Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PMS-oireet

Vierailija
01.01.2025 |

Onko muita, joilla pahoja PMS oireita? Itsellä kaikkein eniten häiritsee voimakas mielialanlasku. Välillä mieleen tulee jopa itsetuhoisia ajatuksia, ja silloin tajuan, että menkat taitaa olla kohta tulossa.

Hiukan tähän auttaa vahva B6 vitamiin. Mistä te olette saaneet apua ja millaisia oireita teillä on? 

Makeanhimo ja pohjaton nälkä on minulla myös järkyttävä viikkoa ennen kuukautisia. 

Mahdetaanko tämäkin ketju poistaa, kun liittyy kuukautisiin..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministeri Sanna oireita.

Vierailija
2/6 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut apua liikunnasta ulkona luonnossa. Talvella hiihto ja kesällä juoksu tai kävely. Mieliala pysyy parempana ja ei ole makeanhimoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vhh-ruokavalio poistaa pms-oireet.

ne oireethan johtuu väärästä ravinnosta.

Vierailija
4/6 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta PMDD. 

Itse kärsin todella voimakkaasta turvotuksesta, joka kestää yleensä ovulaatiosta kuukautisten loppumiseen saakka, tai pari päivää sen yli. Lisäksi etenkin pimeään aikaan vuodesta mielialaoireet voivat olla todella rajuja, pahimmillaan juuri niitä itsetuhoisia ajatuksia. Kiukkuinen en ole, en saa raivokohtauksia tai ole muutenkaan hankala muille ihmisille. 

Oireet johtuvat hormoneista, joten niitä voi hoitaa hormoneilla. En saa itse käyttää estrogeenia, joten oireitani hoidetaan syklisesti keltarauhashormonilla. Mielialalääkkeitäkin ehdoteltiin, mutta niistä kieltäydyin, koska niillä voi hoitaa vain mielialaa, ei kaikkia oireita.

Laadukas ravinto ja terveet elämäntavat vaikuttavat tietysti hyvinvointiin, ja liikunnalla on oikeasti piristävä vaikutus. Se voi lievittää mielialaoireita. Hormonitoiminnan muutoksia ja niistä johtuvia oireita ei elintavoilla voi kuitenkaan poistaa.

Kävin yksityisellä kynekologilla, koska julkiseen terveydenhoitoon oli niin pitkä jono, että en olisi selvinnyt itsetuhoisten ajatusteni kanssa lääkärikäyntiin saakka. En tiedä, olisinko edes saanut apua terveyskeskuslääkäriltä. 

Vierailija
5/6 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vhh-ruokavalio poistaa pms-oireet.

ne oireethan johtuu väärästä ravinnosta.

Oireet johtuu monien hormonien määrien laskemisista ja nousemisista kehossa.  Mm. estradioli, progesteroni, follikkelia stimuloiva hormoni FSH, luteinisoiva hormoni eli LH, testosteroni. Ja kaikki ne monet muut hormonit mihin nämä hormonit vaikuttavat ja mitkä näihin vaikuttavat.

Vierailija
6/6 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta PMDD. 

Itse kärsin todella voimakkaasta turvotuksesta, joka kestää yleensä ovulaatiosta kuukautisten loppumiseen saakka, tai pari päivää sen yli. Lisäksi etenkin pimeään aikaan vuodesta mielialaoireet voivat olla todella rajuja, pahimmillaan juuri niitä itsetuhoisia ajatuksia. Kiukkuinen en ole, en saa raivokohtauksia tai ole muutenkaan hankala muille ihmisille. 

Oireet johtuvat hormoneista, joten niitä voi hoitaa hormoneilla. En saa itse käyttää estrogeenia, joten oireitani hoidetaan syklisesti keltarauhashormonilla. Mielialalääkkeitäkin ehdoteltiin, mutta niistä kieltäydyin, koska niillä voi hoitaa vain mielialaa, ei kaikkia oireita.

Laadukas ravinto ja terveet elämäntavat vaikuttavat tietysti hyvinvointiin, ja liikunnalla on oikeasti piristävä vaikutus. Se voi lievittää mielialaoireita. Hormonitoiminnan muutoksia ja niistä johtuvia oireita ei elintavoilla voi kuitenkaan poistaa.

Kävin yks

Täytyy myös ymmärtää, mitä se sopiva ruoka on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan