Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuoroviikkovanhemmat!

Vierailija
31.12.2024 |

Onko mielestänne ok, että vuoroviikkovanhempi toimii niin, että muuttaa toiselle paikkakunnalle muutaman tunnin ajomatkan päähän? Asuu virallisesti siellä ja joka toisen viikon viettää lasten kanssa aiemmassa kodissaan näiden kotipaikkakunnalla? 

Ex on siis tekemässä näin, viettää nyt jo paljon aikaa tuolla uuden puolisonsa luona, joten esimakua on saatu siitä, mitä tuleman pitää. Asutaan lähekkäin, mutta lapsilla ei ole minun viikoillani asiaa hänen luokseen esimerkiksi hakemaan tavaroitaan. Kun on poissa, kerää heiltä avaimet pois. Lapset ovat jo sen verran isoja, että tähän saakka ovat kulkeneet vapaasti kotien välillä esimerkiksi hakemassa tavaroita tai ihan vaan moikkaamassa. Esimerkiksi tänään olisimme lähteneet uimaan, mutta yhden lapsen uikkarit ovat toisen vanhemman luona 200 metrin päässä kotoamme,  mutta lapsi ei pääse niitä hakemaan kun äiti on poissa ja kaikki avaimet tämän mukana. Kaupoille emme ehtineet ennen uimahallin sulkeutumista,  kun on uuden vuoden poikkeusaukiolot. Toinen vanhempi ei myöskään vastaa lasten yhteydenottoihin vapaaviikoillaan, mistä lapset ovat välillä tosi harmissaan.

Olen huolissani siitä, että lapsilta viedään toinen koti, ja joka toisen viikon he ovat vain säilytyksessä toisen vanhemman luona tämän "lastenhoitoasunnossa" josta on taas heti vaihtopäivän aamuna kiire omaan kotiinsa ja keräämään lapsilta avaimet pois, etteivät pääse asuntoon minun viikkoni aikana.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli vanhempien välit olisivat riittävän hyvät, tuossa olisi loistava mahdollisuus antaa lasten asua yhdessä ainoassa perheasunnossa, ja asumiskuluissakin säästettäisiin. Ottamatta nyt kantaa siihen, kumman puolison nykyinen asunto se nyt olisi. 

Tuo olisi ihan mahdollista, ellei minulla olisi uutta puolisoa ja hänen kanssaan yhteistä lasta. Menee vähän hankalaksi.

Ap

Eli sinulla on jo uusi elämä, mutta samaa ei saisi ex-vaimosi mielestäsi tehdä?

Jokin syyhän tuolle avaimien poisottamiselle on. En nyt ihan purematta niele, ettei mitään syytä tälle olisi.

Eikös kylpylöissä ja uimahalleissa monesti myydä uikkareita, ongelma olisi selvinnyt sillä.

Exän uusi kumppani ei ole minulle mikään ongelma, hän on ollut kuvioissa jo muutaman vuoden. Ollaan useita kertoja tavattukin neljästään, minä, puolisoni, ex ja puolisonsa. Minua hiertää ainoastaan se, että yhtäkkiä viime syksystä alkaen ex alkoi ottaa avaimia lapsilta pois, kun ennen oli itsekin ehdottomasti sitä mieltä, että lasten vapaa kulkeminen on edellytys sujuvalle vuoroviikkoilulle. Samalla lopetti yhteydenpidon lapsiin minun viikoillani, ei siis vastaa ollenkaan lasten puheluihin tai viesteihin. Häneltä avain- ja yhteydenpitoasiaa kysyessä vastasi, ettei halua ajatella lapsia omilla viikoillaan. 

Varmaan jotain myydään joo, mutta sanopa se teinitytölle joka mielestään kehtaa esiintyä vain juuri tietynlaisissa uikkareissa. Mennään kylpylään sitten seuraavalla viikolla.

Mitä ihan tarkalleen ottaen tapahtui ennen avaimien poisottamista? Mielessä nimittäin käy, että onko lapsiviikkosi aikana äidin asunnolla esim. vietetty railakkaita kotibileitä sillä välin, kun olet viettänyt koti-iltaa uuden perheesi kanssa?

Vierailija
22/26 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen äiti ottaa lapsilta avaimet pois omaan kotiinsa?

Minä otin kun pian eron jälkeen ex kävi lasten kanssa "hakemassa talvikenkiä" eli nuuskimassa. Tähän mennessä en ole lasten kuomia säilyttänyt omassa vaatekaapissani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun erosin ja muutin pois ydinperheestä niin ensimmäisenä sanoin lapsille, että äidin luo saa tulla milloin vain ja lapset saivat omat avaimet.

Vierailija
24/26 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisiko "syy" avainten poisottamiseen lapsissa? Onko exän ja lasten väleissä tapahtunut jotain, joka sai exän tekemään tuollaisen päätöksen..

Vierailija
25/26 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen äiti ottaa lapsilta avaimet pois omaan kotiinsa?

Minä otin kun pian eron jälkeen ex kävi lasten kanssa "hakemassa talvikenkiä" eli nuuskimassa. Tähän mennessä en ole lasten kuomia säilyttänyt omassa vaatekaapissani. 

Meillä myös exä oli alussa tulossa milloin minkäkin syyn varjolla. Aluksi käytiin jopa ilmoittamatta, ja pitkän puhumisen jälkeen vaihtui siihen, että ilmoitettiin viestillä puuttuvankin sitä ja tätä, käydään sun luota hakemassa.

Ex itse halusi eron, mutta jostain syystä oli tosi vaikea oppia erilleenmuuton jälkeen siihen, ettei hänellä ihan oikeasti ole mitään asiaa saapastella kotiini noin vaan. Ja tuon jatkuvan "unohtui tätä ja tota" -ravaamisen takia aloin hankkia lapselle varusteita uusiessa kahdet sadevarusteet, kahdet uimakamat jne. Eli toiset suoraan exän kotiin.

Vierailija
26/26 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta ettei vastaa lasten yhteydenottoihin toisen vanhemman viikolla. 

Mikä ap tähän on syynä? Eli ettei tilanne ole se, että kaikissa ristiriitatilanteissa kehotettaisiin kääntymään äidin puoleen, kun äiti selittää miksi asia x ei käy tms?