Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Youtube Premium vai Spotify?

Vierailija
31.12.2024 |

Onko täällä ketään, joka on vaihtanut Spotifysta Youtube Premiumiin tai toisinpäin? Tai ottanut molemmat?

Itse otin kuukauden ilmaisen kokeilun Youtube Premiumiin. Olen ollut monta vuotta Spotifyn maksava asiakas.

Otin Youtube Premiumin, kun tympäännyin katsomaan mainoksia muutaman minuutin välein katsomissani videoissa. En ole vielä tutustunut sen musiikkitarjontaan, mutta sen verran jo tiedän, että siinä missä Spotifyssa voi kuunnella musiikkia 320 kbps -laadulla, Youtubessa se on rajattu 256 kbps:ään. Se ei ole itselleni dealbreaker, en ole kultakorva.

Onko täällä niitä joilla on kokemusta molemmista?

Olen ollut Spotifyhin tyytyväinen kaikki nämä vuodet, mutta jos tavallaan "kaupan päälle" saisi vastaavan musiikkitarjonnan ja mainosvapaat Youtube-videot, niin voisi kuvitella että Youtube olis parempi paketti(?)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

youtube ublock origin

Vierailija
22/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deezer vuositilauksella edullisempi kuin Spotify ja parempi äänenlaatu kaupanpäälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä harkittavaksi sekin, että mietit mitä musiikkia oikeasti haluat jatkossa kuunnella ja käyt levydivareissa hakemassa ne levyt (tai lataamassa netistä ilmaiseksi, jos moraali antaa myöten).

Veikkaan, että itsellesi tärkeä musiikki ei ole enempää kuin korkeintaan joitakin kymmeniä levyjä. Riippumatta siitä, kävitkö divarissa vai piraattisivuilla, veikkaan että halvemmaksi tulee tallentaa ostoksesi/latauksesi lokaalisti ja unohtaa sekä Spotify että Youtube Premium.

Itse käyn parhaillaan läpi vuosien takaisia MP3 cd-romppuja ja niissä on niin paljon newsgroupeista ladattua tavaraa, ettei ole tarvetta maksullisille streampalveluille pitkään aikaan. Surullista mutta totta.

Vierailija
24/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan "first world problem"?:D

Molemmat tarjoaa hyvää musiikkia ja Youtubea. Youtube toisessa vaihtoehdossa mainokseton. Siinäkö ero? Onko oikeasti suurikin ongelma? Jos on rahaa kumpaankaan, on sitä riittävästi turhuuksiin.

Vierailija
25/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrä kaukaa molemmat.

Vierailija
26/39 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tullut kritiikkiä. JOS kuitenkin on valittava kahdesta annetuilla faktoilla kumman valitisisitte? Itselläni on nyt, tällä hetkellä, Youtube Premium kannattavampi vaihtoehto. Ei ole vielä mitään kovin vakuuttavaa vastakkaista mielipidettä esitetty tässä ketjussa - ainakin kun ei ihan priima äänenlaatu ole supertärkeää.

Vierailija
27/39 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne nyt juuri siksi, että on alkanut ärsyttää nuo jatkuvat ja häiritsevät mainokset kun katson Youtube-videoita. Ja kun mulla on myös maksullinen Spotify, niin...

Googlasin jo sen, että voin ladata omat soittolistat Spotifysta. Eli jos haluan vaihtaa Spotifysta Youtubeen, on ainakin tiedossa, mitä biisejä mulla on soittolistoilla ja voin sitten luoda vastaavat soittolistat Youtubessa. Olisi tosin kauhea urakka, enkä tiedä jaksanko siihen ryhtyä.

Jos joku on vaihtanut jompaan kumpaan suuntaan, olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia.

Vierailija
28/39 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify free äänenlaatu on todella surkea. Spotify premiumin on myös surkea, mutta sitä pystyy kuuntelemaan. Ei pärjää cd:lle. Eihän nuoret mistään tiedä kun käyttävät bluetooth kuulokkeita. En tiedä miten pitkään maksan spotifysta, aika huijausta kun tarkoituksella rajoittavat laatua.

Vierailija
29/39 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

youtube koska videot ja muksut katsoo youtubea paljon kun ei oo mainoksia premiumissa

Vierailija
30/39 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Youtube premium nyt n puolitoista vuotta ja olen todella tyytyväinen. Mainokset pois videoista ja Youtube Music on loistava. Aikaisemmin käytin pääasiassa Apple Musicia. Spotify maksullisena ei iskenyt minuun lainkaan ja vaihdoin sen aikanaan Tidaliin. Mutta nyt Youtube Premium toistaiseksi eikä  katso tarvetta vaihtaa.

Vierailija
31/39 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö spotify ole tehnyt tappiota koko olemassa olonsa ajan? Mikä jättiyritys sellainen on?

Ja artisteillekin maksaa mitättömiä summia, vaikka kuuntelukertoja olisi miljoonia. En tiedä onko youtube sen parempi.

Spotifyssä levy-yhtiöt vie jotain 70% tulovirrasta, joten jos artisteille ei jää tuosta mitään niin syyttäkööt levy-yhtiöitään jotka taitaa pitää rahat itsellään. 

Vierailija
32/39 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun youtubessa ole vuosiin ollut mainoksia. Mitään premiumia en ole hankkinut.

Ohoh... onko sulla joku adblocker käytössä? Mulla tulee ne videomainokset suoraan streamiin eikä ole käynyt mielessäkään että niitä voisi jotenkin estää.

Ei ole. 

Mulla tulee joskus mutta ei aina. 

-eri

Vierailija
33/39 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut tyytyväinen YT premium+music palveluihin. Löytyy myös harvinaisempia albumeita jos joku jalo sielu on sen aikoinaan youtubeen laittanut. Spotify oli käytössä pari kuukautta ja ainakin omaan makuun siinä oli suppeampi valikoima.

Vierailija
34/39 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimella Brave-selaimessa katson Youtubesta videoita ilman häiritseviä mainoksia.

Vierailija
35/39 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Spotify käytössä sen alusta alkaen. Valtava määrä musiikkia listoina laidasta laitaan kolmelta vuosikymmeneltä. On jokseenkin mahdotonta enää luopua Spotifysta. Jollakin voi olla sama tilanne Youtube-tilin kanssa.

Vierailija
36/39 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut Spotify käytössä sen alusta alkaen. Valtava määrä musiikkia listoina laidasta laitaan kolmelta vuosikymmeneltä. On jokseenkin mahdotonta enää luopua Spotifysta. Jollakin voi olla sama tilanne Youtube-tilin kanssa.

Hah, löpisin keskustelunaiheen vierestä. :D

Vierailija
37/39 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpaakaan ei tarvita, vaan itse omistetut levyt ja elokuvat otetaan kätevästi hyllystä. Vain täyskeijo maksaa kuukausimaksua saamatta mitään omaksi.

Ihmiset on jo saatu huijattua tuohon, että maksavat rahaa asioista joita eivät koskaan saa omaksi. He sallivat ison rahan päättää mitä katsovat. Me voittajat sen sijaan omistamme kokoelmamme ja voimme katsoa koska vain, ilman mitään lisämaksuja. Striimaus on lampaan valinta.

Jos käytät striimauspalvelua niin maksat vain siitä mitä kulutat. Jos ostat levyjä niin maksat myös monista sellaisista kappaleista, joita et välttämättä koskaan kuuntele.

Vierailija
38/39 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Youtubessa tarvitse katsoa ikinä mainoksia kun blokkaa ne pois!

Ja täysin ilmaiseksi siis.

Vierailija
39/39 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä harkittavaksi sekin, että mietit mitä musiikkia oikeasti haluat jatkossa kuunnella ja käyt levydivareissa hakemassa ne levyt (tai lataamassa netistä ilmaiseksi, jos moraali antaa myöten).

Veikkaan, että itsellesi tärkeä musiikki ei ole enempää kuin korkeintaan joitakin kymmeniä levyjä. Riippumatta siitä, kävitkö divarissa vai piraattisivuilla, veikkaan että halvemmaksi tulee tallentaa ostoksesi/latauksesi lokaalisti ja unohtaa sekä Spotify että Youtube Premium.

Itse käyn parhaillaan läpi vuosien takaisia MP3 cd-romppuja ja niissä on niin paljon newsgroupeista ladattua tavaraa, ettei ole tarvetta maksullisille streampalveluille pitkään aikaan. Surullista mutta totta.

Haluan kuulla aina kaikki uutuudet ja kokeilla erilaisia asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan