Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pian 50v enää mitään itua alkaa rahastosijoittaminen, kun voisi sijoittaa vain 100e/kk?

Vierailija
03.01.2025 |

Yhtä tyhjän kanssa näin vanhana, korkoa korolle ei juuri ehdi kertyä?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On itua. Itse päätät, mihin sijoitat. Täällä nämä ahneet "asiantuntijat" ei ymmärrä, ettei kaikki halua pelata osakekaupoilla. Itse sijoittelen pieniä summia rahastoihin. Aloitin 50-vuotiaana. 

Kuulostaa järkevältä. Rahastot on huolettomia. Maksat salkunhoitajalle siitä, että hän tekee työn. 

Vierailija
62/71 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakesäästötili on kannattavampi. Pankki pelaa pörssiä säästöilläsi, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

Kyllä osakesäästötilissä pitää itse tehdä päätökset siitä, mitä osakkeita ostaa. Myös ostotoimeksiannot pitää tehdä itse. Ei se ole kuin pari klikkausta verkkopankissa, mutta "sinun ei tarvitse tehdä mitään" ei todellakaan pidä paikkaansa.

Puhut arvo-osuustilistä.

Molemmissa ostopöätökset tehdään itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On itua. Itse päätät, mihin sijoitat. Täällä nämä ahneet "asiantuntijat" ei ymmärrä, ettei kaikki halua pelata osakekaupoilla. Itse sijoittelen pieniä summia rahastoihin. Aloitin 50-vuotiaana. 

Kuulostaa järkevältä. Rahastot on huolettomia. Maksat salkunhoitajalle siitä, että hän tekee työn. 

Indeksirahastoon vaan, jossa on matalat kulut. Turha maksaa rahastonhoitajalle. 

Vierailija
64/71 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylimääräistä jää tasaisesti, toki kannattaa makuuttamisen sijaan sijoittaa hajautetusti.

Vierailija
65/71 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa heti. Ainut asia, mitä 10 vuoden päästä kadut, on että miksi et sijoittanut alussa enemmän. Jos on jokin säästösumma, niin se kannattaa sijoittaa heti alkuun, jotta korkoa korolle -efekti voimistuu. 

Aloitin sijoittamisen viisikymppisenä 8 v. sitten kun sain asuntolainat maksetuksi ja lapset maailmalle. Aloitin lähes nollasta, nyt koossa 150 000. Vielä on mukana kasvuyrityksiä, mutta tarkoitus siirtää painotus osinkoyhtiöihin sitten kun eläkkeelle jääminen on ajankohtaista. Suunnitelmana on, että jos vaikka noin 240 000 saisi kokoon, niin 10% osinkotuotoilla se tekisi keskimäärin 200 e/kk lisää tuloja. Jossain vaiheessa toki voi alkaa käyttää pääomaakin, jos tuntuu että eläkkeen lisäksi pelkkä osinkotulo ei ole riittävä. 

Vierailija
66/71 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tuo on tyhjää parempi? Ja kyllähän 50v elää helposti vielä 30-35 vuotta, joten kyllä sitä sijoitushorisonttia piisaa. Ei niitä kaikkia sijoituksia tarvii realisoida heti ensimmäisenä päivänä, kun on jäänyt eläkkeelle.

Miesten keskimääräinen elinikä on jotain 75, naisten muutaman vuoden enemmän. 

Mutta tämä tearkoittaa sitä, että se on vastasyntyneellä poikalapsella 75. 

Kun ap on 50, niin pitääkin kattoa mikä on tällä hetkellä 50 vuotiaan odotettavissa oleva elinikä. Se on paljon enemmän kuin 75v.

Vierailija
67/71 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Nauti nyt elämästä kun sulla on terveyttä.

Vierailija
68/71 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsee sijoittamaan USA:n pörssiin ? Mikä on paras tapa ? Nordnet ? 

Vierailija
69/71 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa mahdollisimman helposti. Itse hankin S-Pankin rahastoa, se on tuottanut ihan hyvin. Helpoimmillaan se käy niin, että sopii bonuksien siirtämiseen rahastoon automaattisesti. Kun rohkeus kasvaa, niin sitten voi ostaa itse osakkeita. Minulla on rahastoja neljässä eri pankissa.

Vierailija
70/71 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsee sijoittamaan USA:n pörssiin ? Mikä on paras tapa ? Nordnet ? 

Mulla on Seligson ja Nordnet, aloitus ym. netistä. Helppoa on.

Vierailija
71/71 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usan pörssiin on pankitkin siirtäneet sijoituksia. Trump tekee aina hyvää taloudelle. Usassa maksavat myös osinkoja ympäri vuotta, ei vain kerran vuodessa kuten suomessa. muistakaa vaan ilmottaa ne verrottajalle, verrottaja haluaa omansa. Indeksirahastoissa ei muistaakseni kuluja ole, ellei sitten ole sinne niitä nyt lisänneet kun niistä tuli jossain vaiheessa suosittuja juuri kuluttomuuden vuoksi. Sinne voisi ap kokeilla. Ja sijoittaminen on sitten sitä, että niitä sijoituksia seurataan, jos rahasto on huono, vaihdat toiseen. Pankissa se voi olla kulutonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän