En ymmärrä vaaleaa leipää syöviä ihmisiä
Sitä uskois että jo vuonna 2025 ihmiset ymmärtäis että tumma leipä on terveellisempi vaihtoehto?
Kommentit (30)
Jos mä sammutan valot,niin leipä näyttää tummemmalta.
Välillä tarvitsee vaihtelua ja alkaa jo mielikin tekemään ruisleivän sijaan jotain vaaleetakin kaura höttöä, kun ei pullaa syödä ollenkaan.
Meillä syödään tummaa leipää. Aina kun matkustetaan Suomessa maistellaan paikallisia leipiä. Saaristolaisleipä,on must ja tykkään vielä joululimpusta.
Tumma leipä miehen tiellä pitää. Eikä ole imelää. Mitä tummempi, sen parempi.
Ei se tumma väri tee leivästä terveellistä. Pullastakin saa tummaa, kun laittaa siihen sokerin tilalle esim. tummaa siirappia tai fariinisokeria, tai lisää taikinaan tummaa väriainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri focacciataikinan tekeytymään. Tico00-vehnäjauhoa, tuorehiivaa, oliiviöljyä, päälle tuoretta rosmariinia ja suolankukkasuolaa. Huomenna paistan, siitä tulee ihanaa.
Koko perhe ollaan hoikkia ja terveitä huolimatta siitä, että syödään kaikenlaista leipää.
Ette ole metabolisia. Pohjolan alkuperäisväestö on perimältään, eikä siedä hiilareita kovin hyvin, etenkään viljan. Pienetkin määrät lihottaa.
Jaapa. Mun suku molemmin puolin on alkuperäisväestöä. Isän puolelta niillä, jotka aloittivat aamunsa pullaviipaleilla, joiden päällä oli paksu kerros voita jne., olivat ylipainoisia.
Äidin puolen suku on pysynyt hoikkana (minä mukaan lukien), vaikka meistä jokainen on syönyt koko ikänsä leipää (myös vaaleata) ja jopa keksejä, kakkuja ja pullaa silloin tällöin - liikuntaa hyvin vähän.
Iäkkäällä isälläni on hieman ylipainoa, mutta hän juo paljon kahvia, johon laittaa paljon sokeria. Kahvin kanssa pitää aina olla myös jotain makeaa leivonnaista syötävänä. Myös aamupuuroonsa kuuluu sokeri.
En lähtisi viljatuotteita noin yleisestikään syyttämään ylipainosta. Omassa perhe ja tuttavapiirissä kilokertymää on niillä, joilla on kilpirauhasongelmia ja niillä, jotka mättävät surutta sokeria ja rasvoja. Kohtuus kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri focacciataikinan tekeytymään. Tico00-vehnäjauhoa, tuorehiivaa, oliiviöljyä, päälle tuoretta rosmariinia ja suolankukkasuolaa. Huomenna paistan, siitä tulee ihanaa.
Koko perhe ollaan hoikkia ja terveitä huolimatta siitä, että syödään kaikenlaista leipää.
Ette ole metabolisia. Pohjolan alkuperäisväestö on perimältään, eikä siedä hiilareita kovin hyvin, etenkään viljan. Pienetkin määrät lihottaa.
Jaapa. Mun suku molemmin puolin on alkuperäisväestöä. Isän puolelta niillä, jotka aloittivat aamunsa pullaviipaleilla, joiden päällä oli paksu kerros voita jne., olivat ylipainoisia.
Äidin puolen suku on pysynyt hoikkana (minä mukaan lukien), vaikka meistä jokainen on syönyt koko ikänsä leipää (myös vaaleata) ja jopa keksejä, kakkuja ja pullaa silloin täl
aamen
Vierailija kirjoitti:
Eilen paistettiin ja syötiin sitten pannuleipää. Maailman parasta. Keijua tai päärynähilloa päälle. Voiko enempää toivoa.
Minä kyllä toivoisin siihen voita päälle.
Eilen paistettiin ja syötiin sitten pannuleipää. Maailman parasta. Keijua tai päärynähilloa päälle. Voiko enempää toivoa.