Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet, olkaa varovaisia avoimien suhteiden kanssa. Ne voivat helposti mennä pieleen.

Vierailija
01.01.2025 |

Kaverini oli pitkään flirttailut nuoren ja kauniin työkaverin kanssa. Tämä nainen oli kuitenkin naimisissa, joten mitään sen kummempaa ei tapahtunut. Sitten hänen miehensä ehdotti avointa avioliittoa ja nainen suostui siihen. Mies oli aluksi innoissaan, mutta ilon kipinä hiipui nopeasti, kun nainen alkoi treffailla kaveriani.

Tämä aiheutti suuren riidan. Miehen mielestä avoin liitto tarkoitti sitä, että hän voisi seurustella muiden naisten kanssa, kun taas vaimolla ei voisi olla muita. Kun vaimo kuitenkin alkoi nähdä toista miestä, mies ei ollut kovin iloinen. Lopulta nainen päätti hakea avioeroa.

Kaksi vuotta myöhemmin kaverini ja nainen, nykyisin ex-työkaveri, asuvat yhdessä ja suunnittelevat menevänsä naimisiin. Ex-mies on jäänyt yksin ja on siitä hyvin katkera. 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ilmeisesti luulevat ettei nainen haluaisi harrastaa seksiä muiden kanssa vaan olisivat uskollisia samalla kun mies juoksee panemassa muita. Monelle miehelle taitaa tulla sitten yllätyksenä kun nainen saakin vierasta paljon useammin kuin he itse.

Tai että tuo vieraissa juokseminen on sen levelin turn off, jotta halut ko mieheen katoavat kokonaan.

Vierailija
22/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha valittaa sängystä jonka on itse pedannut

Tässä tilanteessa kirjainmellisesti lol

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen antaa ja mies saa. Niin se on aina ollut ja tulee olemaan.

Vierailija
24/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen riemuidiootti olettaa että puolison kanssa sovittu avoin suhde tarkoittaa vain henkilöä itseään? 

Avoin suhde tarkoittaa sitä että molemmilla voi olla todellista avioliiton ulkopuolista seksiä ja jos ei olisi niin ainakin feikkaisin että on:) ja homma toimii kyllä jos kumpikaan ei ole mustis.

Aina on kuitenkin riski on olemassa että toinen rakastuukin satunnaiseen seksisuhteeseen. Sitten se on menoa ja toinen sopijapuoli jää yksin. 

Vaihtaa vain avoimen suhteen polyamoriaan. Kaikki voivat olla onellisia yhdessä. 

Eräs ystäväni elää polyamoria-suhteessa ja "ylistää" suhteen "kasvattavuutta" eli itsetuntemustestinä, miten joutuu käsittelemään omia epävarmuuksiaan ja mustasukkaisuudentunteitaan tyyliin: onko X enemmän ihastunut tai peräti rakastunut Y:hyn kuin minuun, huomioidaanko minua tässä polyculessa yhtä paljon kuin muita.

Hänen elämänsä kuulostaa näin ulkopuolisesta hankalalta ja raskaalta kun kaikki energia tuntuu menevän suhteen vatvomiseen ja tonkimiseen. Kun mun oma suhde on tyyliin: "Heippa kulta! muista palauttaa se kirja kirjastoon, lähdetäänkö hiihtään illalla?" Niin ystävättärelläni se on: " musta tuntuu että sä huomioit enemmän sitä Y:tä kuin mua, voitaisko taas pitää meetinki kaikki kun mä haluaisin jutella näistä mun epävarmuuksistani? Y sanoi ettei hän ole huomannut mitään sellaista että häntä huomioitaisiin enemmän, ehkä mä sitten kuvittelen vaan kaiken?"

Vierailija
25/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen keksitty tarina. Tosin on totta, että avoimet suhteet ovat suorastaan perseestä. Siitä ei koidu mitään muuta kuin ongelmia.

Vierailija
26/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ilmeisesti luulevat ettei nainen haluaisi harrastaa seksiä muiden kanssa vaan olisivat uskollisia samalla kun mies juoksee panemassa muita. Monelle miehelle taitaa tulla sitten yllätyksenä kun nainen saakin vierasta paljon useammin kuin he itse.

Aika harvalle miehelle se oikeasti passaa että pikku vaimo järjestää kotona iltapäiväkahvituksia paikallisen jalka- ja koripallo joukkueiden afrikkalaisvahvistuksille kun isäntä painaa pitkää päivää sorvin ääressä.

Mutta ilmeisesti vaimolle pitäisi olla ok kun pesee miehen pyykkejä samalla kun tämä käy painamassa naapurin Jenniä?

Vierailija
27/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-miehelläni oli aikoinaan pitkiä haluttomia kausia, jotka vaikuttivat parisuhteeseen. Muutenkin viimeisiä vetelevässä liitossa mies ehdotti, että halutessani saisin harrastaa seksiä muiden kanssa. Loukkaantui sydänjuuriaan myöten, kun olin aidosti kuvitellut saavani tehdä niin. Kuulemma petin häntä ja näin minusta leivottiin parisuhteen päättäjä h*oraamisellani.

Ystävälläni meni myös aikanaan jokseenkin noin, sillä erotuksella että ystäväni (naispuolinen) oli haluton ja ehdotti että silloinen miehensä saisi halutessaan etsiä seksiä muualta, kun sitä jatkuvasti vonkasi. Miehensä sanoi, että sopimuksen pitää tietenkin olla tasapuolinen, että tokihan ystävänikin saa etsiä seuraa. Mies meni heti innoissaan tinderiin, mutta siellä ei sitten tärpännytkään. Siitä ystävän mies veti järjettömät mustasukkaisuuspultit, ja kuvitteli syyn ehdotukseen avoimesta suhteesta olevan se, että ystäväni nussii pitkin kyliä, vaikka kärsi haluttomuudesta eikä ollut millään tavalla kiinnostunut muista. Siinäpä logiikkaa kerrakseen. Mies tajusi ettei häntä kukaan muukaan halua, niin tuli paniikki estää vaimoa. Ei kehdannut perua sopimusta, vaan alkoi stalkkaamaan ystävääni. Erohan siitä sekoilusta seurasi, ystävä tyytyväinen vapauteen, exä edelleen tinderissä. 

Vierailija
28/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalle miehelle se oikeasti passaa että pikku vaimo järjestää kotona iltapäiväkahvituksia paikallisen jalka- ja koripallo joukkueiden afrikkalaisvahvistuksille kun isäntä painaa pitkää päivää sorvin ääressä.

Jos mies haluaa avoimen suhteen niin silloinhan sen pitää passata. Ei mies silloin voi määrittää ketä, missä ja milloin vaimo panee. Jos nainen haluaa avoimessa suhteessa saada tummaa miestä niin se on hänen oikeutensa.

Vierailija
29/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tavallinen tarina. Miehet ei tajua, ettâ kyse ei ole siitä että vain mies saa pökkiä halunsa mukaan. Myös nainen saa.

Niin ja avoimet suhteet hyödyttävät nimenomaan naista. Nainen kyllä saa seksiä vaikka joka päivälle avoimessa suhteessaan eri miehiltä samalla, kun mies ei edes tiedä, mistä löytää ensimmäinen nainen pelkkään seksiin. Vaikka miehellä ei olisi suhdettakaan.

Vierailija
30/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin suhde tosiaan käytännössä tarkoittaa sitä että nainen saa ja mies vetelee hanskaan, kuinka tyhmä pitää olla että siihen lähtee.

:D

Vierailija
31/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt seuraavaksi Kyllikki-trollitäti (ap) voisi kirjoittaa varoittavaisen tarinan vanhoista herrasmiehistä nuorille naisille, jookos?

Vierailija
32/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000010363831.html

Tässä HS:n artikkelissa psykologi rohkaisee kokeilemaan, olisiko eettinen monisuhteisuus itselle sopiva keino tyydyttää tarpeet.

Vierailija
33/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000010363831.html

Tässä HS:n artikkelissa psykologi rohkaisee kokeilemaan, olisiko eettinen monisuhteisuus itselle sopiva keino tyydyttää tarpeet."

"Psykologi Hanna Markuksela perehtyi parinvalinnan tieteeseen ja löysi syitä siihen, miksi moni nainen ei löydä kumppania."

No tähän ei tutkimusta tarvita, että syitä on aika helppo löytää...

Vierailija
34/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-miehelläni oli aikoinaan pitkiä haluttomia kausia, jotka vaikuttivat parisuhteeseen. Muutenkin viimeisiä vetelevässä liitossa mies ehdotti, että halutessani saisin harrastaa seksiä muiden kanssa. Loukkaantui sydänjuuriaan myöten, kun olin aidosti kuvitellut saavani tehdä niin. Kuulemma petin häntä ja näin minusta leivottiin parisuhteen päättäjä h*oraamisellani.

Ystävälläni meni myös aikanaan jokseenkin noin, sillä erotuksella että ystäväni (naispuolinen) oli haluton ja ehdotti että silloinen miehensä saisi halutessaan etsiä seksiä muualta, kun sitä jatkuvasti vonkasi. Miehensä sanoi, että sopimuksen pitää tietenkin olla tasapuolinen, että tokihan ystävänikin saa etsiä seuraa. Mies meni heti innoissaan tinderiin, mutta siellä ei sitten tärpännytkään. Siitä ystävän mies veti järjettömät mustasukkaisuuspultit, ja kuvitteli syyn ehdotukseen avoimesta suhteesta

Haha, tulee mieleen ällö varattu nelikymppinen ex-työkaveri, joka tuijotteli töissäkin päivät pitkät jotain nuorten mimmien heruttelukuvia. Tykkäili niistä ja kommentoikin, näytti kuinka joku tytsy oli kommentoinut jollain sydämellä tmv. takaisin. Luuli, että vientiä olisi. Kun tuli ero, se oikeasti kuvitteli saavansa "parempaa", eli jonkun instabeiben tilalle. Ei saatana, naurattaa vieläkin. 

Vierailija
35/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset ole reiluja. Minullakin oli suhde naiseen joka kielsi etten saa viettää aikaa tai paljon viestitelläkkään naispuolisten kavereideni kanssa. Hänellä itsellään niitä silti oli ja yksi oli jopa hänen exä.

Kun sitten kerran esitin asian että miksei tämä toimi kahteen suuntaan ja että hän on tekopyhä, niin en saanut mitään selkeää vastausta vaan riidan. Kuulemma tarvitsee monenlaisia ihmisiä ympärilleen. Mutta ilmeisesti minä en? Ei mennyt monta viikkoa siitä niin muutti pois.

Oli kyllä jo alusta asti melko selvää ettei suhde tule onnistumaan jos toiden ei ymmärrä noin itsestäänveviä asioita ja on epäreilu

Vierailija
36/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi löytää itselleen paremman miehen kun avoimesta suhteesta on sovittu. Voi rauhassa katsella, tutustua, kosketella. Ja erota lopulta :)

Vierailija
37/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi löytää itselleen paremman miehen kun avoimesta suhteesta on sovittu. Voi rauhassa katsella, tutustua, kosketella. Ja erota lopulta :)

Niin. Eihän sitä vanhaa autoakaan hävitetä ennekuin uutta on koeajettu. Itse en pidä avoimia suhteita tai yhdenyön juttuja harrastavia ihmisiä uskottavina. Tekevät vain itsestään halvan.

Vierailija
38/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen riemuidiootti olettaa että puolison kanssa sovittu avoin suhde tarkoittaa vain henkilöä itseään? 

Avoin suhde tarkoittaa sitä että molemmilla voi olla todellista avioliiton ulkopuolista seksiä ja jos ei olisi niin ainakin feikkaisin että on:) ja homma toimii kyllä jos kumpikaan ei ole mustis.

Aina on kuitenkin riski on olemassa että toinen rakastuukin satunnaiseen seksisuhteeseen. Sitten se on menoa ja toinen sopijapuoli jää yksin. 

Vaihtaa vain avoimen suhteen polyamoriaan. Kaikki voivat olla onellisia yhdessä. 

Polyamoria loppuu usein siihen, kun toinen rakastuu johonkin toiseen niin paljon, että haluaakin olla vain hänen kanssaan. Tai joku rakkauden kohde ei haluakaan olla osa mitään pölyrinkiä, vaan monogaamisessa suhteessa yhteen sen jäseneen - ja tämä jäsen siihen suostuu. 

Vierailija
39/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset ole reiluja. Minullakin oli suhde naiseen joka kielsi etten saa viettää aikaa tai paljon viestitelläkkään naispuolisten kavereideni kanssa. Hänellä itsellään niitä silti oli ja yksi oli jopa hänen exä.

Kun sitten kerran esitin asian että miksei tämä toimi kahteen suuntaan ja että hän on tekopyhä, niin en saanut mitään selkeää vastausta vaan riidan. Kuulemma tarvitsee monenlaisia ihmisiä ympärilleen. Mutta ilmeisesti minä en? Ei mennyt monta viikkoa siitä niin muutti pois.

Oli kyllä jo alusta asti melko selvää ettei suhde tule onnistumaan jos toiden ei ymmärrä noin itsestäänveviä asioita ja on epäreilu

Minulla on tällä hetkellä tuollaista. Mies on määritellyt keneen miespuoliseen saan olla yhteydessä ja kenestä seuraa kiukuttelua ja mykkäkoulua. Miehelläni on täysin eri käsitys siitä kuka on komea/viehättävä kuin minulla, joten vähän huvittavia nämä hänen sanelunsa. Itseäni ei ole koskaan haitannut hänen naispuoliset ystävänsä. Vasta hiljattain olen havahtunut tilanteen älyttömyyteen, ja laukkuja tässä pakkailen. 

Vierailija
40/73 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit naista tekopyhäksi ja siitä tuli riita ja lopulta ero? No jokainen tavallaan....