Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Youtube Premium vai Spotify?

Vierailija
31.12.2024 |

Onko täällä ketään, joka on vaihtanut Spotifysta Youtube Premiumiin tai toisinpäin? Tai ottanut molemmat?

Itse otin kuukauden ilmaisen kokeilun Youtube Premiumiin. Olen ollut monta vuotta Spotifyn maksava asiakas.

Otin Youtube Premiumin, kun tympäännyin katsomaan mainoksia muutaman minuutin välein katsomissani videoissa. En ole vielä tutustunut sen musiikkitarjontaan, mutta sen verran jo tiedän, että siinä missä Spotifyssa voi kuunnella musiikkia 320 kbps -laadulla, Youtubessa se on rajattu 256 kbps:ään. Se ei ole itselleni dealbreaker, en ole kultakorva.

Onko täällä niitä joilla on kokemusta molemmista?

Olen ollut Spotifyhin tyytyväinen kaikki nämä vuodet, mutta jos tavallaan "kaupan päälle" saisi vastaavan musiikkitarjonnan ja mainosvapaat Youtube-videot, niin voisi kuvitella että Youtube olis parempi paketti(?)

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube Premium jos videot. Jos on musiikki-ihmisiä enemmän tai podcast niin ehkä Spotify.

Vierailija
2/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole maksullisena palveluna kumpaakaan, mutta jos musiikko on molemmissa sama ja toisella saa videot ilman mainoksia, niin ehkä sitten sen mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtube Premium jos videot. Jos on musiikki-ihmisiä enemmän tai podcast niin ehkä Spotify.

Tässä AP... joo, podcastit tosiaan. Joitakin on tullut kuunneltua Spotifysta (suosikkina se Stephen Fryn historiasarja, jonka nimeä en tähän hätään muista).

Youtubesta tulee usein kaseltua livelähetyksiä, jotka saattavat kestää tunteja ja niihinkin tulee mainoksia välillä. Lisäksi joskus otan talteen IceCream-videokaapparilla joitakin lähetyksiä, esim. urheilutapahtumia, ja silloin ärsyttää väliin tulevat mainokset.

Harmillisesti tämä on vähän comme ci comme ca :)

Vierailija
4/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaakaan ei tarvita, vaan itse omistetut levyt ja elokuvat otetaan kätevästi hyllystä. Vain täyskeijo maksaa kuukausimaksua saamatta mitään omaksi.

Vierailija
5/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaakaan ei tarvita, vaan itse omistetut levyt ja elokuvat otetaan kätevästi hyllystä. Vain täyskeijo maksaa kuukausimaksua saamatta mitään omaksi.

Ihmiset on jo saatu huijattua tuohon, että maksavat rahaa asioista joita eivät koskaan saa omaksi. He sallivat ison rahan päättää mitä katsovat. Me voittajat sen sijaan omistamme kokoelmamme ja voimme katsoa koska vain, ilman mitään lisämaksuja. Striimaus on lampaan valinta.

Vierailija
6/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen ja mieltymysten mukaan YT Premium. Just, koska on mainoksettomat videot, ja voi pitää pienikkunassa videota päällä samalla, kun surffata esim. kännykällä muualla netissä, tai pitää lukitusnäyttöä päällä ja samalla kuunnella videoo tai musaa. Ja on se YT Music -kirjasto ainakin mulle ihan tarpeeksi laaja (kuuntelen musaa eri maista paljon) 

Vierailija
7/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kahden huoneen hyllyt täynnä elokuvia (dvd, blu-ray, 4k). Pelkästään blu-ray-leffoja ja tv-sarjoja melkein 3,000.

Mulla riittää niissä katsottavaa loppuelämäksi, mutta lähinnä kiinnostaa, tulisiko joillakin mieleen hyviä perusteita, miksi ei kannata vaihtaa Spotifysta Youtube Premiumiin tai miksi nimenomaan kannattaa.

Oma ensivaikutelma on, että kannattaa vaihtaa Youtube Premiumiin, jos musiikkitarjonta on käytännössä sama mutta "kaupan päälle" saa mainoksettoman Youtuben. Mutta joillakin voi tulla mieleen Spotifyta puoltavia mielipiteitä, joita en ehkä ole tullut ajatelleeksi.

- AP

Vierailija
8/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on jo saatu huijattua tuohon, että maksavat rahaa asioista joita eivät koskaan saa omaksi. He sallivat ison rahan päättää mitä katsovat. Me voittajat sen sijaan omistamme kokoelmamme ja voimme katsoa koska vain, ilman mitään lisämaksuja. Striimaus on lampaan valinta.

Olen voittajampi koska kokoelma on vain digimuodossa ja oma.

Vierailija
9/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunkin kanssa samaa mieltä. Haluan omistaa itse kaikki leffat ja tv-sarjat, jotka vähänkään kiinnostavat. Ei tosiaan voi luottaa siihen, että streamauspalvelut pitävät valikoimissaan itseä kiinnostavat tuotannot. Mielelläni maksan siitä "vapaudesta", että 20 vuoden päästäkin voin katsoa juuri sen leffan tai sarjan, joka silloin kiinnostaa tarvitsematta miettiä, millä streamauspalvelulla (jos millään) se on silloin tarjonnassa.

Oma kysymykseni koskee siis lähinnä musiikkitarjontaa.

- AP

Vierailija
10/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen ja mieltymysten mukaan YT Premium. Just, koska on mainoksettomat videot, ja voi pitää pienikkunassa videota päällä samalla, kun surffata esim. kännykällä muualla netissä, tai pitää lukitusnäyttöä päällä ja samalla kuunnella videoo tai musaa. Ja on se YT Music -kirjasto ainakin mulle ihan tarpeeksi laaja (kuuntelen musaa eri maista paljon) 

Kiitos kommentista! Mitä nyt latasin Youtube Premiumin kännykkään, niin ei sekään näytä häviävän Spotifylle. Tosin en ole vielä saanut aikaiseksi kerätä ja muokata omia soittolistoja... Spotify on niissä aika kätevä.

Vierailija
11/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat palvelut ovat jättiyrityksiä, enkä itse tue kumpaakaan. Oma musiikkimaku on ehkä vähän simppeli, ja radiosta kuulen tarpeeksi monipuolista tarjontaa kunhan vaihtelen kanavia välillä

Vierailija
12/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö spotify ole tehnyt tappiota koko olemassa olonsa ajan? Mikä jättiyritys sellainen on?

Ja artisteillekin maksaa mitättömiä summia, vaikka kuuntelukertoja olisi miljoonia. En tiedä onko youtube sen parempi.

Vierailija
13/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kumpaakaan. Käytän Youtubia puhelimessa NewPipe-sovelluksella. Ei mainoksia. Saa tehtyä tai tuotua Youtubesta soittolistoja, ja NewPipe toimii taustalla, vaikka käyttää muita sovelluksia tai kun näyttö on kiinni.

Vierailija
14/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kumpaakaan. Käytän Youtubia puhelimessa NewPipe-sovelluksella. Ei mainoksia. Saa tehtyä tai tuotua Youtubesta soittolistoja, ja NewPipe toimii taustalla, vaikka käyttää muita sovelluksia tai kun näyttö on kiinni.

Ja NewPipe on siis ilmainen.

Vierailija
15/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo oikeastaan ole vastaavat palvelut. Jo mainittiinkin youtuben muut edut spotifyhin verrattuna, mutta yt on myös sosiaalinen media. Se on täynnä lahjakkaiden (ja vähemmän lahjakkaiden) tekijöiden komediaa, keskusteluja, taidetta, kirjallisuutta, tiedettä jne jne.

Ei Spotify voi kilpailla tuon kanssa oikein millään.

Vierailija
16/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja NewPipe on siis ilmainen.

Kiitos vinkistä! Kuulostaa mielenkiintoiselta, täytyypä tutustua.

Vierailija
17/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äänen laadulla ei ole merkitystä niin molempia voi käyttää jos taas haluaa paremman äänen niin sitten ei kumpaakaan

Vierailija
18/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun youtubessa ole vuosiin ollut mainoksia. Mitään premiumia en ole hankkinut.

Vierailija
19/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaanpa. Pääsoittolistalla noin 2200 biisiä, keskimäärin ehkä 2 per albumi. Tarkoittaisi 1100 albumin hankkimista. Jos käytetyn cd-levyn keskihinta Amazon Marketplacista toimituskuluineen on noin 10 euroa, niin 1100 albumia maksaisi 11 000 euroa. Kyllä tuolla hinnalla muutaman kuukauden Spotifyta saa.

Vierailija
20/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun youtubessa ole vuosiin ollut mainoksia. Mitään premiumia en ole hankkinut.

Ohoh... onko sulla joku adblocker käytössä? Mulla tulee ne videomainokset suoraan streamiin eikä ole käynyt mielessäkään että niitä voisi jotenkin estää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän