Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen hämähäkin kanssa?

Vierailija
31.12.2024 |

Kylppärissä, jossa myös WC, asustaa iso ja minun mielestä ihan komea hämähäkki.

En ole mitenkään sinut hämähäkkien kanssa ja kesäisin kannan ne nätisti ulos. Nyt on kuitenkin talvi, joten ulosvieminen ei ole mahdollista.

Itse olen jo jollain tavalla tottunut siihen, että siellä se on omilla paikoillaan ja saan ihan rauhassa käydä vessassa.

Mietityttää lähinnä vieraat. En haluaisi, että joku pelästyy. Itsekin olen pelännyt hämähäkkejä jopa irrationaalisesti.

Toisaalta se, että vessan ovessa lukisi varoituslappu isosta hämähäkistä ei myöskään kuulosta hyvältä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika yksinkertainen 

Vierailija
2/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Kiva lemmikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla kevääseen asti. Kun lumet lähtee laita se ulos.

Vierailija
4/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Se syö.mahdollisia pieniä ötököitä ja lähtee paremmille apajille, jos ei enää muuta keksi 

Vierailija
5/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin pieni  terraario kunnes voit vapauttaa luontoon. Lasipurkki tms. Pitää myös saada happea ja ravintoa. Mikähän laji mahtaa olla kyseessä. SUomesA ei kai ole myrkyllisiä hämähäkejä vai onko.  

Vierailija
6/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se väärinpäin.

Vierailija
7/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan tapa tuota hyödyllistä kaveria. Minulla nuo ovat kunniavieraita. Imuroidessakin täytyy olla tarkkana ettei imuroi vahingossa hämppyä.

Vierailija
8/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin myös ison hämähäkin ja verkon. Annoin sen olla ja myöhemmin aivan järjetön määrä kaikenlaisia ötököitä jäänyt saaliiksi. Eli kyllä niistä huomattavaa hyötyä on.

Vierailija
9/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro vieraille. Ei se esiin tule. Turhaan vain pelkäisivät asioillaan käydä helpotuksen huoneessa.

Vierailija
10/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Helsingin Kampissa vähän vastaava tilanne erään hämähäkki ystävän kanssa. Yleensä ne on kivoja, ei häiritse. Pitäväthän ne esim. sokeritoukat ja muut öttiäiset kurissa. Tämä kyseinen hämis oli vain sen verran isokokoinen, että aloin olla huolissani onkohan ihan turvallinen kaveri. En ole vastaavaa ennen enkä sen jälkeen Suomessa nähnyt. 

Ei tehnyt mieli viedä ulos talvella, mutta en myöskään ollut ihan sinut asua hänen kanssaan, vaikka tälläkin oma sovittu nurkka vessan kulmassa oli. 

Onneksi muutinkin pian pois muissa syissä, niin ei tarvinnut sen enempää ongelmaa pohtia sitten.

Vierailija
11/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit antaa sen ison hämähäkin jollekin työttömälle ruoaksi.

Vierailija
12/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu vieraita kotiisi äläkä päästä kutsumattomia sisälle.

Vierailija
13/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole yleistä tietoa että lähin hämähäkki on korkeintaan metrin päässä olipa siitä tietoinen tai ei.

Vierailija
14/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jopa miettinyt että kuljettaisin rappukäytävästä kotiin hämähäkin, mutta en sitten ole raaskinut ettei vaihto aiheuta kuolemaa. En niin paljon pidä turkiskuoriaisista yms. niin hämähäkit ovat oikein tervetulleita. 

Talvella tuli esiin pikkupavukkikoiras, jolle yritin tarjota kukkakärpästä. Se vain möllötti vaikka pylly oli ihan laiha. Hetken päästä se putosi lattialle kuolleena. Ihan tuli surku sen puolesta kun ei löytänyt morsianta eikä ruoka maistunut.

Vierailija
15/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli Helsingin Kampissa vähän vastaava tilanne erään hämähäkki ystävän kanssa. Yleensä ne on kivoja, ei häiritse. Pitäväthän ne esim. sokeritoukat ja muut öttiäiset kurissa. Tämä kyseinen hämis oli vain sen verran isokokoinen, että aloin olla huolissani onkohan ihan turvallinen kaveri. En ole vastaavaa ennen enkä sen jälkeen Suomessa nähnyt. 

Ei tehnyt mieli viedä ulos talvella, mutta en myöskään ollut ihan sinut asua hänen kanssaan, vaikka tälläkin oma sovittu nurkka vessan kulmassa oli. 

Onneksi muutinkin pian pois muissa syissä, niin ei tarvinnut sen enempää ongelmaa pohtia sitten.

Sokeritoukkua eivät verkkohämähäkit saa saaliikseen. 

Teoriassa joku juoksu- tai hyppyhämähäkki vois niitä saalistaa, mutta niitä on harvemmin kylppäreissä pysyvästi, etenkään talvella.

Vierailija
16/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan hävitä sitä! Mä yhdessä vaiheessa ihmettelin, miksei mun kämpässä enää näy sokeritoukkia ollenkaan, kun ennen niitä vilisi vähän väliä. Sitten näin kylppärissä ison mustan hämyrin. Se oli varmaan aiemmin lymynnyt pesukoneen takana kun en ollut huomannut sitä.

Sitten kävi niin, että löysin sen olohuoneesta kuolleena, kissani oli tappanut sen. Rakastan kissaani, mutta aina se samperi tappaa hämähäkit. Mulla oli jossain vaiheessa jopa 3 varastohämähäkkiä kämpässäni. Nekin kissa tappoi. Ne oli kyllä kunnioitusta herättävän kokoisia..

Nykyään on kauhea lude-ongelma ympäri Eurooppaa, myös Suomessa. Hämähäkit kunniaan! Mitä isompi, sen parempi, sillä hämähäkit syö myös toisiaan.

Hämähäkit eivät ole pätkääkään kiinnostuneita ihmisistä, joten niitä on turha pelätä. En minäkään niistä "tykkää". Mutta ne ovat kuitenkin osa luontoa ja otan hämyrin mieluummin kuin ihmisille ja ravinnolle haitallisia öttinkäisiä pyörimään pitkin kämppää.

Vierailija
17/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapan hämähäkit kun sellaisia sisällä näen. Kissa saattaa myös tappaa niitä.

Vierailija
18/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google Lens on yllättävän hyödyllinen näissä tunnistushommeleissa.

Vierailija
19/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurhaiskävyn poikanen ratsastaa äitinsä selässä. Suloinen.

Vierailija
20/42 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan syötte yöpalaa. Anteeksi, luin vain otsikon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi