Syötkö puoli kiloa kasviksia päivässä?
Mistä ne koostuvat (esimerkiksi)?
Entä lapset? Mies?
Kommentit (11)
Me karpit ei syödäkään ihan mitä tahansa moskaa.
Tänään olen syönyt 300 g pakastevihanneksia, muutaman salaatinlehden, porkkanan, appelsiinin ja puolet sharon-hedelmästä.
Tänään lehtisalaattia, kurkkua, tomaattia, vihanneskeittoa, papuja ja mandariineja.
Tänään olen syönyt aamulla kurkkua ja tomaattia, päiväruoalla salaattia + paprikaa ja sipulia ruoan joukossa, välipalaksi naposteluporkkanoita ja mustikoita. Päivälliseksi kasvissosekeittoa ja illalla varmaan hedelmiä. Eiköhän noista sen verran tule. Mies ja lapset syö ainakin melkein yhtä paljon.
Sipulia ja tomaattimurskaa käytän paljon ruuanlaitossa, mutta niitä en laske.
mutta juon Knorrin vihannesmehuja, jotta pääsisin edes lähemmäs sitä puolta kiloa.
Entä hillosipulit?
Ei oo kyllä tullu puolta kiloo silti.
Ei vain tule syötyä niin paljon kasviksia, vaikka tiedän, miten tärkeää se olisi.
Syön jonkun verran myös maitotuotteita ja joskus kananmunaa. tofua ja soijaa muutenkin tosi paljon mutta onhan sekin kasvista. Niin ja lapsilla ja miehellä sama ruokavalio. lapset käyttävät maitotuotteita enemmän.
Tänään olen syönyt 1/3 lautasellisen couscous-kasviksia, eli porkkana-, kesäkurpitsa-, lanttu- ja sipulilohkoja lihaliemessä haudutettuna, sekä salaatinlehtiä.
Tänään olen syönyt kukkakaalia, kurkkua, tomaattia, jääsalaattia ja lanttua.