Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ari Heinonen makaa Turun yliruuhkautuneessa päivystyksessä jo toista päivää: Eilen sai kaksi leipää ja jogurttipurkin

Vierailija
03.01.2025 |

Voiko tälläinen olla tottakaan maailman onnellisemmassa maassa?

https://yle.fi/a/74-20134724?origin=rss

Voi.

Kommentit (207)

Vierailija
1/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva et Salon sairaalan päivystys lopetetaan. Saadaan Turkuun vielä reilusti lisää hoidettavia 😳

Vierailija
2/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiva et Salon sairaalan päivystys lopetetaan. Saadaan Turkuun vielä reilusti lisää hoidettavia 😳

Yöpäivystys siis loppuu Salossa 10/2025

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku tunnin rata.....

Vierailija
4/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat valmistavat näille jonottajille aamiaiset. Ei sinne saatu joku keittiöstä?

Vierailija
5/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin vi..... maksetut verot menee?

Vierailija
6/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hallitus.

Vierailija
7/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse Tyksin päivystyksessä reilu vuosi sitten. Tutkimusten jälkeen pääsin osastolle. Aikaa meni noin 6h. Tulin Tyksiin ambulanssilla.

Olin jatkohoidossa sydänosastolla. Minulla ei ole kyllä mitään valittamista hoidosta. Taustalla oli tapaturma.

Vierailija
8/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahuolto on hiipinyt vaivihkaa hoitajien arkeen koronavuosista lähtien. Luotosen mukaan se vie kasvavassa määrin resursseja varsinaisesta hoitotyöstä.

Meillä voi olla jopa kolmekymmentäviisi aamupalaa laitettavana, ja se on kaikki pois ajasta, minkä me muuten olisimme potilaiden kanssa.

Vierailija
9/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menis Eagle S -laivalle. Sieltä pääsee heti hoitoon.

Vierailija
10/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usan pyssyihin ja kokoomuksen vaalirahoittajille. Ihmiset eivät koskaan opi - kokoomus tuhoaa Suomen.

Vierailija
11/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eagle S -laivan miehistön paapomiseen.

Vierailija
12/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat valmistavat näille jonottajille aamiaiset. Ei sinne saatu joku keittiöstä?

Heitä kai tarvitaan siellä keittiössä?

Vierailija
13/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ei täällä olekaan jo nyt vielä kuin raisiolaiset, kaarinalaiset, ruskolaiset, marttilalaiset, lietolaiset, maskulaiset, nousiaislaiset, paimiolaiset... Ketkä unohdin pois listasta? Piikkiö tietysti, mutta nehän kuuluvat nykyisin Kaarinaan eli ovat listassa jo. Onko Naantalissa oma päivystys, vai lykkäävätkö nekin itsensä meille? 

Vierailija
14/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläiseksi tämä on mennyt. Itse olin tarkkailussa 8 tuntia ja en saanut mitään ruokaa tai juomaa, tosin en nähnyt yhtään hoitajaakaan tai lääkäriä. Lopulta soitin miehelleni että tule hakemaan minut pois ja tuo vaikka pillimehua, kuolen janoon. Minulle ei laitettu tippaa. Katoamiseni huomattiin vasta seuraavana päivänä kun vuoro vaihtui.

Vierailija
15/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläiseksi tämä on mennyt. Itse olin tarkkailussa 8 tuntia ja en saanut mitään ruokaa tai juomaa, tosin en nähnyt yhtään hoitajaakaan tai lääkäriä. Lopulta soitin miehelleni että tule hakemaan minut pois ja tuo vaikka pillimehua, kuolen janoon. Minulle ei laitettu tippaa. Katoamiseni huomattiin vasta seuraavana päivänä kun vuoro vaihtui.

Naurattaisi jos ei itkettäisi.

Vierailija
16/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tarkkailua, se on sanottava. Jos ei edes ketään näe siellä.

Vierailija
17/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokahuolto on hiipinyt vaivihkaa hoitajien arkeen koronavuosista lähtien. Luotosen mukaan se vie kasvavassa määrin resursseja varsinaisesta hoitotyöstä.

Meillä voi olla jopa kolmekymmentäviisi aamupalaa laitettavana, ja se on kaikki pois ajasta, minkä me muuten olisimme potilaiden kanssa.

Se on katsoa kun me laitos/sairaalahuoltajat, joiden työhön tuo kuuluu, ollaan niin helevetin kalliita, että meidät on säästetty pois. Yksityiseltä puolelta jo parikymmentä vuotta sitten. Sittemmin pyörää on pyritty keksimään uudelleen hoiva-avustajan nimellä, ja pienemmällä palkalla, mistä ei kauheasti huudella.

Vierailija
18/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne nyt ruuhkautuu kun joka aivastuksesta pitää mennä päivystykseen. Ihan kuolemankielissä jo. 

Vierailija
19/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sekin keino vähentää kuluja, kun yritetään tappaa nälkään ja janoon. 

Vierailija
20/207 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempien kaupunkien päivystyksissä ei ole ollut resursseja ja keinoja hoitaa, jos tilanne on ollut todella paha ja vaatinut esim. erikoislääkäriä tai leikkausta. Siinä mielessä tuo on hyvä, että kaikki viedään suoraan Turkuun, jossa pystytään tarvittaessa hoitamaan mitä vain. Miinuksena toki se, että pienempien ei-hengenvaarallisten vaivojen kanssa saa sitten jonottaa senkin edestä.