Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku ja huumetestit

Vierailija
02.01.2025 |

En ole ikinä edes kokeillut pössytystä tai mitään muutakaan huumaavaa ainetta. Kammoan silti yli kaiken huumetestejä. 

Olen vaihtamassa työtä ja jostain syystä huumetestit alkaa olla kuin joku muoti-ilmiö. Todella monessa hakuilmoituksessa lukee että vaaditaan sekä huumetesti että turvaselvitys. 

Minulla on todella ujo rakko. En vain saa pissaa tiristettyä niin että joku katsoo. En saa pissattua edes jos mies on samassa tilassa tai tiedän että joku odottaa suoraan oven ulkopuolella vaikka yleisessä vessassa. 

Minulle on kerran tehty huumetesti ja se oli niin kammottava tilanne että päätin etten enää ikinä suostu siihen. Ennemmin jätän työpaikan välistä. 

Tuossa tilanteessa yritin pinnistellä pissaa väkisin purkkiin. Olin juonut paljon nesteitä ja edellisestä pissasta oli useita tunteja aikaa. Minua pissatti testiin mennessä. Jos olisin edes saanut nousta pytyltä välillä rentouttamaan, se olisi helpottanut. Tai olisi saanut laittaa hanan valumaan. Mutta kun mitään ei saanut tehdä. Vain väkisin yrittää pissata kun koko kroppa sanoo EI. 

Puolen tunnin jälkeen hoitaja kysyi minulta paljonko purkissa on. Sanoin että noin 2 rkl. Sillä mentiin sitten lopulta. Kun testi oli ohi, oli virtsarakkoni todella kipeä parin päivän ajan. Ihan oikeasti KIPEÄ. Siihen koski koko ajan. 

Miksei näitä voi ottaa verestä? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko täällä hoitsuja jotka tietäisi aiheesta? 

Vierailija
2/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota jotakin rentouttavaa huumetta, niin irtoaa virtsa paremmin. Mielellään sellaista joka ei testissä näy.

Vierailija
4/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verestä tehtävä testi on kalliimpi, eikä siinä näy juuri mitään kuin ihan päivän tai kaksi. Jos halutaan nähdä pitkän tähtäimen käyttötspoja, virtsatesti on oåse, mistä mitäön näkyy.

Vierailija
5/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verestä tehtävä testi on kalliimpi, eikä siinä näy juuri mitään kuin ihan päivän tai kaksi. Jos halutaan nähdä pitkän tähtäimen käyttötspoja, virtsatesti on oåse, mistä mitäön näkyy.

Paitsi kokaiini, joka näkyy pari päivää maksimissaan. Virtsatesteillä lähinnä kiusataan pilvenpolttelijoita. Pillerit ja viinan näkee melkein naamasta.

Vierailija
6/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tullut yhtään virtsaa. Vasta kotona, kun join 2 lasia vettä, tuli tavallaan se aamuvirtsa (tummempaa virtsa kuin muutoin). 

Vinkkejä, miten sitä tulisi edes vähän. Auttaisiko jos ennen lähtöä joisi lasin vettä. 

Vierailija
7/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei tullut yhtään virtsaa. Vasta kotona, kun join 2 lasia vettä, tuli tavallaan se aamuvirtsa (tummempaa virtsa kuin muutoin). 

Vinkkejä, miten sitä tulisi edes vähän. Auttaisiko jos ennen lähtöä joisi lasin vettä. 

Juot vettä sen verran että ei ole enää mahdollista pidättää.

Vierailija
8/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettäkään ei kannata kitata määräänsä enempää, koska tuloksena voi olla liian laimea virtsa, josta huumausaineen määrityksiä ei pystytä tekemään. Tällöin joutuu antamaan uuden näytteen. Aina välillä on ihmisiä, jotka ei sitä pissaa vaan saa tulemaan. Totta puhuen en tiedä, mitä näiden kohdalla sitten käy, lääkärihän ei toki voi todistusta työkelpoisuudesta kirjoittaa, jos näytettä ei saada annettua. -Labrahoitsu

Vierailija
9/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon vettä saa juoda, ettei virtsa laimene? 

Vierailija
10/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä pissaamista kukaan varta vasten katsomalla katso. Mulla testi otettiin niin, että vessan ovi oli 15cm raollaan ja hoitaja odotti siinä ulkopuolella sen enempää katselematta. Näkee kyllä että menee sinne vessaan ilman että taskut pullottavat jonkun muun pissanäytettä tms. eikä aikaile siellä muutenkaan mitään ylimääräistä säätäen.

Meidän työpaikalla tuo oli noin 10 vuotta käytössä mutta siitä taidettiin pari vuotta sitten luopua uudelleen.

Vierailija
11/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt testeissä työn takia muutaman vuoden välein. Viimeeksi on ollut katsoja paikalla joskus 2000-luvun alussa. Viime vuodet valvoja on ollut viereisessä ovessa, ja ovi ehkä 5 cm raollaan.

Viimeiset muutaman kertaa olen varannut aamuksi aikaisen labra-ajan ja ajanut autolla sinne jalat ristissä -varmistaen, että rakossa on ainakin tavaraa. Viime kesänä tästä huolimatta pissa oli liian laimeaa, ja testi piti uusia. 

Kannattaa myös listata labraan tarkkaan kaikki reseptilääkkeet, joita on ottanut. Kerran olin testissä niin pahassa flunssassa, että olin kauhonut lääkelaatikosta kotoa kaikkea mahdollista helpottavaa naamaan. Onneksi muistin mainita labrassa allergialääke Duactin, sillä se olisi hälyttänyt testissä. Kun se oli mainittu etukäteen, labra lähetti näytteen samantien tarkempaan analyysiin, jossa Duact näkyi itsenään eikä leikkinyt jännempiä piristeitä.

Vierailija
12/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää verestä tehtävän huumetestin työnantajalta siinä vaiheessa, kun sinut on jo valittu tehtävään. Kerrot rehellisesti miten asia on, kuten kirjoitit ketjun aloitusviestiin. 

Vierailija
13/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit pyytää verestä tehtävän huumetestin työnantajalta siinä vaiheessa, kun sinut on jo valittu tehtävään. Kerrot rehellisesti miten asia on, kuten kirjoitit ketjun aloitusviestiin. 

Huom! Et siis voi alkaa pyytää verinäytettä hoitajalta, vaan nimenomaan työpaikkasi esihenkilöltä, henkilöstöhallinnon edustajalta tms.

Vierailija
14/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hevosen kusta pussissa valmiina. Eihän ne tollot tietenkään huomaa kun poliisi ei ole paikalla valvomassa.

Vierailija
15/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon saisi työnantaja kuunnella läppää verenimijästä jos tehtäisiin verikokeesta. Virtsakoe on kuitenkin vähemmän invasiivinen niin koetaan yleisesti pienemmäksi pahaksi.

Vierailija
16/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri joi 3 litraa vettä ennen testiä

Vierailija
17/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri joi 3 litraa vettä ennen testiä

Eikö virtsa ole silloin liian laimeaa? Vai pidättikö kaverisi yön ylitse? 

Vierailija
18/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettäkään ei kannata kitata määräänsä enempää, koska tuloksena voi olla liian laimea virtsa, josta huumausaineen määrityksiä ei pystytä tekemään. Tällöin joutuu antamaan uuden näytteen. Aina välillä on ihmisiä, jotka ei sitä pissaa vaan saa tulemaan. Totta puhuen en tiedä, mitä näiden kohdalla sitten käy, lääkärihän ei toki voi todistusta työkelpoisuudesta kirjoittaa, jos näytettä ei saada annettua. -Labrahoitsu

Niin vesihän ei imeydy liian nopeasti juotuna,tulee suoraan putken läpi.

Vierailija
19/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on juomisnopeudesta ja ajasta.

Vierailija
20/24 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on juomisnopeudesta ja ajasta.

Mikä olisi hyvä juomisnopeus ja aika? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme