Mistä voi johtua vetämätön olo ja se ettei jaksa mitään?
Ei saa mitään asioita tehtyä. En ole masentunut. Mietin voiko kyseessä olla jokin vitaminiin puutos, kilpirauhanen, vaihdevuodet etuajassa... Mitä tämmöinen oikein on kun ei vaan jaksa hoitaa yhtään mitään.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mulla alko tasapaino menemään. Lopuksi koko huone pyöri kun yksi aamu heräsin.
+Jalkapohjissa kummallinen tunne.
Väsynyt, mutta jaksoin työt tehdä. Kunnes heräsin että huone pyöri.
D vitamiininpuutos. Ja B oli rajalla.
Mulla oli laps kuollut puoli vuotta aikasempaan, samaan syssyyn erottiin ja sitten muutin pari kuukautta erosta omilleni.
Luulin itse että oli psyykkistä.
Ehdottomasti kaikki kokeet.
Mulla ainakin alhainen ferritiini (naisilla hyvin tyypillinen), sekä pitkittynyt stressi. Välillä saan voimanpuuskia ja teen hirveästi rästissä olleita asioita ym. Sit olen taas aivan loppu sen jälkeen. Usein haluaisin esim. lähteä kävelylenkeille, mutta en vaan fyysisesti jaksa, kroppa on voimaton ja jopa tärisen välillä.
Pitkittynyt stressi on syntynyt ajan kanssa työstressistä, vanhemmuudesta ja siihen liittyvästä stressistä ja kuormasta (minulla on 1 erityislapsikin), avioerosta, toimeentulovaikeuksista ja päälle vielä korkeakouluopiskelut 🥴 Ja kun on tottunut tekemään paljon + vähättelemään omia tekemisiään, niin tuollainen toksinen stressitila kehittyy aika salakavalasti
Mut mistäs sitä sitten lähtis stressiä vähentämään + miten ne raudat saisi pysymään kehossa? Siinäpä pulma.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin alhainen ferritiini (naisilla hyvin tyypillinen), sekä pitkittynyt stressi. Välillä saan voimanpuuskia ja teen hirveästi rästissä olleita asioita ym. Sit olen taas aivan loppu sen jälkeen. Usein haluaisin esim. lähteä kävelylenkeille, mutta en vaan fyysisesti jaksa, kroppa on voimaton ja jopa tärisen välillä.
Pitkittynyt stressi on syntynyt ajan kanssa työstressistä, vanhemmuudesta ja siihen liittyvästä stressistä ja kuormasta (minulla on 1 erityislapsikin), avioerosta, toimeentulovaikeuksista ja päälle vielä korkeakouluopiskelut 🥴 Ja kun on tottunut tekemään paljon + vähättelemään omia tekemisiään, niin tuollainen toksinen stressitila kehittyy aika salakavalasti
Mut mistäs sitä sitten lähtis stressiä vähentämään + miten ne raudat saisi pysymään kehossa? Siinäpä pulma.
Minulla on samaa, että tekisi mieli lähteä lenkille, mutta ei vaan fyysisesti jaksa ja välillä on tuollaista tärinääkin. Olo on jotenkin heikko. Stressi varmaan vaikuttaa ja se että en oikein ole saanut nukuttua kunnolla pitkään aikaan. Ap
Puhdilla on nyt hyvä tarjous jos haluaa käydä verikokeissa.
Vierailija kirjoitti:
Syöpä?
Mun ahkera äitini ei yhtäkkiä jaksanut enää mitään. Lopulta kun sai lääkärin määräämään labrakokeet hänellä oli hb melkein nollissa. Taksilla keskussairaalaan lisäkokeisiin. Dg: verisyöpä. Sairasti pari vuotta ja kuoli.
Mene siis joutuin verikokeisiin! Jos et saa lähetettä mene yksityiselle. Myös matala ferritiiniarvo tai kilpirauhasongelma voi aiheuttaa tuollaiset oireet. Verikokeissa se syy selviää ja saat oikean hoidon, toivottavasti ainakin.
Liikutko riittävästi? Suurin osa ei. 150 Minuuttia raskasta liikuntaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Liikutko riittävästi? Suurin osa ei. 150 Minuuttia raskasta liikuntaa viikossa.
Kyllä itseasiassa liikun. Käyn kuntosalilla ja siellä tuntuu aina hyvältä. Muuten sitten onkin veto pois. Ap
Monesti tuollainen olo tulee naisille peniksen puutteesta.