Mikä yhdistää kaveripiirisi onnellisia avioiittoja?
Itsellä takana ero, tosi raastava. Olen selvästi haksahtanut väärään mieheen, nyt ja ennenkin. Onko jollakin viisastenkiveä siitä, mikä yhdistää kestäviä, onnellisia avioliittoja? Mitään ajatusta?
Kommentit (397)
Ettei ole lapsia ja että mies osaa olla herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia: niitä ei ole paitsi Facebookin virtuaalitodellisuudessa.
Eipä ole kaveripiirissä yhtään, itseni mukaan lukien. Omat vanhemmat sen sijaan yhdessä tällä viikolla 63 vuotta.
Se, että pidetään aviorajat eikä mennä liian liki toisia miehiä tai naisia! Tämä alkaa olla vaikeaa, koska aina on näitä ulkopuolisia, jotka taas ovat valmiina tulemaan liian liki eli moraalittomat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus ohjeistaa:
"Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan." (Matt: 6:33)
Anna nyt olla jo sen väsyn kirjan kanssa.
"Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!" (Matt. 6:23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiani olen neuvonut, että jos mahdollista, niin oma kumppani kannattaa löytää ehjästä perheestä ja sitten siellä seurustelukumppanin kotona kiinnittää huomiota siihen, miten ne vanhemmat kohtelee toisiaan. Siitä se lähtee.
Tämä pätee hyvin myös omassa liitossa: Ollaan molemmat kotoisin ehjistä perheistä. Pitkät liitot ja molempien vanhemmat kohtelevat toisiaan kunnioittavasti ja arvostavasti. Rakkaus näkyy ihan arkipäivän teoissa. Mun vanhemmat ovat vähän räiskyvämpiä kuin miehen hyvin leppoisat vanhemmat.
Ihan kuin minun kirjoittamani. Katsoin päivämäärän, että ei kai oo mun joku vanha kirjoitus. Ei ollut.
Olen samaa mieltä. Kannattaa katsoa kumppaniehdokkaan vanhempia.
Mutta ehjästä perheistä tulevia on vaikea löytää, sanoo mun tytär.
Ihminen voi myös oppia ja päǎttää tehdä asiat eri tavalla kuin vanhempansa tekivät.
Voi kyllä, mutta harva osaa. Menin naimisiin rauhallisen ja positiivisen ihmisen kanssa. Yhdessä ihmettelimme, miten hänen lapsuudenperheessään kaikki muut huusivat ja kiukuttelivat toisilleen aina kun oli paha mieli. Hän inhosi tuota tapaa. Silti hänestä tuli samanlainen. Opitut tavat ovat ihmisissä tiukassa.
Vierailija kirjoitti:
Naisen aito rakkaus perseseksiin. Se luo vankkumattoman perustan parisuhteelle
miksi olet naisen kanssa????
Se että aviopuolisot yhdessä rukoilevat seä lukevat ja tutkivat Raamattua.
On alunperin menty yhteen ihmisen kanssa, jonka perusarvot on samanlaiset. Pelimiehet kannattaa kiertää kaukaa, samoin jännämiehet ja kireät suorittajanaiset
Onnellisia kaveripiirin liittoja yhdistää tietynlainen rentous. Ihan joka asiaan ei tartuta. Ja jos nuorena riidellään, niin ei ne helpota myöhemminkään. Mustasukkaisuus on pahinta! Se tietää ongelmia.
onnellisia ja kestäviä parisuhteita yhdistää se, että molemmat osapuolet ovat kasvaneet lapsuutensa normaalissa perheessä.
yh:n lapsista ei ole pysyviin parisuhteisiin.
Yhteiset arvot.Kumppani on valittu osin järkisyistä myös,ei pelkän ulkonäön takia.
Vierailija kirjoitti:
Usko Jeesukseen. Kaveripiirissäni onnelliset ja kestävät avioliitot ovat kaikki sellaisia, joissa molemmat uskovat. Kun Jeesus on tärkein asia elämässä ja puoliso vasta toiseksi tärkein, silloin avioliittokin voi hyvin. Kun ihminen haluaa olla uskollinen Jumalalle, on hän sitä myös toisille ihmisille. Kun ihminen rakastaa ensin Jumalaa, rakastaa hän silloin myös toisia ihmisiä.
Tämä se on. Tämän myötä molemmat puolisot haluavat palvella toisiaan ja kun kumpikin laittaa toisen edun omansa edelle, ei voi mennä pahasti pieleen. "Kilpailkaa toinen toistenne kunnioittamisessa".
Vierailija kirjoitti:
Se että aviopuolisot yhdessä rukoilevat seä lukevat ja tutkivat Raamattua.
Kolmisäikeinen lanka ei katkea helposti, sanotaan Raamatussa. Jos Jumala saa olla avioliitossa ykkösenä, homma toimii. Itselleni minimivaatimus on, että puolison kanssa voi rukoilla yhdessä ja että hän haluaa etsiä Jumalan tahtoa, kuten itsekin teen.
Se että mies pitää naista arvossa, nainen on tärkein asia miehen elämässä ja osoittaa sen, pitää fyysisesti hyvänä jne. Näin nainenkin on tyytyväinen ja hyvänolon ja onnellisuuden oravanpyörä on valmis.
Minulla n 56v ei ole koskaan sattunut tällaista onnea kohdalle, en osaa edes kuvitella miltä tuntuisi olla pitkiä aikoja, siis vuosia yhtäjaksoisesti onnellinen ja ns "kaikkeen tyytyväinen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiani olen neuvonut, että jos mahdollista, niin oma kumppani kannattaa löytää ehjästä perheestä ja sitten siellä seurustelukumppanin kotona kiinnittää huomiota siihen, miten ne vanhemmat kohtelee toisiaan. Siitä se lähtee.
Tämä pätee hyvin myös omassa liitossa: Ollaan molemmat kotoisin ehjistä perheistä. Pitkät liitot ja molempien vanhemmat kohtelevat toisiaan kunnioittavasti ja arvostavasti. Rakkaus näkyy ihan arkipäivän teoissa. Mun vanhemmat ovat vähän räiskyvämpiä kuin miehen hyvin leppoisat vanhemmat.
Ihan kuin minun kirjoittamani. Katsoin päivämäärän, että ei kai oo mun joku vanha kirjoitus. Ei ollut.
Olen samaa mieltä. Kannattaa katsoa kumppaniehdokkaan vanhempia.
Mutta ehjästä perheistä tulevia on vaikea löytää, sanoo mun tytär.
Ihminen voi myös oppia ja päǎttää tehdä asiat eri tavalla kuin vanhempansa tekivät.
Voi kyllä, mutta harva osaa. Menin naimisiin rauhallisen ja positiivisen ihmisen kanssa. Yhdessä ihmettelimme, miten hänen lapsuudenperheessään kaikki muut huusivat ja kiukuttelivat toisilleen aina kun oli paha mieli. Hän inhosi tuota tapaa. Silti hänestä tuli samanlainen. Opitut tavat ovat ihmisissä tiukassa.
Pitää välttää ihmisiä, joiden lapsuudenperheissä huudetaan, puhutaan toisista epäkunnioittavasti ja petetään.
Tämän olen oppinut kantapään kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi olet naisen kanssa????
Niinpä, vaihda puolta. Minä olen nainen ja minun perseeni on pyhä, siihen ei yksikään mies kajoa. Nuoruudenrakkauden kanssa se kokeiltiin, samoin suihinotto ja sperman nieleminen. Voin melkein vannoa ettei se ole yhdenkään naisen mielestä ihanaa, jotkut vain teeskentelevät kun yrittävät olla nk hyviä sängyssä. Voi jumalialauta.
Samantahtinen henkinen ja emotionaalinen kasvu, jossa toinen ei jää vuosia toista jälkeen. Lisäksi lastenhoidon ja kotitöiden pitää mennä tasan ilman mutinoita. Lisäksi omista vanhemmista pitää olla kasvanut erilleen, eikä pelkästään "välimatkaa on ja asiat ovat kunnossa"-luulottelutasolla, vaan oikeasti syyllisyydentunteet, kaunat ja toksiset kuviot on pitänyt selvittää (vaikka sitten ihan terapiassa asti) läpikotaisin loppuun asti. Emotionaaliseen kypsyyteen liittyy myös se, että ymmärtää oman terveytensä merkityksen ja hoitaa itseään. Masennukset, ahdistukset, ylipaino-ongelmat, alkoholilla lutraaminen eivät kerro henkisestä kypsyydestä, vaan riippuvuusongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Miten onnellinen avioliitto määritellään? Montako kertaa viikossa saa riidellä?
Meillä on ollut suloista suunkopua jo yli 40 vuotta, eli riidelkää vaan silleen nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen onnellinen avioliitto = kulissit kunnossa, kunnes repeävät ja sitten tulee ilmi, ettei se ollutkaan niin onnellinen liitto.
Ollaan ennemmin kaksin kuin yksin.
Tottuminen yhdessäoloon, varsinkin jos ei juurikaan ole muita ystäviä/ kavereita joiden kanssa viettää aikaa.
Yhteiskunnan luoma normi olla parisuhteessa.
"Tottuminen yhdessäoloon, varsinkin jos ei juurikaan ole muita ystäviä/ kavereita joiden kanssa viettää aikaa."
Tuo se tuntuu olevan varsin usein, omilla vanhemmillanikin. Toisaalta myös riippuvuus, kumpikaan ei oikein pärjäisi yksin.