Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä yhdistää kaveripiirisi onnellisia avioiittoja?

Vierailija
02.01.2025 |

Itsellä takana ero, tosi raastava. Olen selvästi haksahtanut väärään mieheen, nyt ja ennenkin. Onko jollakin viisastenkiveä siitä, mikä yhdistää kestäviä, onnellisia avioliittoja? Mitään ajatusta?

Kommentit (366)

Vierailija
361/366 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen aito rakkaus perseseksiin. Se luo vankkumattoman perustan parisuhteelle

Vierailija
362/366 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ole lapsia ja että mies osaa olla herrasmies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/366 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia: niitä ei ole paitsi Facebookin virtuaalitodellisuudessa.

Eipä ole kaveripiirissä yhtään, itseni mukaan lukien.  Omat vanhemmat sen sijaan yhdessä tällä viikolla 63 vuotta.   

Vierailija
364/366 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että pidetään aviorajat eikä mennä liian liki toisia miehiä tai naisia! Tämä alkaa olla vaikeaa, koska aina on näitä ulkopuolisia, jotka taas ovat valmiina tulemaan liian liki eli moraalittomat!

Vierailija
365/366 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ohjeistaa:

"Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan." (Matt: 6:33) 

Anna nyt olla jo sen väsyn kirjan kanssa.

"Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!"  (Matt. 6:23) 

Vierailija
366/366 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiani olen neuvonut, että jos mahdollista, niin oma kumppani kannattaa löytää ehjästä perheestä ja sitten siellä seurustelukumppanin kotona kiinnittää huomiota siihen, miten ne vanhemmat kohtelee toisiaan. Siitä se lähtee. 

Tämä pätee hyvin myös omassa liitossa: Ollaan molemmat kotoisin ehjistä perheistä. Pitkät liitot ja molempien vanhemmat kohtelevat toisiaan kunnioittavasti ja arvostavasti. Rakkaus näkyy ihan arkipäivän teoissa. Mun vanhemmat ovat vähän räiskyvämpiä kuin miehen hyvin leppoisat vanhemmat.

Ihan kuin minun kirjoittamani. Katsoin päivämäärän, että ei kai oo mun joku vanha kirjoitus. Ei ollut.

Olen samaa mieltä. Kannattaa katsoa kumppaniehdokkaan vanhempia. 

Mutta ehjästä perheistä tulevia on vaikea löytää, sanoo mun tytär. 

Ihminen voi myös oppia ja päǎttää tehdä asiat eri tavalla kuin vanhempansa tekivät.

Voi kyllä, mutta harva osaa. Menin naimisiin rauhallisen ja positiivisen ihmisen kanssa. Yhdessä ihmettelimme, miten hänen lapsuudenperheessään kaikki muut huusivat ja kiukuttelivat toisilleen aina kun oli paha mieli. Hän inhosi tuota tapaa. Silti hänestä tuli samanlainen. Opitut tavat ovat ihmisissä tiukassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän