Paljonko teillä menee suurinpiirtein rahaa harrastuksiin vuodessa?
Teidän omiin harrastuksiin siis, eikä paljonko menee perheellä yhteensä. Toki senkin voi kertoa jos haluaa :)
Kommentit (41)
Noin ~ 100 - 150 euroa vuodessa padeliin. Lapsiin menee enemmän toki. Muistaakseni olen joskus lukenut että keskiverto suomalainen käyttää 500 euroa lasten harrastuksiin vuodessa. Meillä ei noin paljoa mene edes yhteensä lapsille.
Alkoon menee ~ 4 000€. Harrastus viinanjuontikin on.
Kertokaa kanssa mitä harrastatte!! Minua kiinnostaa ainakin kuulla. Itsellä menee ehkä joku 250 € vuodessa ja harrastan padelia myös
Vierailija kirjoitti:
Alkoon menee ~ 4 000€. Harrastus viinanjuontikin on.
Otat vissiin lajin aika vakavasti
Mulle maksetaan siitä, että harrastan! 🤩
Itsellä noin 1000€. Koko perhe n. 4000€ kamppeineen.
444e vuosi, eli kuntosali joka maksaa 37e/kk. Toki sitten menee tuhansia jos laskee lenkkeilyn koiran kanssa kun kenkiä ja housuja kuluu useampi pari. Ja tietysti koiran kulut jos lisästään...Lapsen jalkapallo ehkä 1200e/ vuodessa + varusteet ehkä 300-400e (kasvaa ja hajoaa niin jatkuvasti jotain uutta pitää ostaa).
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mikä laji kyseessä, jos kehtaa kysyä?
0€ ja käyn kävelemässä lenkeillä 😁
Kuntosaliin ja ryhmäliikuntaan menee 700€/vuosi.
Pojan jalkapalloon n. 1500€/vuosi
Tyttären voimistelu n. 1500€/vuosi
Miehen harrastus periaatteessa maksuton.
Salikortti 21,90 kuukaudessa, eli 262,80€ vuodessa. Lenkkeily on ilmaista
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mikä laji kyseessä, jos kehtaa kysyä?
Huvipuiston laitekuskin hommat 🎢🎡🎠😎
Kymppitonneja menee, moottoriurheilu ei ole ihan halpaa!
Onhan harrastukset kalliita, mutta tuovat sisältöä elämään. Minulla on hevonen ja kolme koiraa, sen lisäksi laskettelen ja pelaan golfia.
Hevosen tallipaikka ja ruokinta 10.700, tarvikkeet, kengitys, eläinlääkäri ym kulut 2.500, kisamaksut majoitukset ja kuljetukset 2.700. Koirien treenimaksut 4.600, kisat ja tarvikkeet 1.100, eläinlääkäri ym kulut 1.200. Golf jäsenyys ja pelioikeudet 2.850. Golfreissut 4.200 ja laskettelureissut, välineet, hissiliput ym. 3.400.
Eli vajaa 35.000 vuodessa menee harrastuksiin ja tämä ei pidä sisällään harrastuksissa vaadittavia asusteita.
Keilaaminen maksaa jäsen- ja ratamaksuineen noin 600€/vuosi. Yksityiset laulutunnit 65€/kerta, eli noin 2500€/vuosi. Jos matkailu lasketaan harrastukseksi, niin siihen menee noin 3000€/vuosi, kun käy talvella etelässä ja kesällä kerran jossain päin Eurooppaa ja lisäksi Tallinnan ja Tukholman ristelyt muutaman kerran vuodessa.
Juoksuvarusteisiin ja kisamaksuihin menee ehkä 700 euroa vuodessa.
Onko lemmikit harrastus? Kahden kissan ruokaan ja hiekkaan menee 1200 euroa vuodessa. Leluja ja raapima-alustoja joutuu toki uusia jonkun verran.
Tosi kiva että jengi on täällä näin läpinäkyvä niistä kustannuksista joita oikeasti menee harrastuksiin. Tässäkin keskustelussa tullut yllätys lajeja jotka ovat osa kalliimpia mitä odotin ja osa halvempia mitä odotin 😁
N. 500 euroa vuodessa itsellä, perheellä menee huomattavasti enemmän.