Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-karppi tilittää

Vierailija
27.02.2007 |

Karppasin puoli vuotta ja laihduin karppaamalla 14kg. Muutama viikko sitten iski epäusko rasvaisen ruoan terveellisyyteen, kun terveydenhoitajaystäväni piti minulle saarnan rasvaisen ruoan epäterveellisyydestä. Minä en enää tiedä mitä voisin uskoa. Kaikille ihmisillä tuntuu olevan niin vahvoja käsityksi, mutta mistä voin tietää mikä on se oikea totuus.

Viime viikon torstaina aloitin Painonvartijat ja tähän mennessä siitä on seurannut vain jatkuva nälkä ja ilmavaivatkin ovat palanneet. Voiko oikeasti olla terveellisempää syödä keinomakeutettuja soppia ja puputtaa ruisleipää kuin karpata. Karpatessa söin paljon kasviksia (niin kuin nytkin), lihaa/kalaa/kanaa ja käytin oliiviöljyä paistamiseen ja salaatteihin, välipaloiksi söin kermarahkaa ja jogurttia marjojen ja pähkinöiden kanssa. Voin tosi hyvin, mutta oliko hyvä vointi sitten tosiaankin vain silmänlummetta ja samalla pilasin verisuoniani?

Onko oikeasti olemassa jotain varmasti luotettavaa tutkimustietoa siitä miten pitäisi syödä, että elää pitempään ja terveempänä???????

Jos laihdutan vielä lisää Painonvartijoissa voinko palata takaisin karpiksi sitten kun kaikki ylimääräiset kilot (10kg) ovat lähteneet.

Onko muita, jotka ovat yhtä pihalla tästä ruokavaliojutusta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä uskoa.

Vierailija
2/12 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun kroppas kertoo mikä on sulle parasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

fazerin suklaata on melkein aina kaapissa, ja joka päivä kahvin kanssa jotain makeaa. Juustoja ja viineniä joskus iltaisin.

Mutta suklaata syön korkeintaan rivin, kahvin kanssa pari -kolme keksiä, jne. koskaa en tyhjennä pakettia, tai syö puoli pussillista jotain.

En käytä mitään kevyttuotteita, margariineja, jogurtteja yms sellaisia, koska niissä vaan huijaa itseään.

3 lasta, nuorin 1v1kk ja BMI 22

Koska minulla on tarve täyttää vatsani, syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä + aamupuuron. Eineksiä todella harvoin.

Syö kaikkea, mutta kohtuudella.

Vierailija
4/12 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi vaan pelottamaan, jos se onkin epäterveellistä.

Minä lihoin aiemmin yli 20kg, vaikka söin lähes rasvatonta ruokaa, joten ei se niin yksinkertaista ole.

Miksi asiantuntijoidenkin kommentit ovat niin ristiriitaisia?

Liityin siksi Painonvartijoihin, että oppisin syömään oikean määrän tavallista ruokaa.

AP, jolla on nääääääälkä ja pisteet lopussa (onneksi kasvissosekeitto on kohta valmis ja siitä ei menen bojoja)

Vierailija
5/12 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päivässä 23 ja mulla tekee tuskaa että saan kaikki käytettyä. Miten sulla voi olla nälkä? Mitä oot syöny tänään?

Vierailija
6/12 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea saa syödä mitä haluaa, mutta mitään ei oo kuitenkaan pakko syödä. Eihän sun oo pakko syödä mitään keinomakeutettuja juttuja jos ajattelet, että ne on epäterveellisiä. Itse ainakin käytän esim maustamattoman jogurtin ja pakastemansikoiden kanssa ihan aitoa sokeria 1rkl=1p sen lisäksi laitan teehen 1,5tl sokeria ja sitähän saa käyttää ilmaiseksi 3 tl päivässä.

Siis siinähän painonvartijoissa on kyse, että kohtuudella kaikkea ja ihan normaalia arkiruokaa mihin itse on jo tottunut. Jokainenhan itse päättää minkälaatuisesta ruuasta päivittäinen pistemäärä koostuu. Ja kasvikset on aina hyvästä mitä tahansa ruokavaliota sitten noudattaakin. Kyllä kai se on ihan totta, ettei liikaa rasvaa kannata tankata, muttei tietenkään liikaa hiilihydraattiakaan. Proteiinipitoisista elintarvikkeista ei mene paljoakaan pisteitä. Esim maitorahka ja raejuusto vähärasvaisina, Broiler tai kalkkuna leikkeleet, vähärasvainen liha.

Minä ainakin olen hyvin laihtunut painonvartijoiden ohjeilla ja ihan helppoa se on. Jos pelkää, ettei saa tarpeeksi hyviä rasvoja nii kannattaa syödä omega3 ja CLA rasvahappoja kapseleina. Ne auttaa polttamaan kehosta huonoja rasvoja. Syön omega kolmosia 1kpl päivässä ja Cla:ta 3 kpl päivässä, enkä laske niistä pisteitä.

Vierailija
7/12 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt tänään aamulla leipää (2p), voita (1p)kalkkunaleikettä (1p) ja kurkkua, lounaaksi kaksi perunaa (2p), lihakastiketta (4p) ja salaattia, klo 15:sta eteen päin olen roikkunut koko ajan jääkaapilla; jogurttia (4p), leipää taas (2p), puuroa (2p) ja mehukeittoa, appelsiini, leipää taas (2p), porkkanaa.

AP

Vierailija
8/12 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittamia, mutta mulla on tullut näitä lueskellessa sellainen tunne, että mahtaako oikeasti olla karppi asialla... Sitä on tottunut jo tähän karppien käyttämään sanastoon ja tyyliin, ja nämä molemmat aloitukset haiskahtaa melko selvästi.

Vierailija
9/12 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös monipuolisuus ole a ja o. ei minkään totaalivälttämisellä tai jotain palhjin syömällä tule tuloksia. ainakaan terveellisesti. ja sehän on se vanha totuus, että kuluta enemmän kuin syöt...

Vierailija
10/12 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
11/12 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on menny 6 pistettäpelkkään leipään! Ei leipä täytä! Sillä olisit saanu syötyä kunnolla toisen ateria!

sun kannattaa myös syödä aterialla enmmän kuin se 2 perunaa. Ja aamulla se puuro.

Mulla on tänään menny näin, pari leipää 2p, rasvaa ja kinkku 1p, tee, munakas 2p, 3 naikkia 1.5p, fetajuustoa 3p, Paistetut perunat 3p, 2 kyljystä 4p, 2 myslipatukkaa

Tämä kaikki on 19p

Sun tarvii paremmin suunnitella mitä syöt. Syö kunnon ruokaa eikä pelkkiä välipaloja!

Vierailija
12/12 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka ihmeessä karppaamista.

Viimeisimmässä Duodecimissä oli juttua maitorasvojen " epäterveellisyydestä" ja siinä viitattiin pariin tutkimukseen, joissa oli todettu, ettei maitorasvojen käyttö ole millään tavalla yhteydessä esim. sydän- ja verisuonitauteihin, kuten niin usein uskotaan. Samassa jutussa syytä pistettiin hiilareiden niskaan.

Suomessa usko vähärasvaiseen ruokaan, runsaisiin hiilihydraatteihin ja kasvirasvan autuaaksitekevä vaikutus istuvat sitkeässä. Hiljalleen on alkanut ilmaantua ihan vakavasti otettavaan keskusteluunkin erilaisia äänenpainoja ja näitä teesejä on alettu ruotia kriittisemmin.

Karppaaminen on turvallista ja terveellistä, toisin kuin köyhärasvainen, hiilaripitoinen pv-ruoka, joka ei edes vie nälkää.