Miksi jotkut ihmiset on köyhiä tai pienituloisia?
Minä opiskelin ja menin töihin. Nyt kun minulla on ikää 31 vuotta niin minulla on velaton asunto jonka arvo on 200k, sijoitussalkun arvo on 100k ja minulla on uusi mersu jonka arvo on 40k.
Velkaa minulla on 0 euroa. Miksi jotkut ihmiset vain valittaa sen sijaan että ne opiskelisi tai menisi töihin?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Eihän hallitus sellaista linjaa edistä, kun se tekee sekä työnteosta että työttömänä olemisesta kannattamattomampaa. Kannattavaa on vain vauraaksi syntyminen.
Kukaan ei synny vauraaksi. Vaurautta voi saada vasta syntymähetken jälkeen.
Ap:lla on hyvä kysymys. Mediat ovat väärällään parkumista miten pienituloisia kuritetaan tämän hallituksen toimesta. Mutta koskaan näissä jutuissa ei kerrota mitä sillä pienituloisella tarkoitetaan. Miksi ollaan pienituloisia? Ja jos on pienituloinen esim vammaisuudesta johtuvan työkyvyttömyyden vuoksi, niin todellako häntä kuritetaan.
Yhtään kertaa koko hallituskauden aikana en ole nähnyt sellaista valitusta, että vammaisilta otetaan pois. Sillä nämä kuuluvat siihen kaikkein heikko-osaisimpien ryhmään, jolta hallituksen ei ole koskaan ollut tarkoitus säästää.
Mutta työikäiset ja työkykyiset työhaluttomat ovat varastaneet näiltä heikko-osaisimmilta heillä olevan mediasäälin, ja ratsastavat sillä aivan kuin kuuluisivat samaan ryhmään vammaisten kanssa. Työikäiset, työkykyiset, työhaluttomat rinnastavat itsensä vammaisuuden vuoksi työhaluttomiin. Halveksittavaa se on, ja media vetää siitä otsikoita.
Just äsken Sixten Korkman kertoi telkkarissa miksi hänen perheensä oli köyhä. Olisit kuunnellut.
Ihmisiä on eri ominaisuuksilla. Monet epäonnistuvat työelämässä eivätkä sovi sinne. Ap:n kaltainen ajastusmaailma ajaa herkät ihmiset kuilun reunalle tai sen yli.
Vierailija kirjoitti:
toiset joutuvat raatamaan paskalla palkalla, että ap saisi riistettyä heidän työnsä avulla itselleen sijoitussalkkunsa ja mersunsa.
ei se raha tyhjästä tule.
Elinkeino- ja yrityselämä on jo kauan ajatellut, ettei työntekijälle maksetulla palkalla tarvitse edes tulla toimeen, vaan veronmaksajat (muut työssäkäyvät) maksavat pienituloisten osa elämästä, näin yhteiskunta tukee yrityselämää, mahdollistaa elinkeinoelämän investointeja ja osakkeenomistajille osingot (tuotot pääomalle).
Tästä elinkeinoelämä oli ex-pääministeri Marinin kanssa erimieltä, kun Marin halusi kohtuullisen palkan, jolla eläisi, eikä sitä tuettaisi verovaroin, joka on osittain myös yritystukea.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/0a74cd38-3f05-43ea-ad7b-a086d6f5e6d2&…;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toiset joutuvat raatamaan paskalla palkalla, että ap saisi riistettyä heidän työnsä avulla itselleen sijoitussalkkunsa ja mersunsa.
Eikö ole kuitenkin oma valinta suunnata työhön, jossa on huono palkka? Tarjolla olisi ilmainen koulutus kaikille aloille.
Opiskelu ei ole ilmaista! Kaikilla ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Aloin mieluummin raatamaan ap:lle kuin tienaamaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole kuitenkin oma valinta suunnata työhön, jossa on huono palkka? Tarjolla olisi ilmainen koulutus kaikille aloille.
Opiskelu ei ole ilmaista! Kaikilla ei ole varaa.
Kun on kymmenen vuotta elänyt sillä 400e/kk niin aika vaikea enää oppia siitä pois kerskakuluttajaksi. 3000e netosta jää yli 2000e/kk säästöön.
Meillä nähtiin lähes nälkää eli koko perhe eli nälkä rajalla. Äidillä hyvin raskas lapsuus ja kohteli meitä erittäin huonosti. Sitä mukaa kuin vain pärjäsi jotenkin ulos kämpästä ja mihin vaan töihin. Ei saatu opiskella. Ja lukupäätä olisi ollut kaikilla. Nyt jo suurin osa meistä kuollut,onneksi koska henkiset kärsimykset ovat niin kovat. Onko sinulla muuta kysyttävää?
Monet hyvätuloiset tekevätkin muille paljon hyvää eivätkä riistä. Lääkäri parantaa, tuomari antaa oikeutta.