Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EXIT- hyppy pois oravanpyörästä, miten toteuttaisit?

Vierailija
03.01.2025 |

Olen ollut jo pitkään tosi, tosi väsynyt työelämään -useistakin syistä-, mutta sinnitellyt mukana, vaikka taustalla jatkuva, krooninen työuupumus ja riittämättömyyden tunne. Nyt iski muutaman kuukauden lomautus ja se jälleen käynnisti ajatukset hyppäämisestä pois työelämästä kokonaan. Ikää 53v, mutta koska olen aina elänyt...öh...silleen järkevästi, että olen yrittänyt pitää kulut pienenä suhteessa tuloihin (palkka 2700€ brutto) ja löytyy velaton sijoitusasunto hyvällä tuotolla + oma omistusasunto hyvällä tuotolla vuokralle, voisin  hypätä pois tästä oravanpyörästä, jossa en ole muuta kuin rattaan osa tuottaa voittoa osaakkeenomistajile.

TAlla  menee paremmin kuin aikoihin, mutta mut lomautettiin muutamaksi kuukaudeksi, koska yksi iso asiakas floppaa. Ajatus olla palaamatta töihin lomautuksen jälkeen kutkuttelee, koska vaikka eläisin vaatimattomasti, voisin totetuttaa unelmani nähdä maailmaa ja etenkin elää irti systeemistä. Kosto suomalaiselle työelämälle? Kyllä, koska annoin itsestäni  aina 110%, mutta en saanut kuin pskaa vastineeksi. Olen aina opiskellut lisää vaadittavia työelämä- ja tietoteknisiä taitoja ymsyms ja sitoutunut työnantajien vaatimuksiin, mutta heitetty roskikseen, kun tilanne  mennyt sellaiseksi. Ei vaan kiinnosta enää antaa itsestään yhtään mitään.

Jos voisit päättää, millainen SUN  exit olisi niillä eväillä, jotka on realistisia, niin mikä se olisi?

Olen reissannut aina, siis vauvasta asti vanhempien mukana erämaissa,  ja siksi mun exit on ostaa asuntoauto, jolla häipyä, ja ajella pitkin  Eurooppaa eläkeikääm asti osan vuotta poissa Suomesta. Tykkään muutenkin kulkea rinkka (=omaisuus) selässä ja asua teltassa, joten ei tartte tulla keromaan *etten pysty*. Pystyn. Haluaisin kuulla muiden ajatuksia aiheesta. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä