Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokajako säästi minulle tuhansia vuonna 2024

Vierailija
02.01.2025 |

En polta, en juo. En asu kalliisti, ostele turhia. Olen kahden kotona vielä asuvan ja opiskelevan nuoren ainoa vanhempi. Minulla on velkaa ja tämän johdosta olen pääsemässä velkavankeudesta, kun olen pystynyt lyhentämään sitä merkittävästi. Ilman ruokajakelua olisin joutunut turvautumaan paljon epätoivoisempaan ja nöyryyttävämpään ratkaisuun kuin jonossa seisomiseen kirkon edessä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn leipäjonossa vaikka vuosituloni on 50.000€.

Niin, teitä häpeättömiä hyväksikäyttäjiä on liian paljon. Te viette ruuan sellaisen suusta joka todelliseen hätäänsä siellä ruokajonossa käy. Oletko miten tyytyväinen itseesi.

Vierailija
22/41 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin tästä lähteä viikon viimeiseen ruokajakeluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jaossa paljon tuorekinkkuja, kun eivät menneet kaupan. Tokikaan kaikille ei riitä mutta edes jonon ensimmäisille. 

Miksi köyhemmille annetaan aina kaikkein epäterveellisemmät ruuat. Paljon kovia rasvoja ja köyhä kuolee aiemmin. Elämä on niin epäreilua. Tahallista köyhän vahingoittamista antaa hänelle kinkku.

Tämähän se on tarkoituskin. On vähemmän sossun asiakkaita, kun kuolevat pois.

Vierailija
24/41 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna taas jonoon.

Vierailija
25/41 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, entä sitten? Yritätkö sä repii juttuu??

Vierailija
26/41 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästin biljardeja

Vierailija
27/41 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutku mäki haluun enkä pääse kun olen töissä! 

Perjantaina pääsee töiden jälkeen Korson ruokajakoon. Sinne mars!

Vierailija
28/41 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sielläkö se tuksukin käy?

Vierailija
29/41 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sielläkö se tuksukin käy?

No mistä minä tietäisin missä Tuksu käy. Käyköön vaikka Laajasalon baareissa, ihan sama.

Vierailija
30/41 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta: millaiseen nöyryyttävään ratkaisuun olisit päätynyt ilman ruokajonoa?

No itsensä myymiseen, luultavasti.

Vierailija
31/41 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta: millaiseen nöyryyttävään ratkaisuun olisit päätynyt ilman ruokajonoa?

No itsensä myymiseen, luultavasti.

Järkyttävää

Vierailija
32/41 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jaossa paljon tuorekinkkuja, kun eivät menneet kaupan. Tokikaan kaikille ei riitä mutta edes jonon ensimmäisille. 

Miksi köyhemmille annetaan aina kaikkein epäterveellisemmät ruuat. Paljon kovia rasvoja ja köyhä kuolee aiemmin. Elämä on niin epäreilua. Tahallista köyhän vahingoittamista antaa hänelle kinkku.

Sulle pitäisi antaa vaan salaattia niin pysyisit hengissä.

Vierailija
33/41 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada ruokajonoihin kontrolli, jotta ne jotka oikeasti tarvitsevat, ovat oikeutettuja. Nykyinen malli ei sovi tänä päivänä kun ihmiset ovat hävyttönän ahneita ja itsekeskeisiä. Hävetkää jos edes osaatte!

Vierailija
34/41 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienasin sijoituksilla kymppitonneja, kun kävin ruokajonossa. Myin ruoat naapureille, laitoin lisää hintaa siihen aina 50prosenttia. Hyvin meni kaupaksi. Nyt asun Espanjassa ja syön täällä hyvin paellaa ja kaikkee sellasta.

Vierailija
35/41 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväosainen moneen verrattuna, joten en käy ruokajonoissa. Joskus käyn hakemassa ruokaa äidilleni, jolla on pieni eläke. Itse koitan hommata ruokaa Prisman ilta-alesta ja viime vuonna säästin sillä tavalla noin 600€ (näkee S-mobiilista). Nyt alkuvuonna säästän syömällä pakastinta tyhjäksi ja sitten alan taas koittamaan onneani ilta-alessa. Lihaa ja kalaa en osta kuin satunnaisesti normaalihinnalla muuten aina ilta-alesta.

Vierailija
36/41 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myymään persettä

Harmi ettet päätynyt. Olisin voinut olla sinulle vakioasiakas

Vierailija
37/41 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen, persujen ja Venäjän botit taas liikenteessä kertomassa valheita. 

Ainakin täällä on listattu mitä kassi sisältää. Kuukausi sitten kun botit taas vauvalle kirjoitteli valheita tarkistin ja kassissa oli tyyliin 2 nakkipakettia, joku tomaattikastike, joku pakaste en muista enaa mikä, 2 purkkia viiliä ja 2 pussia leipää.

Jos tuolla elää viikon ja säästää tuhansia niin ohhoh 

Vierailija
38/41 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi saada ruokajonoihin kontrolli, jotta ne jotka oikeasti tarvitsevat, ovat oikeutettuja. Nykyinen malli ei sovi tänä päivänä kun ihmiset ovat hävyttönän ahneita ja itsekeskeisiä. Hävetkää jos edes osaatte!

Jyväskylässä ainakin on kontrolli. Eikö hesa ole ainut jossa ei ole? 

Vierailija
39/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että puhut omiasi. Jaot on monessa paikassa ollut todella nuivia vuonna -24 ja lähinnä leipää. Sillä ei oikein tuhansia pääse säästymään.

Missä jonossa käyt?

vapaaehtoinen

Kait ne on nuivia kun työntekijät vetävät välistä ja etenkin päältä. Köyhille jää mitä jää.

Vierailija
40/41 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyväosainen moneen verrattuna, joten en käy ruokajonoissa. Joskus käyn hakemassa ruokaa äidilleni, jolla on pieni eläke. Itse koitan hommata ruokaa Prisman ilta-alesta ja viime vuonna säästin sillä tavalla noin 600€ (näkee S-mobiilista). Nyt alkuvuonna säästän syömällä pakastinta tyhjäksi ja sitten alan taas koittamaan onneani ilta-alessa. Lihaa ja kalaa en osta kuin satunnaisesti normaalihinnalla muuten aina ilta-alesta.

Ilta-alet on aika mitättömiä nykyään. Yksittäisiä viilejä saattaa saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi