Tunnetko olosi turvalliseksi unisex-vessassa?
Menin yleiseen vessaan joka oli vähän syrjässä ja unisex. Vessassa oli vain minä ja joku mies. Hämmästyin itsekin kuinka oudolta ja turvattomalta se tuntui. Ymmärrän kyllä että tuskin juuri tämä mies oli joku hullu mutta ei se vaan tuntunut normi tilanteelta. Pesin käsiä ja kampasin hiukset enkä voinut mennä pissalle ennenkuin mies meni pois. Ja tuntui kyllä että se mieskin oli jotenkin vaivaantunut.
Kommentit (93)
Siihen ei olla vaan vielä totuttu. Siksi se tuntuu oudolta.
Ihmiset on vinksahneita. Minulle ainakin kiitos ihan vaan perinteinen naistenvessa. Näistäkin viesteistä näkee kuinka pahasti viiraa päästä osalla porukasta. Myös alapäästä. Kusta ja spermaa. Just.
Pitääkö siihen tottua? Miksi ei voi olla perinteiset vessat?
Oliko syys turvattomuuteen se mies? Se vssa? Vai lähtikö se sinusta itsestäsi?
Näin miehenäkin sanoisin, että on ne unisex-vessat jotenkin kiusallisia, vaikken niissä pelkääkään. Vähän sellainen "sori, että olen täällä"-fiilis, kun näkee jonkun naisen jonottamassa tmv. Ja jossain tapahtumissa saa sitten jonotella normaalia pidempään, mihin miehenä en ole tottunut :D
Missä te olette näissä isoissa unisex-vessoissa käyneet, kun en mä ole sellaisia missään nähnyt?
Aika turvattomalle. Tosi usein joku mies ähisee ja poksauttelee kauheita pieruja jossain kopissa.
Ihan kuin jollain pyssyllä ammuttas.
Osa suomalaisista nyt on niin luottavaisia että laittaa jopa lapsensa yksin yleiseen vessaan. Ja jatkaa itse vaan shoppailua ym. Mikä ei maailmalla tulisi mieleenkään ainakaan kenellekään tavis ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen.
Minä en.
Eräässä kauppakeskuksessa on yhteisvessat keskusaukeaman ohessa, ja erillään olevat vessat aivan päädyissä. Yhteisvessassakin tunnen oloni kyllä turvalliseksi, mutta jotenkin se miesten läsnäolo kieltämättä kiusaa. Siksi käyn mieluummin jommassakummassa naistenvessassa.
Vierailija kirjoitti:
Missä te olette näissä isoissa unisex-vessoissa käyneet, kun en mä ole sellaisia missään nähnyt?
Yliopistossa. Kaikki vessat ja myös pukuhuoneet on muutettu unisex-tiloiksi.
Olin jonkin aikaa työpaikassa, jossa oli ehkä 80% miehiä ja 20% naisia. Siellä oli unisex-vessa, jossa kävin ehkä pari kertaa, kun oli niin pahanhajuinen. Rupesin käymään tauon yhteydessä yläkerran tauko- ja pukutilojen naisten vessoissa, ainoa vaihtoehto.
Ap:n unisex vessa oli isossa hotellissa ja sellaisen hiljaisen käytävän varrella. Ja en tiedä mistä se turvattomuuden tunne kumpusi. En vihaa tai pelkää miehiä näin yleisesti. Ja niinkuin sanoin se mieskin näytti vaivaantuneelta. Meistä varmaan kumpikaan ei halunnut olla sillä hetkellä unisex vessassa vaan ihan tavallisessa naisten tai miesten vessassa. Ja tämäkin on kai yhä sallittua Suomessa ilman että leimataan suvaitsemattomaksi?
Tunnen silloin, kun se tavallinen yksilövessa, jossa on yksi pönttö ja yksi käyttäjä kerralla niin kuin kotona ja työpaikoilla. Onhan invavessat unisex-vessoja, ja kyllä minä niissä tunnen oloni turvalliseksi.
Meillä oli koulussa jo 90-luvulla vessat joita kaikki sai käyttää... siis pieniä erillisiä wc-huoneita missä lukollinen ovi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tiesitte, että 10% miehistä menee vessaan masturboimaan?
Ja 20% naisista
Ja loput nussii keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Siihen ei olla vaan vielä totuttu. Siksi se tuntuu oudolta.
Kyllä se vessa on joskus ihan pelkkä sex-vessa. Ei ollut vaikea päätellä tätä, kun odotin pitkään Helsingin rautatieaseman maksulliseen vessaan. Hyvin pitkän odotuksen jälkeen sieltä poistui eri sukupuolta oleva pariskunta.
Vierailija kirjoitti:
Aika turvattomalle. Tosi usein joku mies ähisee ja poksauttelee kauheita pieruja jossain kopissa.
Ihan kuin jollain pyssyllä ammuttas.
Naisen pieru on vaarallisempi - koska se tulee kolmion takaa.
En tykkää yhtään. Onneksi voin valita silloin kun maksan. Missä en maksa, tyydyn vallitsevaan.
Olen mies ja tuntuu turvalliselta, muttei mukavalta.