junalippujen ympärille ja tietenkin lentoliput ostan aikaisin. Esimerkiksi meno Bordeaux ja paluu Milano. Hotellit varaan etukäteen ilmaisella peruutuksella. 

Vierailija
85/92 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sä itse tiedät parhaiten kannattaako vai ei. Jos se on sun unelma eikä kaada sun taloutta, niin miksipä ei. 

Vierailija
86/92 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kiva matkakohde. Olen itsekin miettinyt samaa. Unelmien toteuttamiseen laitettu raha ei mene koskaan hukkaan. Matkoja on kiva muistella vielä vuosia niiden jälkeenkin. Meillä kalleimmat matkat on olleet Usa SFO-L.A. ja Perussa (Lima- Cusco-Titicacajärvi). Ei ole yhtään matkaa ollut, jossa raha olisi mennyt hukkaan.

Meillä myös kallein matka on ollut San Francisco - Los Angeles - San Francisco. Ja sekin loppujen lopuksi oli budjettireissu, ja majoituksia oli kunnon vuoristomökistä Motel6:een :D Meidän viisihenkiseltä perheeltä kahden viikon matkaan meni yhteensä noin 14 000€.

Majoitukset, vuokra-auto ja jotkin nähtävyydet (elokuvastudiot, valassafari, Alcatraz yms) maksoi eniten, pikku tekemiset ja syömiset ei niinkään. Shoppailuun meni jonkin verran, mutta siihen oli budjetti sovittu jo kotona teinien kanssa etukäteen.

Mitään kommelluksia ei sattunut eikä kukaan onneksi sairastunut. Matkavakuutus oli meillä molemmilla vanhemmilla erikseen, ja kahden pankin luottokortit kummallanin mukana. En ole koskaan kokenut että matkoihin laitettu raha olisi mennyt hukkaan. Tätä matkaa varten säästettiin pitkään, ja se kannatti. Upeat muistot jäi! 

Vierailija
87/92 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin maahan suunnittelet matkaa? 3000€ on iso raha 10 päiväksi missä tahansa.

Budjettina hyvä, eihän sitä ole kaikkea pakko kuluttaa, on hyvä turva. Ja luottokortit varalle. Muista hyvä vakuutus.

Sama ihminen itkisi tsunamiaalloilla konsulikyytiä, kun ei raha riittäisi kuin yhteen ekstrapäivään halvassa majapaikassa. Vaikka olisi lentoja kotiin, ei kelpaisi koska iiiiso raha. 

Voi luoja. Tuo n.3000€ on se mitä olen ajatellut budjetiksi, mutta totta kai olisi hätävaraa ja luottokortit! Mikä teitä joitakin oikein vaivaa??

Ap

Vierailija
88/92 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kierreltiin Englantia junalla lipputyypillä, jossa sai kahden viikon aikana matkustaa rajattomasti. Kätevää, kun ei tarvinnut ehtiä just tiettyyn junaan eikä välittää siitä, jos oma juna on peruttu.

Sitä nimittäin tapahtuu usein yksityisten rautateiden valtakunnassa. 

Joku tuollainen lipputyyppi olisikin hyvä niin ei tosiaan haittaisi jos joku junavuoro peruuntuisi. Tuo Harry Potter-juna on kuitenkin sellainen, että sinne pitää ostaa erikseen lippu ja valita ajankohta koska menee.

Ap

Vierailija
89/92 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt miettinyt tätä ja alan kallistua siihen, että lennänkin suoraan Edinburghiin niin saan enemmän aikaa Skotlantiin.

Ap

Vierailija
90/92 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla summalla saa 30 panoa. Että kannattaa miettii.

Vierailija
91/92 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tolla summalla saa 30 panoa. Että kannattaa miettii.

Mä olen nainen ja mulla on vakkaripano seksiä varten. En tarvitse rahaa siihen, että saan seksiä.

Ap

Vierailija
92/92 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sä itse tiedät parhaiten kannattaako vai ei. Jos se on sun unelma eikä kaada sun taloutta, niin miksipä ei. 

No kyllä tämä reissu olisi niin unelma. Olen nyt vielä enemmän tutkinut eri paikkoja missä käydä ja koko ajan olen entistä innostuneempi tästä reissusta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi