Miksi jotkut käyttää Facebook-ryhmiä omana päiväkirjanaan?
Miksi tuhansia ryhmäläisiä kiinnostaisi yhden ja saman päivittäiset tekemiset?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
No sen vielä vähän ymmärtää. Puolison kanssa siellä keskustelua taas en.
Puolisotkaan ei aina istu nenät vastakkain. Meilläkin nyt 1700km väliä
Näkisitpä naisten 40+ ryhmän. Voi hyvä luoja mitä juttuja. Välillä tuntuu että osa heistä on teinejä.
Puolison kanssa voi keskustella esim puhelimessa. Ei Facebookissa.
Koska heillä ei ole ketään jolle kertoa mistään mitään. Purkavat sitten oloaan feissarin tyhmissä, kun ei omalla seinällä ole ketään jota kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nämä eivät ole eri maissa, samassa asunnossa vastailevat toisilleen :) Ja silloinkin jos ollaan eri maissa ( tai vaikka kaupungeissa) suosittelisin enemmin vaikka soittamista kuin facebook-keskustelua.
Miksi se oma höpöttely kumppanin kanssa pitää julkiseksi laittaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette keskustele kahdestaan whatsupissa? Missä muut ei näe teidän viestejä.
Minulle fb näytää koko ajan "view from my window" ja "sauna lovers/builders jne" ryhmiä. Varsinkin tuossa view from window ryhmässä paljon suomalaisiakin jatkuvasti postailee ihan kaikia kuvia jotka ei liity mitenkään ikkunanäkymiin. Sauna ryhmissä suomalaiset kehuskelee kun asennelleet LED valoja lauteiden alle.
Vierailija kirjoitti:
Näkisitpä naisten 40+ ryhmän. Voi hyvä luoja mitä juttuja. Välillä tuntuu että osa heistä on teinejä.
Ja näyttävät teiniltä.
Tyykkäysten takia tietenkin, kun omia fb-avereita ei kiinnosta, epätoivoisesti haetaan ryhmistä tykkäyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle fb näytää koko ajan "view from my window" ja "sauna lovers/builders jne" ryhmiä. Varsinkin tuossa view from window ryhmässä paljon suomalaisiakin jatkuvasti postailee ihan kaikia kuvia jotka ei liity mitenkään ikkunanäkymiin. Sauna ryhmissä suomalaiset kehuskelee kun asennelleet LED valoja lauteiden alle.
Nämä on outoja ryhmiä. Minä en kuulu niihin, mutta kaveri on kummassakin. Siksi minulla näkyy, kun hän esittelee virityksiään tai tykkää jostain oudosta.
Jotkut käyttävät somea oman elämänsä peilinä ja hakevat huomiota, hyväksyntää, näkyvyyttä kuin myös uskovat vakaasti jakavansa jotakin, joka olisi ihmisistä kiinnostavaa. Aina on tyyppejä, joille Facebook on elämä kuin että eläisivät omaa elämäänsä oikeasti ilman Facebookia. Jos saa paljon tykkäyksiä se hoitaa myös yksinäisyyden tunnetta, antaa merkitystä kuka on ja samalla rajaa pois ahdistusta, mitä elämä ilman somea olisi. Ja aina riittää ihmisiä, jotka niitä lukevat ja uskovat aivan kaiken. Ei siihen siksi sen kummempaa syytä ole, jos joku pariskunta on päättänyt kerätä näkyvyyttä keskinäisellä höpötyksellään.