Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi sinulta sujuu paremmin: sukan kutominen vai Chopinin preludin soittaminen?

Vierailija
31.12.2024 |

Jos sinun pitäisi nyt opetella soittamaan pianolla jokin Chopinin preludi (pois lukien 4. preludi) tai kutoa sukka, niin kumpi onnistuisi nopeammin?

Kumpi onnistuisi sinulta nopeammin?

Vaihtoehdot

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nelosta lasketa? Ei edes ole vähiten vaikea preludi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osannut kutoa sukan alle kouluikäisenä, mutta en ole koskaan opetellut soittamaan kunnolla mitään.

Vierailija
4/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chopään tietty.

Vierailija
5/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honda plerudella joskus ajellu...

Vierailija
6/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chopin! Oikeasti 😃 Olen keskiverto pianisti mutta täysin paska neuloja!

Vierailija
7/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chopin motivoisi enemmän. Äitini oli erinomainen kutoja, minä vihaan sitä hommaa.

Vierailija
8/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan sekä neulomista että pianonsoittoa, ja kyllä sanoisin että sukkani kestävät kriittistä tarkastelua paremmin kuin preludini.

Vierailija
9/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä oppisin kutomaan sukan, viimeksi tehnyt niin yläasteella noin sata vuotta sitten. Pianonsoittotaitoni ei ole häävi, olen kyllä käynyt lapsena tunneilla ja osaan soittaa nuotista helpohkoja kappaleita, mutta joku vähänkin vaikeampi ei varmaan onnistuisi, en jaksaisi opetella jotain Chopinia.

Vierailija
10/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että olisi kyllä melkoinen taidonnäyte kutoa sukka kangaspuilla!!!

Vierailija
11/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kumpikaan luonnistuisi, mutta puuhevosen persreiän tekeminen onnistuu.

Vierailija
12/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chopin! Oikeasti 😃 Olen keskiverto pianisti mutta täysin paska neuloja!

Eihän tässä neulomisesta ollutkaan puhe vaan kutomosesta. 

Vierailija
13/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että olisi kyllä melkoinen taidonnäyte kutoa sukka kangaspuilla!!!

Tai soittaa preludi sillä.

Vierailija
14/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai soittaa preludi sillä.

Ei semmoinen ollut edes vaihtoehtona. 

Vierailija
15/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti kumpikaan. Pakko jos on valita, niin pianoa voisin opetella paremmin soittamaan, ehkä jossain vaiheessa menisi Chopinitkin. Mutta sukkaa en ole oppinut, en vaikka kai sitä koulussakin pakolla opeteltiin. Pianoa sentään soittelin ihan vapaaehtoisesti nuorenpana. 

Vierailija
16/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutominen (kyllä, meidän murrealueella se on tosiaan sitä) onnistuu tällä hetkellä helpommin, kun kudon koko ajan jotain. Pianokin löytyy ja Chopin on suosikkiklasarini, mutta en taitaisi tällä hetkellä saada mitään preludia soitettua. Muutaman viikon harjoittelun jälkeen menisi varmasti.

Jatkossa Chopin taittuisikin sitten paremmin, sillä pianossa opin kaiken aina ulkoa, mutta sukissa jouduin joka kerta tarkistamaan kantapään kutomisen ohjeista.

Vierailija
17/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattoja minäkäkin olen kyllä kutonut, mutta en koskaan sukkaa. Miten se noin niin kuin käytännössä tapahtuu? 🤔 

En osaa yhtään pianoa soittaa, mutta pakko se oli silti tämä Chopini valita. Sen opettelu on ainakin järjellä ajateltuna mahdollista. 

Vierailija
18/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näin osoitit sen, että et ymmärrä sukankutomisesta mitään. Fiksuissa  piireissä kudotaan sukkia, vaikka kuinka muuten neulottaisiin. Tikkuaminenkin käy, kun srkin kertoo fiksuille, miten tehdään.

Mut jonnet ei ymmärrä.

Vierailija
19/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan mutta minä osaan juoda leijonapullon yhdellä kertaa tyhjäksi. Olen ylpeä tästä taidosta.

Vierailija
20/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkaa kudotaan tai neulotaan. Molemmat ilmaisut ovat oikein. Riippuu murrealueesta kumpaa käytetään.

Itse olen hienomotorisesti äärettömän kömpelö ihminen, joten sukan kutominen ei minulta koskaan luonnistunut eikä mikään muukaan käsityö. Chopinin preludeista osaan soittaa seitsemän kappaletta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi