Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkä selittäisit ihmiselle, joka ei tätä ymmärrä?

Vierailija
03.01.2025 |

Mies ei ymmärrä, miksi yksi henkisesti väkivaltainen totaalisekoaminen muutaman kuukauden välein voi "pilata" ne muut rauhalliset kuukaudet. Ei ymmärrä sitä, että anteeksipyytäminen ei oikeasti enää merkitse minulle mitään, koska tiedän, että jossain vaiheessa on varmaa, että minua taas mitätöidään, haukutaan ja uhkaillaan. Miten selittäisit?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta turvaan omaan asuntoon, hullun kanssa ei tarvitse asua. 

Vierailija
4/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä sille yrität selittää? Laita kengät jalkaan ja kävele.

Vierailija
5/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vielä olet tuollaisen miehen kanssa?

Vierailija
6/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teot puhuvat Mikä saa sinut Ap jatkamaan miehen kanssa, niin että pidät edelleen häntä miehenäsi, vaikka hänen loukkaava ja satuttavs käytös on  ellen vääri ymmärtänyt on ollut.toistuvaa ja tod.näk.saa vielä jatkoa.

Sinkkumies

Vierailija
7/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse selittää. Tuohon auttaa vain miehen jättäminen.

Vierailija
8/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin olen tekemässä, mutta mies haluaa pariterapiaan, jotta joku muu saisi selittää MINULLE, että "on ok jos joskus puoliso suuttuu ja vihaisena tulee sanottua kaikennäköistä mitä ek tarkoita". Mutta kun itse en toimi näin. En saa mitään toisen satuttamisesta, enkä ole koskaan ymmärtänyt sitä, edes lapsena. Miksei etsisi toista naista, joka on samanlainen kuin itse arvoiltaan? Mutta ei, minut pitää raahata pariterapiaan, jotta ymmärtäisin että on normaalia ja pitää aina antaa anteeksi.

Ap

Vierailija
9/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teot puhuvat Mikä saa sinut Ap jatkamaan miehen kanssa, niin että pidät edelleen häntä miehenäsi, vaikka hänen loukkaava ja satuttavs käytös on  ellen vääri ymmärtänyt on ollut.toistuvaa ja tod.näk.saa vielä jatkoa.

Sinkkumies

Manipulaatio ja traumatausta. Rakkautta ei omalta osaltani enää ole.

Ap

Vierailija
10/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse selittää saati saada häntä ymmärtämään. Pääasia, että tiedät itse. 

Vierailija
11/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksipyydettäessä oletus on että teko ei toistu. Jos teko toistuu jatkuvasti anteeksipyyntö menettää merkityksensä. Jatkuvasti samaa asiaa anteeksipyytävä henkilö ei opi virheistään. Henkilö, joka ei opi virheistään toistaa jatkuvasti samaa toimintamallia. Älä selitä vaan eroa.

Vierailija
12/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen tekemässä, mutta mies haluaa pariterapiaan, jotta joku muu saisi selittää MINULLE, että "on ok jos joskus puoliso suuttuu ja vihaisena tulee sanottua kaikennäköistä mitä ek tarkoita". Mutta kun itse en toimi näin. En saa mitään toisen satuttamisesta, enkä ole koskaan ymmärtänyt sitä, edes lapsena. Miksei etsisi toista naista, joka on samanlainen kuin itse arvoiltaan? Mutta ei, minut pitää raahata pariterapiaan, jotta ymmärtäisin että on normaalia ja pitää aina antaa anteeksi.

Ap

Et sinä eroon tarvitse miehesi lupaa.

Vierailija
13/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä päätös. :) Miksi ihmeessä menisit kuuntelemaan, kun hän yrittää selittää vastenmielistä käytöstään?  

Miehelle terapiasta on varmasti apua, toivottavasti hänestä tulee mukavampi ihminen.

Vierailija
14/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voithan mennä sinne pariterapiaan, se voi olla hyväksi molemmille eron käsittelyssä. Mutta älä anna sen estää tai hidastaa pois muuttoa. Ei se pariterapeutti automaattisesti asetu miehesi kannalle, vaan kuuntelee molempia tasapuolisesti. Ja ainakin pääset avautumaan hänelle, miten turhautunut olet tilanteeseen, vaikka miehesi ei suostuisikaan ymmärtämään.

Vierailija
15/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyse fyysisestä väkivallasta, vai pelkästään siitä että tulee suutuspäissään joskus sanottua rumasti?

Vierailija
16/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti väkivaltainen sekoaminen?

Ei kai sun mies vaan kehtaa väittää vastaan?

Vierailija
17/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kyse fyysisestä väkivallasta, vai pelkästään siitä että tulee suutuspäissään joskus sanottua rumasti?

"Suutuspäissään rumasti sanominen" ja järjestelmällinen manipulointi on kaksi täysin eri asiaa. Mutta turha sitä sulle on selittää.

Vierailija
18/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti väkivaltainen sekoaminen?

Ei kai sun mies vaan kehtaa väittää vastaan?

En minä oikeastaan enää puhu hänelle asioistani tai muustakaan. Ei minulla ole vaatimuksia tai unelmia, edes toiveita enää. Opin muutamasta kerrrasta. Saattaa vaikka päättää, että nyt on hyvä hetki vaihtaa valaisin, mutta jokin ei mene hänen mielensä mukaan ja pimahtaa. Minä vain olen siinä kohteena sitten.

Ap

Vierailija
19/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksipyydettäessä oletus on että teko ei toistu. Jos teko toistuu jatkuvasti anteeksipyyntö menettää merkityksensä. Jatkuvasti samaa asiaa anteeksipyytävä henkilö ei opi virheistään. Henkilö, joka ei opi virheistään toistaa jatkuvasti samaa toimintamallia. Älä selitä vaan eroa.

Tämä. Uskonnot opettavat, että jos ihminen tekee pahaa, hänen tulee KATUA ja tehdä PARANNUS (haluaa jatkossa olla parempi ihminen eikä enää tee samaa pahaa tekoa uudelleen) ja vasta sitten pyydetään anteeksi.

Lastentarhassa opetetaan, että "anteeksi" on taikasana joka vapauttaa rangaistuksesta. Uhrin on pakko antaa anteeksi ja vieläpä halata sovinnon merkiksi. 

Ap, eroa miehestäsi ja mene yksin terapiaan selvittämään menneisyytesi ongelmia. Tuollaisesta miehestä on sinulle pelkkää haittaa.

Vierailija
20/45 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi selittää? Ei siinä muuta kuin kohti uusia seikkailuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän