Irtisanomiset kohdistuu yli 55-vuotiaisiin työntekijöihin ja miten hallitus nämä 60-vuotiaat työllistää koska ikäsyrjintä?
Työkokeilu ja palkkatuki ?? Sitten joku firma alkaa valmentaa työtyömiä ja tarjoavat hömppäjömppäkursseja.
Just 2 lähes 60-vuotiasta sai potkut.
Kommentit (25)
Hallituksella ei ole resursseja työllistää yhtään työtöntä. Kyllä se jatkossakin jää työnantajien tehtäväksi. Ja jos samaa työpaikkaa hakee kaksi saman koulutuksen omaavaa, toisella on 10 vuotta alan kokemusta ja nyt työttömänä, toisella 7 vuotta alan kokemusta ja nyt töissä, niin työnantaja valitsee jälkimmäisen. Työtön työnhakija on aina rekrytoinnissa alempiarvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksella ei ole resursseja työllistää yhtään työtöntä. Kyllä se jatkossakin jää työnantajien tehtäväksi. Ja jos samaa työpaikkaa hakee kaksi saman koulutuksen omaavaa, toisella on 10 vuotta alan kokemusta ja nyt työttömänä, toisella 7 vuotta alan kokemusta ja nyt töissä, niin työnantaja valitsee jälkimmäisen. Työtön työnhakija on aina rekrytoinnissa alempiarvoinen.
Ja vanhus putosi pois koska eläkeikä on liian lähellä.
Firmat ei työllistä vanhoja. Esim sairaaloihin ei pääse sairaalahuoltajaksi vaan ottavat mielummin kielitaidottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vanhus putosi pois koska eläkeikä on liian lähellä.
Ja parhaassa synnytysiässä oleva putosi pois, koska raskaus on riski työnantajalle.
Ei hallitusta kiinnosta ihmisten työllistyminen, johan se on nähty. Heidän pitää vaan sitten myydä omaisuutensa ja elää niillä rahoilla, kunnes ne on käytetty.
Taas kerran,yritykset ja julkinen sektori tai yrittäjyys,siinä ne työllistäjät,hallituksen asia on edesauttaa tätä on ihme ettei ymmärrys riitä.
Ei kannattaisi valittaa, kun nuoremmat eivät ole päässeet edes töihin. Eläkeikää lähestyvät ovat sentään saaneet tehdä jonkinlaisen työuran.
Kyllä pitäisi yhä 55-vuotiaiden päästä jo eläkeputkeen ja antaa tilaa nuoremmillle.
Niin. Miksi suomalaiset syrjiii keski-ikäisiä ? Väitetään että 55-vuotiaita syrjitään - kyllä se alkaa jo nelikymppisenä se työelämässä syrjiminen. Se menee vaan aina räikeämmäksi mitä vanhemmaksi tulee. Täytin tänä vuonna 50 vuotta ja jos/kun YT:ssä lähtee työt alta, niin voi olla että on aikas takkuista saada uutta työpaikkaa. Tuntuu, että Suomessa ajatellaan työntekijän tulevan vaan huonommaksi työssään, mitä kauemmin sitä hoitaa. Itsellä kokemusta nykyisistä tehtävistä kohta 15 vuotta (muuta työtä tehnyt sitä ennen) ja nyt jo näkee, että nuorempia (jotka olen kouluttanut ja perehdyttänyt) ylennetään vaikka itse tekee niska limassa töitä. Niimpä niin, vaihda työpaikkaa siinä sitten, kun ikärasse toimii ainakin meidän miesvoittoisella alalla. N50
Hallitus poisti ikääntyneiden työttömien erityispalvelut, työllisyysvaikutukset välittömästi tuhansia työllisiä. Nyt kannattaa ottaa työ vastaan.
Kukaan oikea suomalainen ei pääse töihin. Palkataan vain halpis ma muja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi valittaa, kun nuoremmat eivät ole päässeet edes töihin. Eläkeikää lähestyvät ovat sentään saaneet tehdä jonkinlaisen työuran.
Kyllä se pistää valittamaan, kun töitä ei saa, muttei eläkkeellekään pääse vuosikausiin.
Ma mu jen työvoimaksi tuominen pitäisi kieltää kunnes kaikilla täällä jo nyt olevilla on työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Satosen Työteekkiin pääsee vanhemmatkin.
Meillä Suomessa on huutava työvoimapula
Arto
TM, kok
Olen ihmetellyt osaajapulaa. Just name mitä minun halutaan osaa osaavan, niin opettelen.
En tajua osaajapulasta itkemistä, jos ei eritellä puuttuvien taitojen osaamisvaetta.
Itse olen 61 vuotias enkä tule ikinä saamaan pitkäkestoista työtä.Viimeksi oli taas työkokeilussa ja kun rupesin kyselemään palkkatuettua työtä niin jo ääni muuttu kellossa.Jatkaa kyllä olisin saanut työkokeilua.Haen töitä aktiivisesti ja olen ollut pari muutakin kertaa työkokeilussa.Että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 61 vuotias enkä tule ikinä saamaan pitkäkestoista työtä.Viimeksi oli taas työkokeilussa ja kun rupesin kyselemään palkkatuettua työtä niin jo ääni muuttu kellossa.Jatkaa kyllä olisin saanut työkokeilua.Haen töitä aktiivisesti ja olen ollut pari muutakin kertaa työkokeilussa.Että silleen.
Olen sinua kymmenisen vuotta nuorempi. Minä osaan pitää puoleni ja siksi en joudu ilmaistyölimboon. Tosin en kuitenkaan tule palkatuksi hakemiini työpaikkoihin.
Vastaus aloitukseen: Ei mitenkään.
Petterillä on kaikenlaisen syrjinnän kieltävä Paperi. Vahva ja välittävä Suomi.