Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ainut "friikki", joka tarkastaa asunnon monta kertaa ennen lähtöä, ettei mikään voi syttyä palamaan ollessani poissa?

Vierailija
31.12.2024 |

Sähköjohdot on irti pistorasiasta. Liettä saatan tuijottaa 10 kertaa ennen lähtöä, että kaikki nappulat ovat 0 asennossa jne. Monet kerrat olen meinannut myöhästyä töistä tämän vatvomisen takia. Inhottava tapa.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelmia lähimuistin kaa. Oon vaan monesti kiireessä ja stressaantuneena ahdistunut siitä ajatuksesta, että aikaisin aamulla aiheuttaisin jonkun tulipalon tähän 8-asuntoiseen luhtitaloon, jossa asun, joten se ajatus laittaa minut käyttäytymään noin. Pelottaa ajatus, että muut joutuisivat pelastautumaan varhaisin aamulla ja menettäisivät kotinsa. Tsekkaan myös muutaman kerran, että kahvinkeittimen johto on varmasti pois seinästä ja että näin talvisin pattereiden ollessa melko lämpimät, ei niiden päälle ole vahingossakaan tippunut paperia jne. Tiedän, että yksi kunnon tsekkaus riittäisi, mutta olen tämän asian suhteen tullut melko pakkomielteiseksi. Varsinkin liesi pitää varmistaa useamman kerran ennen kuin ovesta ulos astun -ap

Vierailija
22/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ongelmia lähimuistin kaa. Oon vaan monesti kiireessä ja stressaantuneena ahdistunut siitä ajatuksesta, että aikaisin aamulla aiheuttaisin jonkun tulipalon tähän 8-asuntoiseen luhtitaloon, jossa asun, joten se ajatus laittaa minut käyttäytymään noin. Pelottaa ajatus, että muut joutuisivat pelastautumaan varhaisin aamulla ja menettäisivät kotinsa. Tsekkaan myös muutaman kerran, että kahvinkeittimen johto on varmasti pois seinästä ja että näin talvisin pattereiden ollessa melko lämpimät, ei niiden päälle ole vahingossakaan tippunut paperia jne. Tiedän, että yksi kunnon tsekkaus riittäisi, mutta olen tämän asian suhteen tullut melko pakkomielteiseksi. Varsinkin liesi pitää varmistaa useamman kerran ennen kuin ovesta ulos astun -ap

No nyt sinne terapeutille hoitamaan tuota pakkomiellettäsi. Tiedät itsekin ettei tuo ole normaalia käytöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä hyvä, koska moni ei tarkasta. 

Vierailija
24/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä hyvä, koska moni ei tarkasta. 

No mitä hyvää tuossa, on että ap tarkistaa asiat 10 kertaa yhden kerran sijaan? Se yksi kerta pitäisi riittää. Sinusta on hyvä, että toinen on joku pakko-oireinen? 

Vierailija
25/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisiä pakkoajatuksia tuollaiset pelot, että aiheuttaa ison katastrofin tai muut kuolevat takiasi. Varovaisuus ja se, että tarkastaa kerran tai pari, on normaalia, mutta sinulla tuo homma menee yli. Kirjastosta voi lainata Kerrasta poikki -kirjan, se liittyy aiheeseen ja voi auttaa.

Vierailija
26/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota liedestä kuva, samoin muista tarkistettavista asioista.

Vierailija
27/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkastaminen välttämättä auta. Itse olen monesti tarkistanut, että hellan levyt on pois päältä, mutta silti huomannut joskus myöhemmin, että olen jättänytkin jonkun levyn päälle.

Kaikesta voi kehittää itselleen pakkomielteen. Itse tarkistan, että avaimet on mukana. Se on tärkeintä. Jos asunto palaa niin sitten palaa.

Vierailija
28/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tarkistan joka kerta.

Vierailija
29/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vinkkinä..nykyään voi ottaa kännyllä valokuvat jokaisesta tarkastuskohteesta. Kuviin jää myös aikaleimat. Näitä voi sitten tarkastaa vaikka bussissa.

Vierailija
30/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että jos keskittyy kunnolla tarkistamaan kohteen ja sanoo ääneen, että hella jne ok, asia jää paremmin mieleen, eikä jää vaivaamaan. 

Vierailija
31/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kuvan ottamista ei suositella, koska se on ikään kuin periksiantamista varmistelulle ja pelolle ja saattaa jatkossa vaatia yhä vain lisää toimenpiteitä.

Tarkistelupakon kanssa oppii elämään eikä aina suinkaan tarvita terapiaa. Aiheesta kannattaa kyllä lukea ja saada siten vinkkejä itsensä kouluttamiseen asian suhteen.

Vierailija
32/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vinkkinä..nykyään voi ottaa kännyllä valokuvat jokaisesta tarkastuskohteesta. Kuviin jää myös aikaleimat. Näitä voi sitten tarkastaa vaikka bussissa.

Tälle tielle lähteminen on loputon suo, unohtakaa! Kohta ei muuta ehdi tehdäkään kuin kiertää kuvaamassa vesihanaa, hellaa, pattereita, kahvinkeitintä... Ja mitäs jos kuvan ottamisen yhteydessä osuin vahingossa vedenkeittimeen ja se menikin päälle?? Tällaisia keloja OCD:hen taipuvainen mieli alkaa pyöritellä.

Vierailija
33/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on pakko-oireilua ja pakko-ajatuksia. OCD on ihan todellinen ongelma, jos siihen menee paljon aikaa ja energiaa päivässä. Tärkeintä olisi katkaista tuo kierre, tuppaa nimittäin vain pahenemaan ajan kanssa. Stressi ja muu kuormitus yleensä lisää oireilua.

Millä lailla pahenemaan??

Ne tarkastuskerrat aina vaan lisääntyvät ja haittaavat  normaalia elämää

Vierailija
34/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko aina myös jääkaapin ja pakastimen pois seinästä, television johdon irti, entä tietokoneen? Kytketkö talon sähkö-ja  lämmitysjärjestelmänkin pois päältä? Entä ukkosenilmat kesäisin, niillekään ei mahda mitään, jos sopivasti salama osuu taloon taibpihapuuhun. Naapurikin voi nukahtaa sohvalle tupakka suussa tai liesi päällä ja polttaa siinä sivussa sinunkin asuntosi, mitä asialle mahtaa? 

Elämä on täynnä epävarmuuksia ja yllätyksiä, kaikkea ei voi, eikä tarvitsekaan hallita, kontrolloida ja ennakoida. Vaikka eläisi itse kaikkien sääntöjen ja huolellisuus ohjeistusten mukaisesti, huono tuuri voi silti osua myös omalle kohdalle. 

Toki sen lieden ja kahvinkeittimen voi tarkastaa ennen kotoa lähtöä, mutta eikö molemmista voi ostaa tänäpäivänä myös aikakatkaisulla toimivat mallit, jolloin sitäkään riskiä ja huolta ei ole.

Vierailija
35/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkastaminen välttämättä auta. Itse olen monesti tarkistanut, että hellan levyt on pois päältä, mutta silti huomannut joskus myöhemmin, että olen jättänytkin jonkun levyn päälle.

Kaikesta voi kehittää itselleen pakkomielteen. Itse tarkistan, että avaimet on mukana. Se on tärkeintä. Jos asunto palaa niin sitten palaa.

Kannattaa ostaa indultioliesi, ei  haittaisi, vaikka  jäisi päälle, ei  kuumene kun kattila nostetaan  levyltä ja aikakatkaisin. Nappulat sisäänpainetut muutamissa malleissa, kuten omassa. Ei lemmikikään saa päälle

Vierailija
36/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällainen, mutta saan sitä hillittyä ottamalla kuvat, niistä voin si tarkistaa 

Vierailija
37/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tarkastan kanssa, aikoinani olin kuin sinä, että melkein myöhästy aamubussista ku piti käydä tarkastamassa liesi moneen kertaan. Sitten opin sellaisen tekniikan, että kannattaa aina kun olet tarkastanut pistorasia niin vaikka kopauttaa rystysellä kerran pöytöön tai johonkin pintaan ja sama juttu hellan kanssa jne. jne., voit vaikka kopauttaa pari kertaa pöytään. Mutta menee vähän aikaan ennen kuin tuo alkaa mennä sinne lihasmuistiin.

teen samaa ulko-oven kanssa

Vierailija
38/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset helpoimmalla, kun vaihdatat lieden vaikka ajastintoimintoiseen, joka ei jää vahingossa päälle tai kolminappulaiseen  jossa ei ole 0- numeroita ollenkaan jne...

Joku sellainen välinpitämättömän elämänasenteen oppimien vois kansa auttaa jos ajattelet, että antaa palaa jos palaakseen, auttaako se. Tsemppiä! 

Vierailija
39/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvat tuosta eroon ajan myötä ja elämä helpottuu.

Vierailija
40/58 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Tuo on kamala vaiva 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi