Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäilen että työpaikan kiinalainen on soluttautunut vakooja

Vierailija
01.01.2025 |

Mitkähän todennäköisyydet ovat?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? 

Vierailija
42/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu pomon kanssa. 

No pomot nyt ovat useimmiten aivan kuutamamolla. Heitä kiinnostaa pääsäänöisesti kvartaalin tulos. Dorkat.

Todennäköisesti mikäli tämä henkilö menisi raportoimaan yrityksen johtoa vakoilijaepäilyksistään hänet potkittaisiin pihalle ja vakoilijalle annettaisiin ylennys tai taloudellinen korvaus kokemastaan "rasismista".

Suomi on läpeensä sairas ja läpimätä. Musta valkoista, valkoinen mustaa. Sota rauhaa, rauha sotaa.

Tässä tulee käymään paskasti.

Johtajat itse ovat vakoojia, kuka kenenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala? 

Johan se on täällä kerrottu.

Vierailija
44/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattanee ilmoittaa yrityksen johdolle. 

Leimataan r-a-s-i-s-t-i-k-s-i, jos menee ilmoittamaan johdolle epäilyistään. Jos myöhemmin jotain sitten tapahtuu, johto pesee kätensä ja ihmettelee, miksi kukaan ei ole kertonut epäilyistään. Tällaista menoa on myös korkeakouluissa.

Vierailija
45/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyydet ovat 100%, jos tällä kiinalaisella on vielä pääsy Kiinaan. Ellei ole, heikoimmat. Mutta silti voidaan kiristää ties millä sukulaisuussuhteilla, ja lopputulema on, että sukusi jää henkiin, kun kerrot kaiken.

Kiinalainen joutuu kertomaan kaiken. Eikä vain kiinalainen. 

Vierailija
46/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä kiinalainen, joka selvittää jokaisen tulot ym verotoimistosta jos saa tietoon hatun. Älkää antako mitään tietoja itsestänne näille, tai valehdelkaa.

Vierailija
47/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*hetun

Vierailija
48/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset kerää meistä tarkkaa tietoa, utelevat kaiken perheestämme, mielipiteistämme, asuinpaikastamme. Miksi? 

Vierailija
49/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varovainen. Muutama vuosi sitten olin ravintolassa ja tutustuin kiinalaiseen mieheen, jolla oli oma hoitoalan yritys. Kun hän kuuli, että olen Aalto-yliopistolla töissä, hän kiinnostui tavattomasti. En antanut hänelle omia tietojani, ja olen vaihtanut työpaikkaa.

Vierailija
50/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaiset kerää meistä tarkkaa tietoa, utelevat kaiken perheestämme, mielipiteistämme, asuinpaikastamme. Miksi? 

Ja itsehän teet samaa.

Vierailija
51/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleistä teollisuudessa ..tullaan tänne ilmaiseksi opiskelemaan ja työnharjoittelupaikalla valokuvataan kaikki ja hetken päästä on tuote myynnissä kiinassa 10 kertaa halvemmalla...

Wanha jippo, samaa kinuskit teki 90 luvulla nokian kanssa. Jo silloin asiasta puhuttiin, muttei suomityyliin reagoitu millään tavalla.

Teollisuusvakoilulla kiina nousi, mutta vielä enemmän sillä että länsi itse vei tehtaansa kiinaan 90 l alkaen.

Kiinan menestyksen takana onkin siis länsimaat itse. Ja nyt eu itkee kun bisnes peli on jo hävitty.

Vierailija
52/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaisetkin  vakoilee, ikkunaverhot heiluu muutenkin kuin tuulessa.

Itse olisin huolissani suomenruotsalaisista. Miksi Ruotsilla menee niin hyvin? Onhan toi ihan hassua et heitä palkataan jopa johtopaikoille ja ruotsin kielen taitoisina välittävät tärkeää tietoa Kustaalle. Pitäkää silmät auki ja pää kylmässä. Mitä joku kiinalainen voisi edes löytää Suomesta jota ei Kiinassa ole tehty jo vuosia?

Vierailija
53/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-livulla oli yrityksissä töissä  kotiryssiä. Varmaan tiedustelivat salaisuuksia. Ennen oli mahdollista mennä vapaasti isoissakin yritystyksissä sisätiloihin noin vain.

Vierailija
54/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo 13% henkilöstöstä muita kuin suomalaista alkuperää olevia. Myös paljon kiinalaisia ja intialaisia. Työhakemuksistakin taitaa suurin osa tulla ulkomailta, tai niin olen ainakin joskus rekrytoivalta esihenkilöltä kuullut.

Vierailija
55/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa ja venäläjässä on laki, joka velvoittaa maansa kansalaista toimimaan valtion eduksi eli vakoilemaan ollessaan ulkomailla.

Vierailija
56/57 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä työpaikan intialaiset?  Kaikki pulmusia?

Vierailija
57/57 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tavannut vakoojan? Mistä tiesit että kyseessä on vakooja?