Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko olosi turvalliseksi unisex-vessassa?

Vierailija
03.01.2025 |

Menin yleiseen vessaan joka oli vähän syrjässä ja unisex. Vessassa oli vain minä ja joku mies. Hämmästyin itsekin kuinka oudolta ja turvattomalta se tuntui. Ymmärrän kyllä että tuskin juuri tämä mies oli joku hullu mutta ei se vaan tuntunut normi tilanteelta. Pesin käsiä ja kampasin hiukset enkä voinut mennä pissalle ennenkuin mies meni pois. Ja tuntui kyllä että se mieskin oli jotenkin vaivaantunut. 

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on kotona unisex vessa. Eikä sitä kukaan ole ikinä ajatellut ongelmana.

En tiedä mistä tämä kertoo, mutta kai tähän joku viisaus on piilotettuna.

Vierailija
42/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö siihen tottua? Miksi ei voi olla perinteiset vessat? 

On olemassa paikkoja, joissa miesten vessa on jostakin syystä lähes tyhjä, mutta naisten vessaan on jonoa. Kyllä silloin muutama nainen on käynyt miestenvessassa. Toinen vessa voisi olla silloin vain  naisille, toinen unisex.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on kotona unisex vessa. Eikä sitä kukaan ole ikinä ajatellut ongelmana.

Käytkö sinä useinkin kotonasi vessassa samaan aikaan jonkun vieraan vastakkaista sukupuolta olevan kanssa? Minä en käy edes työpaikalla vaan käännän oven lukkoon ja käyn siellä yksin.

Vierailija
44/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko yliopistossa nykyään yhteiset pukuhuoneetkin? No laitetaan siellä myös kasviksia hanuriin joten ei pitäisi yllättää. 

Vierailija
45/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa missä tuo vessa oli. Käyn testaamassa miltä tuntuu.

Vierailija
46/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n unisex vessa oli isossa hotellissa ja sellaisen hiljaisen käytävän varrella. Ja en tiedä mistä se turvattomuuden tunne kumpusi. En vihaa tai pelkää miehiä näin yleisesti. Ja niinkuin sanoin se mieskin näytti vaivaantuneelta. Meistä varmaan kumpikaan ei halunnut olla sillä hetkellä unisex vessassa vaan ihan tavallisessa naisten tai miesten vessassa. Ja tämäkin on kai yhä sallittua Suomessa ilman että leimataan suvaitsemattomaksi?

Mäkin haluaisin olla aina omassa vessassa kun olen julkisessa vessassa. Mutta niin se kuseminen ja paskominen kuitenkin onnistuu. Ja sitten eteenpäin.

Vierailija
47/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaisena ja aikaa seuraavana miehenä käyn tarkoituksellisesti naisten vessassa.. todella voimaannuttavaa ja vapauttavaa (etenkin itse toimitus)

Vierailija
48/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö sinä useinkin kotonasi vessassa samaan aikaan jonkun vieraan vastakkaista sukupuolta olevan kanssa? Minä en käy edes työpaikalla vaan käännän oven lukkoon ja käyn siellä yksin.

No siinä oven tai seinän takana ne perheenjäsenet usein on. Miten se eroaa siitä että julkisessa vessassa toinen ihminen on oven tai seinän takana? 

Vierailija
49/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä , aikuinen nainen pärjään. Vaikkakaan en pidävyhteisvessoista. Mutta parikin kertaa  alle 10 v tytär palaa vessanovelta takaisin, ettei viitsi mennä kun on täynnä isoja miehiä.  Kaikenkaikkiaan lapsille ja vanhuksille huono juttu.

Vierailija
50/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junien vessathan ovat aina olleet unisex-vessoja. Ihan turvalliselta tuntuu, vaikka vähän täristää ja huojuu, niin että ei pysty seisaaltaan kusemaan.

Vierailija
51/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa suomalaisista nyt on niin luottavaisia että laittaa jopa lapsensa yksin yleiseen vessaan. Ja jatkaa itse vaan shoppailua ym. Mikä ei maailmalla tulisi mieleenkään ainakaan kenellekään tavis ihmiselle.

Minä päivystän noissa vessoissa.

t. Asko Vilenius

Vierailija
52/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisena en kyllä panisi edes omaa ukkoa meidän siistissä vessassa. Kun on parempiakin paikkoja luojan kiitos. Saati sitten jotain random ukkoa yleisessä likaisessa ja kusisessa vessassa. Tämä ohis. En tykkää unisexvessoista. Valitsen aina naistenvessan kun se on mahdollista.

Vierailija
53/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Käytän myös inva vessaa, miesten vessaa , ihan mitä vain vessaa mikä nyt sattuu olemaan siistein ja vapaa. Miehet tosin hämmentyy nähdessään minut miesten vessassa. Jostain kummansyystä ne pelkotilat on monella ihan tilannesidonnaisia. Muistan kun festareilla oli vippialueen naisten vessassa koko ajan pitkä jono niin joku nainen sitten kysyi onko ok jos naiset käyttää myös miesten vessaa ja sitten lopulta siellä oli kummankin vessan ovet auki ja miehet kiltisi käytti omaansa, mutta naiset oli levittäytyneet kummallekin puolelle eikä yhdelläkään ollut mitään ongelmia asian kanssa.

Vierailija
54/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junan vessa ja invavessat on sellaisia yksittäisiä vessoja. Tässä tarkoitettiin sellaisia isompia yhteisvessoja jossa on suljetun oven takana rivi vessakoppeja. 

Vierailija
55/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos siellä vessassa on paljon porukkaa niin en minä ap tunne oloani siellä turvattomaksi vaan tuo vessa oli syrjässä ja siellä oli vain minä ja se mies. 

Vierailija
56/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Jos kopissa on ovi, jonka saa lukkoon, ni joo 😃 

Monessa paikassa lukko ei edes toimi. Onko tahallaan rikottu? Itselläni (mies)  jokin vierasmaalainen nainen yritti ängetä sisään,kun istuin pytyllä.

Vierailija
57/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siellä unisex vessassa mikään pakko ole samalle pöntölle yhdessä mennä istumaan.

Vierailija
58/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä oven tai seinän takana ne perheenjäsenet usein on. Miten se eroaa siitä että julkisessa vessassa toinen ihminen on oven tai seinän takana? 

Ällöttää vieraiden loiskausäänet ja kamalat p:n löyhkät. En myöskään koskaan istu vaan yritän taiteilla ilmassa pytyn päällä asioidessani.

Vierailija
59/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö siihen tottua? Miksi ei voi olla perinteiset vessat? 

On olemassa paikkoja, joissa miesten vessa on jostakin syystä lähes tyhjä, mutta naisten vessaan on jonoa. Kyllä silloin muutama nainen on käynyt miestenvessassa. Toinen vessa voisi olla silloin vain  naisille, toinen unisex.

Eikö tuo jo täytä syrjinnän tuntomerkit? Jos rakennetaan naisille enemmän vessoja kuin miehille.

Vierailija
60/93 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset unisex vessat, jossa jokaiselle on oma koppi, ei haittaa. Mutta ne, missä on pisuaarit siinä käytävällä, on inhottavia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän