Reikä vuokra-asunnon seinässä
Olemme muuttamassa pois ja seinässä on isohko reikä, joka on tullut oven kahvan osuessa seinään. Ihan läpi asti, että siitä voisi vaikka tiputtaa jotain seinän väliin. :D Alle 10 cm halkaisijaltaan. Minkähän verran tästä veloitetaan vuokravakuudesta? Korvaako kotivakuutus ja millä aikataululla, että pitääkö ensin maksaa itse ja sitten odottaa vakuutusrahoja?
Entä sitten pienemmät reiät seinissä? Taulujen ja taulu-TV:n ripustuksesta aiheutuneet? Kannattaako tällaisia amatöörien yrittää itse korjata?
Kiitos asiallisista vastauksista!
Kommentit (9)
Vedät lasikuitukitillä reiän umpeen ja maali päälle.
Viet oven mennessäsi ja kerrot rei'än olleen jo aiemmin seinässä.
Et sitten aiemmin ole tästä reiästä ilmoittanut vuokranantajallesi? Tietysti tuo menee laskutukseen, koska olet laiminlyönnyt vuokralaisen velvollisuuksia!
Ei ole sinun syy! Normaalia asumisen jälkeä että seinät hakattu paskaksi. Elämäntyylisi on sellainen.
Vain työtöntä kiinnostaisi tämmöinen asia.
Mene töihin jo siitä saatana.
Olen asunut monta kymmentä vuotta eilaisissa vuokra-asunnoissa. Tauluja on ollut paljon ja niitten jäljistä ei kukaan ole sanonut ja perinyt mitään, eikä myöskään pienestä kulumasta seinässä.
Onko seinät kipsilevyä? Jos on niin isoon reikään päälle kipsilevypaikka, valmistasoitetta, hionta ja maalaus. Pienempiin koloihin tasoite, tarvittaessa hionta ja maalaus. Kai siellä asunnossa joku kotikansio on josta näkee millä maalilla/sävyllä huoneet on maalattu.
Kyllähän tuo vuokravakuudesta menee. Pienemmmät on ns elämisen jälkiä, jotka ei pitäisi mennä, mutta usein nekin laskutetaan. Ne saa paikkaamisella ja maalillla korjattua. Isompi reikä lienee kipsilevyseinässä ja vaatinee uuden levytyksen. Näin veikkaisin näkemättä. Materiaalin hinnat ja työn hinta päälle.