Auheuttiko sinulla tupakan VÄHENTÄMINEN nälkää?
Yritän vähentää nikotiinituotteita mut ei ole varaa lihoa kyllä yhtään. Viimeksi kun lopetin tupakan polton kokonaan niin oli koko ajan nälkä. Toivottavasti vähentäminen ei aiheuta samaa
Kommentit (8)
Ei, mutta lopettaminen nosti muutamassa kuukaudessa painoa 6kg. Harkitsen jos aloittaisi uudelleen.
Lopetin 15v kestäneen runsaan tupakoinnin seinään. Lihoin 15kg seuraavan parin vuoden aikana.
Mutta se on pieni paha tupakkaan verrattuna, lopettaminen on kestänyt 100%:sesti. Elämäni paras päätös.
Onkohan tämä psykologinen vai fyysinen mekanismi? Itsellä paino pysynyt hyvin hallussa sen jälkeen kun aloitin nikotiinituotteet..
Itse en ole koskaan polttanut, mutta kun isäni lopetti aikoinaan tupakanpolton, alkoi paino nousta huomattavasti, kun oli koko ajan syömässä. Alkoi tupakoimaan uudestaan.
Lopetin kerrasta 5 viikkoa sitten. Jouluna tuli 1,5 kg painoa lisää, olisi voinut tulla ilman lopettamistakin. Aluksi meni tupakkaa aski eli 10€ päivässä ja lopussa n 10 savuketta ja sitten nikotiini purkkaa meni viikon verran enemmän, Nyt menee 2-3 tyynyä päivässä. Raha oli suurin syy, keuhkot oli ultrassa puhtaat ja muutenkin ilma kiersi. Tuo 5 € säästö päivittäin tekee 1800€ vuodessa ja sen aion käyttää harrastuksiini ja niissä käymiseen.
Oli yllättävän helppoa kun lopussa poltin kaikista kevyintä 1 yksikkö nikotiinia ( white west) vain 10 savuketta päivässä. Purkassa on 2 yksikköä nikotiinia joten syön vain puolikkaita ;)
Auringonkukansiemenet. Usko tai älä, mulla toimi, kun napsin muutaman siemenen (en siis kourakaupalla) aina kun teki mieli nikotiinia. Kannattaa kokeilla. Eikä nouse paino, kun pysyy kohtuudessa napostelun kanssa. Tikkarit on myös hyvä korvike napostelunhimoon.
Mulla on kokoajan kova nälkä ja kauhea jano vaikka polttaisin minkä verran. En silti liho kun liikun.