Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko olosi turvalliseksi unisex-vessassa?

Vierailija
03.01.2025 |

Menin yleiseen vessaan joka oli vähän syrjässä ja unisex. Vessassa oli vain minä ja joku mies. Hämmästyin itsekin kuinka oudolta ja turvattomalta se tuntui. Ymmärrän kyllä että tuskin juuri tämä mies oli joku hullu mutta ei se vaan tuntunut normi tilanteelta. Pesin käsiä ja kampasin hiukset enkä voinut mennä pissalle ennenkuin mies meni pois. Ja tuntui kyllä että se mieskin oli jotenkin vaivaantunut. 

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on joku arabin näköinen mies niin en mene. Olen nainen.

Vierailija
62/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö siihen tottua? Miksi ei voi olla perinteiset vessat? 

On olemassa paikkoja, joissa miesten vessa on jostakin syystä lähes tyhjä, mutta naisten vessaan on jonoa. Kyllä silloin muutama nainen on käynyt miestenvessassa. Toinen vessa voisi olla silloin vain  naisille, toinen unisex.

Eikö tuo jo täytä syrjinnän tuntomerkit? Jos rakennetaan naisille enemmän vessoja kuin miehille.

Käytännön tosiasiain tunnustaminen ei ole syrjintää. Ei tänne ole synnytty elämään elämälle vieraiden ideologioiden mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen oloni turvattomaksi. Sen takia kuvaan viereisessä vessassa asioivia ihmisiä salaa kameralla

Vierailija
64/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelma unisex-vessat, niissähän on lukittavat kopit.

N43

Vierailija
65/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ongelma unisex-vessat, niissähän on lukittavat kopit.

N43

Lukot voivat löystyä, hajota ja sabotoida. Eivät ole luotettavia. Pieniä kameroita saa varoa.

Vierailija
66/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vessasta ja keitä siellä on. Ahdistavin kokemus oli ollut monikoppisesta isosta unisex-vessasta, jossa oli ulkomaalaisia miehiä ihan vaan hengailemassa. Tai näin oletan, he eivät näyttäneet tekevän siellä mitään muuta kuin seisovat hiljaa ja tarkkailivat ihmisiä. Oli todella ahdistavaa.

Yleensä en pelkää, mutta on kiusallista naisena mennä yhteisvessoissa peilin eteen meikkaamaan ja kohentamaan kampausta. Se tuntuu jotenkin intiimiltä, en oikeastaan haluaisi että miehet näkevät.

olen joskus nuorempana joutunut hätätilanteessa kysyä lainaan terveyssiteitä vessassa muilta naisilta, mutta en varmaan kehtaisi kysyä unisex-vessassa, jossa on miehiä kuulemassa :-|

Vierailija
67/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te olette näissä isoissa unisex-vessoissa käyneet, kun en mä ole sellaisia missään nähnyt?

Helsingissä monessa julkisessa paikassa on nykyään pelkästään iso unisex-vessa, esim. Ateneumissa, Amos Rexissä, Oodissa, Tiedekulmassa. Joka kerta Ateneumissa käydessäni siellä on porukka ja etenkin turistit hämmentyneitä siitä isosta unisex-vessatilasta. Nämä on ainakin tulleet itsellä vastaan mutta varmasti löytyy enemmänkin.

Vierailija
68/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tunne. Outoa, että ei nähdä niitä riskejä, joita naisiin voi näissä tiloissa kohdistua. 

Vierailija
69/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu epämiellyttävältä, Helsingissä näitä unisex-vessoja alkaa olla jo liikaa. Mieluummin kävisin naisten vessassa. Muutaman muusun ja ja transin takia tällainen sekoilu.

Vierailija
70/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on kotona unisex vessa. Eikä sitä kukaan ole ikinä ajatellut ongelmana.

En tiedä mistä tämä kertoo, mutta kai tähän joku viisaus on piilotettuna.

Käykö sun kotona vessassa täysin vieraita aikuisia miehiä solkenaan?

Niin väsynyt tämä "onhan kotonakin unisexvessa" juttu. Vessa kodin yksityisyydessä jota käyttää perhe ja vieraat on tietenkin täysin eri asia kuin julkinen vessa, jossa käy jatkuvalla syötöllä tuntemattomia ihmisiä. Mihin tällä vertauksella pyritään? Mitätöimään ihan aiheellinen epämukavuus jota ihmiset kokevat unisex-vessoissa, miksi?

Vierailija
71/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran käynyt ja toista kertaa en mene. Olin likainen vessa. Kusta joka paikassa.

Mystinen samaistuminen.

En ole koskaan ollut likainen vessa.

Vierailija
72/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä turvattomuus joku tämän hetken muotitunne jota jokaisen trendikkään pitää tuntea? 

Viimeksi tunsin hiukan oloni turvattomaksi perähikiällä lenkillä, kun katuvalot loppui ja muistin, että alueella on nähty susia. Mutta että mitäs vessassa? Jeesus auta ihmiskuntaa

Vierailija
73/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla muualla paitsi yökerhoissa en koe ongelmiksi. Mutta olen käyttänyt naisten vessaa pakopaikkana inhottavilta miehiltä jotka eivät jätä rauhaan. Ja olen kerran unisex vessa jonossa todistanut ryhmä s3xin valmistelun siinä jonossa suht sponttaanisti. Ja  olen siis ihan vihervassari nainen. 

Vierailija
74/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ajan kysymys että unisex vessoissa sattuu ja tapahtuu suomessakin. Nykyään on esim piilokamerat kovin pieniä...

Vierailija
75/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut sellaisessa vessassa, joka ei olisi tuntunut turvalliselta, paitsi yläasteen tyttöjen vessa. Tietysti se olisi ollut vielä turvattomampi, jos siellä olisivat pojatkin tungeksineet. Mutta julkisissa aikuisten vessoissa arvostan eniten sitä, että naisten vessoihin ei ole järjetöntä jonoa, kun vieressä on suunnilleen tyhjä miesten vessa. Tämän ratkaisee unisex.

Vierailija
76/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ollut ajatellut asiaa aiemmin, mutta ei olisi kovin turvallinen olo ainakaan siinä tapauksessa, että siellä vessassa olisi useita miehiä ja sitten mä joutuisin menemään sinne yksin niiden kanssa. Hyi...lähtisin varmaan äkkiä pois.

Vierailija
77/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. T.nainen 

Vierailija
78/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi sellaiseen olleenkaan missä on monta loosia. Vain yksittäisen vessan kelpuuttaisin missä saa oven lukkoon, niin ettei sinne pääse muita.

Vierailija
79/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu kauhean luontevalta itselkenikään, mutta huolissani olen lähinnä pienten tyttöjen puolesta.

Vierailija
80/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ajan kysymys että unisex vessoissa sattuu ja tapahtuu suomessakin. Nykyään on esim piilokamerat kovin pieniä...

Luuletko, että kun sen yleisen vessan lukitsemattomassa ovessa on hame-tyttö-symboli niin se estää jotenkin aukottomasti ketään menemästä sisälle? Jos joku tuollaiselle rikolliselle linjalle lähtee niiin tuskin sitä kiinnostaa minkälainen symboli oveen on piirretty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän