Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömällä on vaihtoehdot vähissä.

Vierailija
31.12.2024 |

Jos ei ole ajokorttia niin töitä on mahdoton saada. Saisin varmasti työpaikan jos minulla olisi ajokortti. Sanoin joskus työkkärissäkin etten saa töitä ilman ajokorttia koska ne työpaikat on kaukana. Sanoin myös että tulen saamaan 150 000 euroa kelatukia mutta sossussa ne ei maksa ajokorttia joka maksaa vajaa 2000 euroa. Eli tukia kannattaa maksaa mielummin 150 tonnia kuin se että saisin pari tonnia viippiä ajokorttiin.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pian et saa yhtään mitään, loinen. Oma valinta asua puskassa ilman ajokorttia, sietääkin nälkiintyä sinne.

Vierailija
2/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän tämä menee. Älyvapaata toimintaa. Toisaalta millä rahalla sen auton ostaisit? Velaksi vai leasingillä.

Kannattavampaa on maksaa minullekin 10 vuotta työttömyyspäivärahaa kuin parantaa sairauksia jotka estävät työnteon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kaveri ajo-opettaisi niin saisit halvemmalla. Mutku ei varmastikin sinulla on 10 selitystä, miksi tämänkään ei käy.

Vierailija
4/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurtyöttömyys, ja sinä kuvittelet että sinun työpaikka toisi yhteiskunnalle säästöjä. Ole ihan huoleti, kyllä niihin töihin löytyy sinua kaikin puolin sopivampi.

Vierailija
5/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi pian et saa yhtään mitään, loinen. Oma valinta asua puskassa ilman ajokorttia, sietääkin nälkiintyä sinne.

Korkki kiinni! Olet saanut jo riittävästi pahaa aikaan tänäkin päivänä.

Vierailija
6/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa töitä.

-työtön

Vierailija
7/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa töitä.

-työtön

Mee töihin, ja lopeta huutelu.

Vierailija
8/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on kallis juttu. Halvemmaksi tulee käyttää kerran tai pari vuodessa taksia, jos autoa tarvitsee.

Autojen tuottaminen pitäisi lopettaa tältä planeetalta. Ja keskittyä siihen että olisi se yksi auto jota korjataan tai parannellaan uuteen versioon. Sama muuten pätee puhelimiin.

uusien tuotanto pitäisi lopetta ympäristösyistä.

Vierailija
9/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saisit töitä jos kela maksaisi sinulle ajokortin ja sitten vielä auton. Paitsi jos tämän jälkeen päättäisitkin että on kivempi kuitenkin olla työtön. Eipä ole työttömien ahneudella mitään rajaa. Säästä, ota lainaa tai muuta sinne missä töitä on. Niin normaalit työssäkäyvät ihmiset tekee.

Vierailija
10/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa töitä.

-työtön

Jospa tilanteesi nyt muuttuu, kun siirryt kunnan autettavaksi?

Vierailija
11/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa töitä.

-työtön

Jospa tilanteesi nyt muuttuu, kun saat apua omasta kunnastasi?

Vierailija
12/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu fakta on se, että ne työttömät, jotka aikanaan eivät juuri kouluttautuneet, tekivät jotain pätkähommia, joilla ei ole ajokorttia, ja jotka eivät ole juuri ajan mittaan työllistyneet ja on pitkiä työttömyysjaksoja, ja ikää alkaa olla päälle 40, niin eivät he oikeen työllisty. Niin huutavaa työvoimapulaa ei ole. Ja usein tuntuu että siinä ryhmässä on myös kohtuu vahva itsetunto siinä mielessä, että ei olla valmiitakaan tekemään mitä vaan.Vaikka periaatteessa työttömyyskorvauksen pitäisi olla vain sen suuruinen, ettei kuole nälkään - kaikki siitä ylöspöin on elämänlaatua, joka pitäisi kustantaa työllä.

Kun työmarkkinoista kilpailee samaan aikaan kouluttautuneita ja energisiä ja tavoitehakuisia nuoria, jotka ovat tehneet opiskelun ohessa hommia, keränneet kokemusta ja joilla on selvästi tavotteita, niin miksi työnantaja palkkaisi jonkun viittäkymppiä lähestyvän tukiekspertin, joka osaa kertoa mitä kaikkia etuuksia hänellä on ja miksi työnteko ei kannata. 

Sen sijaan että valittaa aina työmarkkinoista ja "kun juuti minua ei palkata vaikka vuonna 93 olin kuuden kuukauden työkokeilussa juuri tällä alalla" niin voisi miettiä välillä asiaa sen työnantajan ja rekrytoijan näkökulmasta. Miksi juuri minulla on sellaista osaamista ja kokemusta, jota tämä tehtävä edellyttää?

Yritykset eivät ole sosiaalilaitoksia, joiden olisi jotenkin pakko palkata kuka vaan jostain velvollisuudentunteesta. Ne hakevat tiettyä tarvetta varten tekijää, ja palkkaavat siihen sitten parhaiten sopivan innokkaan ja yritteliään ihmisen. Henkilö, joka on tottunut makoilemaan kotona ja pelailemaan tietsikalla kelan ja työkkärin laskuun on harvoin ykkösenä palkkauslistoilla.

Vierailija
13/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajilla on auto. Kyllä minä olen saanut töitä koska on ajokortti mutta ei minulla ole autoa. Olen tehnyt kaikenlaista töitä kuten tavaroiden kuljetusta ja auraushommia ja olen kuljettanut kukkalähetyksiä. Ajokortti pitää olla, muuten ei oikein töihin pääse.

Vierailija
14/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillinen juttu. Toisaalta, autosta on paljon kuluja. Olen tehnyt työni, on auto mutta onneksi ei enää tarvi töhin kulkea vaan voin käyttää autoa vain siihen mitä haluan eli vapaa- ajan ajeluihin. Ristiriitainen tilanne kuten minulla vuosia sitten. Olin kiinnostunut autokuskin hommista ja niitä olisi ollut vaikka kuinka paljon kesäaikaan. Puuttui ne ammattikortit ja kurssit. Työnantajat vaati että pitää olla kortit, työkkäri vaati että pitää olla varma työpaikka jotta kurssittavat. No se juna meni. Mutta... ei tää työttömänäkään oleminen vuosikymmenten työnteon jälkeen hullumpaa ole.

Vierailija
15/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sosiaalista luottoa enää olemassa hv-alueilla? Sitä voisi saada.

Vierailija
16/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan minun rahat meni koulutukseen. Ei ollut varaa ajaa ajokorttia. Lainaakin oli vielä koska piti opiskella kahta eri tutkintoa.  En minä autoa haluasi vaan kortin ensiksi.  Sanoin vaan tosiasian työkkärin virkailiijalle että ilman ajokorttia olen työtön vielä pitkään. Yritin että sossu maksaa ajokortin ja selitin sille virkailijalle että tulen saamaan tukia 150 tonnia ilman ajokorttia.

Vierailija
17/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sairas kommentoija. Sinä se maksoit kaiken ihan itte neuvolasta lähtien, koulut ja synnytyssairaalankin varmaan? Ap toivoi, että voisi saada ajokorttiin lainaa, ei että se maksettaisiin hänen puolestaan.

Vierailija
18/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuvottava toivon sinulle vain sairauksia ja menetyksiä.

Vierailija
19/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jokainen tajuaa että jos saa työpaikan niin sitten voi säästää rahaa autoon. Ei ap tarkoittanut että saisi autonkin  ja ajokorttiin ei ilmeisesti saa edes lainaa mistään. Eli  kun on työtön niin saa tukia sitten kymmeniä tuhansia koska ei työttömälle myönnetä lainaa edes nykyään. On tukat ajat.

Vierailija
20/48 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat karsiutuu paljon, kun ei ole ajokorttia, eikä autoa. Lisäksi jos ei anna puhelinnumeroa, eikä sähköpostiosoitetta työkkärille, niin kaikki jutut hoidetaan kirjeitse. Niin tein itse. Nyt tosin olen ollut jo yli 10 v. vakituisesti töissä, tuolloin työttömyysaikana vaan vitutti se pompottelu.