Kerro miten eläisit 600 eurolla kuussa?
Asumiskulujen, puhelinlaskun, vakuutuksien, sähkölaskun, vesilaskun ja sen jälkeen elät herroiksi tuilla?
Kommentit (55)
Voiko puhelimesta luopua, ei te-keskusken tarvitse saada minuun yhteyttä? Tarvitsenko vakuutuksia kun kakki palaa?
600 + asumistuki 300, olen elänyt jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
En osaa kertoa, koska asun maassa.
Isä ja äiti varmaan maksaa sinun laskut?
Varmaan silleen kuin ennenkin elelin tuolla rahalla.
En tiedä muista, mutta itse jätin vakuutukset pois, etsin halvimman mahdollisen puhelinliittymän, käytän sähköä vain minimin ja käyn kerran viikossa pesulla. Kesällä asun teltassa järven rannalla.
Todella köyhästi eläisin. Voisin maksaa kyllä asumiseni kulut, mutta ruokajakeluun olisi mentävä.
Nykyään mulla jää joku 250€ kuukaudessa rahaa ruokaan. Lääkkeisiin menee paljon rahaa. En valita. Nälkäkuoleman partaalla en ole.
Nettotulot 800 e kuussa (maassa), ei muita tukia. Herroiksi eläisin jos jäisi se kelarottien kuuluisa 600 e.
Vuokra 78 euroa, netti 37 euroa, ruokaan 200 euroa, säästöön 200 euroa. Näin minun työmarkkinatuki kuluu. Lisäksi teen pikkuhommia josta tienaan 300 euroa.
Vierailija kirjoitti:
600 + asumistuki 300, olen elänyt jo vuosia.
Olet varmasti ylpeä itsestäsi ja et ollenkaan kuse työttömien pakkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra 78 euroa, netti 37 euroa, ruokaan 200 euroa, säästöön 200 euroa. Näin minun työmarkkinatuki kuluu. Lisäksi teen pikkuhommia josta tienaan 300 euroa.
Kerro ihmeessä missä vuokra on 78 euroa?
Tienaan nettona 3200 e/kk ja käytän rahaa noin 600 e/kk eli eläisin kuin nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä missä vuokra on 78 euroa?
Täällä raumalla jossa saan asumistukea 290 euroa.
Noin paljon jäisi käyttörahaa kuussa? Voi pojat, tekisin vielä terveellisempiä ja herkullisempia kotiruokia, ostaisin uusia alusvaatteita ja sukkia, ostaisin Alkosta pienen pullon hyvää likööriä, ehkä vielä jonkun pirteän huulikiillon. Tämä siis, jos yhdessä kuussa jäisi noin paljon vuokran ja laskujen jälkeen käteen.
Hyvin eläisin ja jäisi vielä 300 euroa säästöön.
Pakollisiin menoihin menee 400 euroa kuussa, joten ruokaan ja muihin ylimääräihin kuluihin menisi se 200 euroa kuussa. Aika tiukilla mentäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Pakollisiin menoihin menee 400 euroa kuussa, joten ruokaan ja muihin ylimääräihin kuluihin menisi se 200 euroa kuussa. Aika tiukilla mentäisiin.
Sori, nyt vasta ymmärsin, että tuo on kaikkien menojen jälkeen, joten ihan hyvin varmaan eläisin noilla tuloilla.
20€ päivässä käyttörahaa. Onhan se paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan nettona 3200 e/kk ja käytän rahaa noin 600 e/kk eli eläisin kuin nytkin.
Eli ääliönä joka valehtelee.
En osaa kertoa, koska asun maassa.