Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokaan ja muihin menoihin jää vuokrankorotusten jälkeen 260e kuussa. Mutta se ei tee tiukkaa

Vierailija
02.01.2025 |

Jos kokkaa kaikki ateriat kotona ja hyödyntää isoja pakkauksia/kilohinnaltaan halvimpia proteiininlähteitä. Oppii myös tekemään kastikkeita ja maustamaan, ettei käy yksitoikkoiseksi.

Ja jos ei käy ylpeyden päälle, hakee sen 30e EU-ruokakortin diakoneilta joka käy tavallisena maksukorttina kassalla.

Toki jos juo tai polttaa, tekee tiukkaa. Jos on raitis, hengissä kyllä selviää.

Muutto jo ennestään alueeseen nähden halvasta asunnosta 15e halvempaan ei lyö leiville koska muutto maksaa sekin, ja sitäkin vuokraa korotetaan seuraavana vuonna se 5%.

Tarinani opetus lienee se, että kannattaa opetella kokkaamaan ja tekemään mieluiten isoja annoksia kerralla kasviksia ja proteiinia, jolloin annoshinnaksi tulee pari euroa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kituuttelua ja hengissä selviämistä se on, muttei oikein elämää.

Minulla jää about tuo summa, mutta tänne ei woltit kulje eikä ole julkisia. Jos ruokaa haluaa eikä huvita arpoa löytyykö metsästä rusakkoa tai oravanlihaa aamiaiseksi, pitää olla auto.

Ja autoon, vaikka olisi tonnin pommi, uppoaa iso osa kuukauden budjetista pakollisten verojen, polttoaineen ja yllättävien vikojen takia.

Joskus mietityttää, miksi vaivauduin tekemään paskapalkkaista työtä pätkissä eläkeikään asti. Saman olisi saanut takuueläkkeenä sormea nostamatta. Ja yhtä kamalaa elämä on siitä raatamisesta huolimatta taloudellisesti.

Vierailija
2/7 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää about tuo summa, mutta tänne ei woltit kulje eikä ole julkisia. Jos ruokaa haluaa eikä huvita arpoa löytyykö metsästä rusakkoa tai oravanlihaa aamiaiseksi, pitää olla auto.

Ja autoon, vaikka olisi tonnin pommi, uppoaa iso osa kuukauden budjetista pakollisten verojen, polttoaineen ja yllättävien vikojen takia.

Joskus mietityttää, miksi vaivauduin tekemään paskapalkkaista työtä pätkissä eläkeikään asti. Saman olisi saanut takuueläkkeenä sormea nostamatta. Ja yhtä kamalaa elämä on siitä raatamisesta huolimatta taloudellisesti.

Ymmärrän hyvin. Mulla ei ollut varaa auton pitoon edes töissä käydessä. Ainoa kerta elämässä kun oli varaa auton pitoon oli silloin kun firma antoi leasingauton josta maksoin vain polttoaineet. Järkyttävä rahareikä vakuutuksineen, huoltoineen ja veroineen riippumatta minkä kuntoinen auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä, kuka alapeukutti. Mutta faktahan se on, että eläkeikään asti kannattaa taloudellisesti se työskentely vain jos on hyväpalkkaisessa työssä.

Vierailija
4/7 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan mielelläni 8€/kk siitä, että voin Woltilla tilata kauppatavarat ovelle, niin usein kuin haluan. Ei tarvitse pitää autoa, eikä ruikuttaa keltään kyytiä. 

Vierailija
5/7 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALE

Vierailija
6/7 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan mielelläni 8€/kk siitä, että voin Woltilla tilata kauppatavarat ovelle, niin usein kuin haluan. Ei tarvitse pitää autoa, eikä ruikuttaa keltään kyytiä. 

Suomessa on paljonkin alueita joihin Wolt tai Foodora ei toimita. Ihan siitä syystä että 30km säteellä asunnosta/talosta ei ole yhtäkään ravintolaa tai kauppaa joilla on minkäänlaista sopimusta firman kanssa.

Lähikauppa voi olla joku pieni Sale 12 km päässä.

Vierailija
7/7 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VALE

Jos joka vuosi vuokraa nostetaan 3-5%, ei tarvita rakettitieteilijää ymmärtämään että tukien omavastuu nousee pian satoihin euroihin.

"Muutto halvempaan" ei toimi ratkaisuna jos 100 kilometrin säteellä kaikki halvimmat asunnot ovat ihan saman hintaisia kuin nykyinenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi