Kävin katsomassa uutta Toyotaa ja ei kiitos
Huvikseni poikkesin Toyotakaupassa ja kävin istumassa muutamassa ja täytyy todeta että hämmästyin. Keskikonsolit heilui ja rutisi, samoin oikeastaan kaikki sisustan muoviosat. Sellaista todella halvan ja ohuen tuntuista natisevaa kovaa muovia.
Luotettaviahan ne on teknisesti, mutta ei näemmä ole mikään muuttunut vuosien aikana sisustan osalta. Aivan eri tasoa kuin vaikka 20 vuotta vanhakin premium. Ovatkohan japsit edelleen ajettavuudeltaan tunnottomia ja kauhea pauke alustasta kuopissa?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne. Yritin objektiivisesti silmäillä eri merkkejä kun auton vaihto oli ajankohtainen mutta kun on kerran ollut mersu niin erityisesti sisustan materiaalit on kaukana. Jatkan mersun omistajana.
Autolla ajetaan eikä tutkita sisustan materiaaleja. Auton tehtävä on kulkea luotettavasti paikasta toiseen...
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut toyota yaris hybrid vuodesta 2016. Loistava auto, jota en vaihtaisi.
Sama. Rakastan mun pikku Toyotaa. Oma vuodelta 2017, kohta varmaan vaihdan että saa taas 10 vuoden takuun. Samassa mallissa ajattelin pysyä, luotettavaksi ja käyttökustannuksiltaan edulliseksi todettu auto.
Vierailija kirjoitti:
Yksi iso miinus joka merkissä on nykyään se iso kosketusnäyttö keskellä kojelautaa. Miksi ei voida tehdä perinteisiä kytkimiä?
Ne ovat yleensä kaikki sen näköisiä kuin olisi otettu tabletti autoon mukaan ja rysäyteytty se keskelle kojelautaa. Hirveän näköistä. Miksi autonvalmistajat eivät osaa suunnitella kosketusnäyttöä kojelautaan kuuluvaksi, jos sellainen nyt ihan pakollinen on?
Minulla on VW Polo vm 2012 ja seuraavakin auto on taatusti jotakin vanhempaa mallia. Minulle ei tabletti autossa kelpaa.
Premiumnahkasisustuksesta on paljon iloa kun auto jättää tielle.Tosin mukavampaa on jos auto vie luotettavasti perille, vaikka vähän natisisikin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sorruin kerran ostamaan vanhemman premium auton. Voi luoja sitä pajakäyntien määrää ja osien kalleutta. Ei ikinä enää! Nyt uudehkon Corollan tyytyväinen omistaja.
Noin se menee. Saksalaiset premiumit on rikkaille jotka ostas uutena ja vaihtaa muutaman vuoden välein uuteen. Lehdessä joku köyhä aina itkee kun 10v vanhaan s-mersuun pitää tehdä 20k€ remontti 🙈
Se on kun ihmiset ei tajua sitä että uutena kalliissa premiumissa on ne samat premiumin viimeistä huutoa olevat tekniset ratkaisut ja joskus myös hinnat vanhanakin. Kuvitellaan että uutena sata tonnia maksaneen auton ylläpito on 15v vanhana sama kuin jonkun corollan. Ihmisten oma syy, ei auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne. Yritin objektiivisesti silmäillä eri merkkejä kun auton vaihto oli ajankohtainen mutta kun on kerran ollut mersu niin erityisesti sisustan materiaalit on kaukana. Jatkan mersun omistajana.
Autolla ajetaan eikä tutkita sisustan materiaaleja. Auton tehtävä on kulkea luotettavasti paikasta toiseen...
Kotona nukutaan, syödään ja paskannetaan, sisustuksella ei väliä. Vaatteiden tehtävä on suojata säältä, muulla ei väliä jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sorruin kerran ostamaan vanhemman premium auton. Voi luoja sitä pajakäyntien määrää ja osien kalleutta. Ei ikinä enää! Nyt uudehkon Corollan tyytyväinen omistaja.
Noin se menee. Saksalaiset premiumit on rikkaille jotka ostas uutena ja vaihtaa muutaman vuoden välein uuteen. Lehdessä joku köyhä aina itkee kun 10v vanhaan s-mersuun pitää tehdä 20k€ remontti 🙈
Se on kun ihmiset ei tajua sitä että uutena kalliissa premiumissa on ne samat premiumin viimeistä huutoa olevat tekniset ratkaisut ja joskus myös hinnat vanhanakin. Kuvitellaan että uutena sata tonnia maksaneen auton ylläpito on 15v vanhana sama kuin jonkun corollan. Ihmisten oma syy, ei auton.
Premiumautoja ostavat uutena hyvätuloiset, mutta käytettynä vain todella rikkaat.
Vierailija kirjoitti:
Käy sitten Lexusta katsomassa. Siinä sulle Toyotan premiunia. Mulla -21 Lexus es300h ja mikään ei nitise tai natise. Kyyti on kuin pilvellä istuisi ja renkaista kuuluu vaimea suhina. Jos haluaa premiumia niin siitä pitää maksaa. Elämä on valintoja.
Kolmen kymppitonnin premiumia, LOL.
Vähän sama kuin ylpeilisi sillä että "ostin Pirkka Parhaat- silliä"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona nukutaan, syödään ja paskannetaan, sisustuksella ei väliä. Vaatteiden tehtävä on suojata säältä, muulla ei väliä jne jne.
Autolla liikutaan. Vasaralla hakataan. Sahalla sahataan. Kotona Nautitaan !
Ei minun Akkuporassakaan ole Vasikannahkaa tai Jalopuuta. Miksi pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Bemarimies 19v ?
Vierailija kirjoitti:
Toyotalla ajaminen kääntää naisilla nännit kohti maata
Päinvastoin. Etenkin vanhemmalla premium autolla ajaminen on noloa. Semmosta wt-hommaa. Todellista esittämistä. Ja kaikki rahat menee sitten siihen autolinttaan.
Ostin oman Volvoni 2v / 50 tkm ajettuna. Nyt ikää 14v ja mittarissa 250 tkm. Luotettava ja hyvin pelaa kun huollettu säännöllisesti. En tarvi viimeistä huutoa olevia teknisiä ratkaisuja.
En ole mikään marjanpoimija, en aja Toyotalla. Minulla on farmari BMW 520d.
M45
Toijjotalla sentään pääsee perille, nuilla premiumeilla, eli Saksan seisojilla saa olla hinausauton numero pikavalinnassa.
Jokaisessa autossa on puolensa, hyvät ja huonot. Jos nyt jotain uskomatonta ajonautintoa ja mukavuutta ja suorituskykyä hakee niin tuskin kannattaa mitään perus toyotaa sitten hankkia. Se on auto joka on varmatoiminen, vähäkuluinen ja pitää hyvin arvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Etenkin vanhemmalla premium autolla ajaminen on noloa. Semmosta wt-hommaa. Todellista esittämistä. Ja kaikki rahat menee sitten siihen autolinttaan.
Ei se ole esittämistä jos tykkää erilaisista ominaisuuksista.
Toyota on aina pomminvarma ostos täällä peräpohjolassa 👍
Vierailija kirjoitti:
Toijjotalla sentään pääsee perille, nuilla premiumeilla, eli Saksan seisojilla saa olla hinausauton numero pikavalinnassa.
23 vuotta ajanut saksalaisilla premiumeilla, noin miljoona km. Kertaakaan en ole jäänyt tien päälle. Sitä tietysti voi ennakkoluuloisen ja tietämättömän olla vaikeaa uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Käy sitten Lexusta katsomassa. Siinä sulle Toyotan premiunia. Mulla -21 Lexus es300h ja mikään ei nitise tai natise. Kyyti on kuin pilvellä istuisi ja renkaista kuuluu vaimea suhina. Jos haluaa premiumia niin siitä pitää maksaa. Elämä on valintoja
Haha, kerran vuokraamosta tuli alle Lexus 200h, se on se pieni joka on käytännössä Priuksen tekniikalla. Oli eka hybridi jota ajoin. Tiedän että noi iso-leksukset on eri tehtaalta mutta tämä ei ainakaan miellyttänyt, vaikka sisusta oli näyttävästi tikattu niin se oli väärällä tavalla ison auton tuntuinen - raihnas lähtemään ja kummallinen jarrutuntuma. Vähän aikaa jaksoi hauskuuttaa se hybridilelu mutta akku tyhjeni aika nopeasti.
MInulla on itsellänikin hybridi - josta pidän. Se ei ole Toyota vaan eurooppalainen laatuauto. Ihan toista maata.