Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kuumetta - ei sairaslomaa -asenne?

Vierailija
31.12.2024 |

Olenkohan jotenkin erikoisessa työpaikassa, vai onkohan kovinkin yleinen ajatusmaailma, että ainoastaan kuume oikeuttaa jäämään sairaslomalle. Ja että vaikka olisi kuinka voimakkaita muita oireita (esimerkiksi flunssassa nenä ja silmät vuotaa, ja yskit koko ajan ja työnteosta ei tule mitään ja ainoastaan vain tartutat kaikki muut samaan tautiin), niin työhön on vaan pakko mennä,  koska se ei ole "oikea tauti" jos kuumetta ei ole. (Ja tämä asenne on siis todella monen työntekijän asenne, ei todellakaan mikään työnantajan mielipide)

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olen saanut ihan lääkäriltä kuumeettomaan flunssaan viikon sairausloman. 

Vierailija
2/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä asenne. Työkyky on se joka ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan olen saanut ihan lääkäriltä kuumeettomaan flunssaan viikon sairausloman. 

Oliko työterveyslääkäri? Kun itse sairastin viimeksi kaksi vuotta sitten 39 asteen kuumeessa, niin sain sairauslomaa vain kahdeksi päiväksi kerraallaan,

Vierailija
4/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vointi voi olla todella huono ilman kuumettakin. Voi ahdistaa henkeä, olla vatsatauti. Joskus ääni voi olla pois ja silloin ei ainakaan minun työssä oltaisi. Voi olla lihaskipukin tai kurkku voi olla todella kipeä. 

Vierailija
5/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä kyllä kehtaa olla pois jos ei ole kuumetta. Tulee niin sellainen olo, että olen hyötyjä ja hyväksikäyttäjä ja kauhea syyllisyys lintsaamisesta.

Vierailija
6/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole pois töistä jos ei ole kuumetta. Teen vaan etänä jos on mahdollisuus yartuttaa muita.

Vierailija
7/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuume voi olla kuumeetonkin, joten ihan typerää noudattaa tuota "periaatetta". 

Vierailija
8/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta etre saikittele ollenkaan tai saatte potkut.

Lakimuutos astuu voimaan huomenna. Loppui laiskottelu.

T: yrittäjä

Vierailija
9/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei edes nouse kuume, vaikka olisin kuinka kipeä. Ei ole kymmeneen vuoteen ollut kuin n. 37,5 astetta korkeimmillaan, vaikka on ollut pari rankkaa koronaakin tuona aikana. 

Tuntuu, että sitä kuumeen rajaakin hilataan koko ajan ylemmäksi; ennen vanhaan se oli 37, nyt 38 ja pian varmaan 39. 

Vierailija
10/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei edes nouse kuume, vaikka olisin kuinka kipeä. Ei ole kymmeneen vuoteen ollut kuin n. 37,5 astetta korkeimmillaan, vaikka on ollut pari rankkaa koronaakin tuona aikana. 

Tuntuu, että sitä kuumeen rajaakin hilataan koko ajan ylemmäksi; ennen vanhaan se oli 37, nyt 38 ja pian varmaan 39. 

Ihan hyvä vaan. Kuumeen raja on nykyään 41 astetta. Myöskään nuhaa, kurkkukipua, yskää tai korkeaa tulehdusarvoa ei lasketa kipeenä olemiseksi. 

Vierailija
11/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keuhkoputkentulehduksessa, mutta ei mulla kuumetta ollut kuitenkaan. Lääkäri määräsi heti viikon sairausloman kysymättä. 

Vierailija
12/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite otan sairauslomaa, jos vähän edes tuntuu oudolta. Oma terveys on aika paljon tärkeämpää kun joku työ. En ymmärrä tätä suomalaista asennetta, jossa eletään töitä varten eikä päinvastoin 🙄

Vierailija
13/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä vaan. Kuumeen raja on nykyään 41 astetta. Myöskään nuhaa, kurkkukipua, yskää tai korkeaa tulehdusarvoa ei lasketa kipeenä olemiseksi. 

41 astetta on sellainen että oot teho-osastolla. 40 on jo sellainen raja että pitää suoraan soittaa ambulanssi.

Vierailija
14/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä kyllä kehtaa olla pois jos ei ole kuumetta. Tulee niin sellainen olo, että olen hyötyjä ja hyväksikäyttäjä ja kauhea syyllisyys lintsaamisesta.

Ei kuulosta oikeasti kauheen terveeltä. Sun ei pitäisi kokea syyllisyyttä omasta terveydestä huolehtimisesta.

Vierailija
15/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat ahkeria työntekijöitä, vaikka hautaan asti

Vierailija
16/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein flunssassa alilämpöä. Ei sen kuumeen pitäisi vaikuttaa mihinkään, jos ei ole työkuntoinen niin jää kotiin parantumaan.

Vierailija
17/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

41 astetta on sellainen että oot teho-osastolla. 40 on jo sellainen raja että pitää suoraan soittaa ambulanssi.

Sinun mielestäsi 39 ja 38 on työkunto? Aikaisempihan väitti näin. 

- eri

Vierailija
18/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja vähän väliä muistuttelee, ettei tartte tulla sairaana töihin. Joskus hävettää, kun vähän yskäisee, kun tuntuu, että porukka on väkisin lähettämässä kotiin. Ei se yskiminen johdu muuta kuin työpaikalla olevasta homeesta.

Vierailija
19/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyhmä?

Kuumeen raja on yksilöllinen eikä kenelläkään kuume ala vasta 38. Se alkaa kaikilla viimeistään 37. Joillakin voi kuumetta olla 36.5 ylöspäin mikäli normaali lämpötila on 35.5-36.3

Vierailija
20/64 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Se oli ennen noin muttei enää nykyään. Työnantajat muuttaneet kuumeen määrittelyä. Teho-osastolle mennään vain jos työnantaja antaa luvan.

Työt ekana, sitten huvit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä