Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun säästötilille ei ole vielä tullut korkoa (OP)? 💵 💵 💵

Vierailija
01.01.2025 |

Milloin ne oikein maksetaan? 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö joku hullu rahojaan suomalaisilla säästö tileillä..

Minä siirsin rahat näistä Osuuspankki en tileiltä kun tarjosi lähes nolla korkoa..

Norjan pankista sai 3 prosenttia ja sieltä tuli tonni korkoa kuin jostain Osuuspankissa olis saanu satasen

Vierailija
42/45 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mulla OP:n kerrostuottotili. Viime vuonna mielestäni ilmoittivat koron etukäteen, nyt ei ole tullut ilmoitusta. Viime vuonna maksettiin 6.1. En myöskään löytänyt kerrostuottotilin kuvausta, esim. korko. Tili ei näyttänyt historiaa. Kun kyselin historian perään (joka on aiemmin ollut) historia tuli hetkeksi ja sitten taas poistui. Kummallista!? En viitsisi jatkuvasti olla kyselemässä... Tulee lyhyitä vastauksia. Pankin vaihto mietinnässä.

Eri."

Mulla kerrostuottotilin tilisopimuksessa, joka päivätty 31.5.2016, lukee seuraavasti: "Korko liitetään pääomaan vuosittain 1.1. Korko on nostettavissa kuudennen päivän jälkeen koron liittämisestä." 

Itselläni korko maksettiin 5.1.2023 ja 5.1.2024, voisiko vaikuttaa se, että se kuudes päivä koron liittämisen jälkeen on osunut molempina vuosina viikonlopulle, ja ovat maksaneet ennen viikonloppua?

Hmm, tuleekohan tänä vuonna vasta 7.1.?"

Jos ei perjantaina tule, niin sitten tiistaina :) olettaisin tuon aiemman viestin logiikan perusteella, että maksupäivä olisi 3.1.2025, mutta huomenna olemme sen suhteen viisaampia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina vasta tulee? 

Vierailija
44/45 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodenvaihteessa erääntyy vain käytgötilien ja säästöilien korot joille Suomi pankit maksaa n. 0.5 pros korkoja jotta ei siellä isoja rahoja ole tulossa jos nyt ei miljoonaa pidä nollakorko tilillä

Mun säästötilillä on OP-prime -0,75 % +lisäkorko joka määräytyy talletusajan pituuden mukaan. Mulla yhteensä n. 3 %. 

Vierailija
45/45 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP-Kerrostuottotilin korko kirjautui puolen yön jälkeen viime yönä, lauantain puolella oli aavistuksen verran, eli ei odotuttanut pyhien yli.

Nyt alkaakin huonompi korkovuosi, pitänee harkita jotain muuta vaihtoehtoa talletukselle. Pankin vaihto ei ole kovinkaan todennäköinen vaihtoehto, koska omassa tilanteessani hyödyn palvelujen keskittämisestä juuri tähän pankkiin eniten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi