Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirat söi ennen sitä mitä ihmisiltä jäi mutta nyt niille rahdataan kauppoihin rekoilla hienosti pakattuja "gourmee" ruokia kauppoihin

Vierailija
30.12.2024 |

Ja tuo saastuttaa ilmastoa, mikä järki tuossa on?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan aikaan puputetaan itse jänisrehuja. Oi aikoja, oi tapoja!

Vierailija
2/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, ennen söi ihmiset perunaa, perunaa, perunaa, lanttua, naurista ja kaalia. Itse pyydettyä kalaa ja välillä lihaa ja läskiä. 

Nyt rahdataan maapallon toiselta puolelta soijaa ja avokadoa, tehtaat jauhaa tauotta einesruokia ja lihankorvikkeita muovikippoihin, ei kelpaa kasvikset joita pitäisi ihan itse pilkkoa. 

Sipsejä, karkkia, kalliita juomia, ylihintaisia herkkuja, sokerilla ja vaikka millä suolakinuskilla ja pikkuleipätaikinalla ylihöystettyjä gourmetjäätelöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne mitä ihmisiltä nykyään jää, ei ole terveellisiä koiralle. Eikä ihmisellekään. 

Vierailija
4/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö siis minun tehdä ruokaa niin paljon ylimäärin, että sitä jäisi koirallekin yli? 

vai mitä oikein haluat sanoa?

ruoka on nykyään kallista, ei sitä pidä ylenmäärin valmistaa poisheitettäväksi

Vierailija
5/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä annettin kotona koiralle lihaisia luita ja lihaa, keitettyä kalaa, ruoantähteitä ja sitten markettinappuloita oli aina tarjolla. Itse syötän nyt  koiralleni aamuisin raakaa lihaa ja iltapäivällä syö nappuloita. 

Vierailija
6/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Muistan, että lspsuudessani koirat söivät samaa ruokaa kuin ihmiset. Nyt niille pitää olla jotain nappulaa. Miksi? 

Vierailija
7/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirani pärjäsi aamiaiselta jääneellä kaurapuurolla, perunankuorilla ja ihmisten ruokailusta jääneillä lihoilla. Koira eli 18-vuotiaaksi terveenä, kunnes joutui Laitilassa suden suuhun.

Vierailija
8/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä koiran gourmeeruoat tehdään ihmisruoaksi kelpaamattomista osista .Varmaan haluat että ne käytettäisi jatkossa ihmisruoaksi ja jauhettaisi vaikka jauhelihan joukkoon.Maistuisiko?

Vierailija
9/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö siis minun tehdä ruokaa niin paljon ylimäärin, että sitä jäisi koirallekin yli? 

vai mitä oikein haluat sanoa?

ruoka on nykyään kallista, ei sitä pidä ylenmäärin valmistaa poisheitettäväksi

Perusruoka ei tosiaan ole kallista,perunat,juurekset kasvikset kala liha ovat kyllä sopuhintaisia.Marjat puolukka mustikka ne poimitaan itse,kuten myös sienet.S-ryhmä laskee yli 600 tuotteen hintaa,joten vähäsen taas halpenee.

Vierailija
10/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ihmiset söivät lähinnä juureksia ja lihaa/kalaa jossain muodossa ja vähäisillä mausteilla eli käytännössä samaa, mistä nykyiset  koiranruuat koostuvat. Nykyään ihmiset syövät sellaista sontaa, ettei sitä voi koiralle tarjota, sairastuisi raukka vain.

Vierailija
11/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen mausteista ruokaa ja ei sitä kyllä voi koiralle antaa. 

Vierailija
12/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoin tänään kalaa ja koira sai syödä nahat. 

Vierailija
13/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppoihin kauppoihin.

Vierailija
14/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira saa kyllä jämiäkin, ainakin kalaa  jota me syödään paljon. Sille ostetaan raejuustoa ja jauhelihaa/possunsuikaleita. Mitään vihanneksia se ei huoli. Kipossa on aina varuilta tarjolla myös kotimaisia hyvälaatuisia nappuloita siltä varalta, että nälkä iskee. Niitä koiramme syö aniharvoin. 

Kuulostaako gurmeelta? 

Vierailija
15/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin pikku Fifit, kissoista puhumattakaan. Joku pieni kissan herkku-gourmee purkki maksaa enemmän kuin ihmisille tehty ruoka.

Vierailija
16/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Muistan, että lspsuudessani koirat söivät samaa ruokaa kuin ihmiset. Nyt niille pitää olla jotain nappulaa. Miksi? 

Ei ole pakko, mutta kova purtava on tarpeen hampaille. Pelkkää pehmeää ruuantähdettä syödessä hammaskivi pilaa koiran hampaat. 

Ihmisten tähteet ei myöskään ole yleensä riittävän lihapitoisia koiraeläimelle. 

Vierailija
17/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle Jätkänmakkaraa ja Jätkälle koiranmakkaraa

Vierailija
18/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä koiran gourmeeruoat tehdään ihmisruoaksi kelpaamattomista osista .Varmaan haluat että ne käytettäisi jatkossa ihmisruoaksi ja jauhettaisi vaikka jauhelihan joukkoon.Maistuisiko?

Juu, kikkeleitä, korvia ja sitä rataa. Nam!

Vierailija
19/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa ihmisten ruuissa on sipulia ja valkosipulia. Ne voivat vaurioittaa koiran veren punasoluja. Monet koirat ovat laktoosi-intolerantikkoja, kärsivät mahakivuista jos saavat maitotuotteita.Liian rasvainen ruoka voi aiheuttaa koiralle haimatulehduksen. Macadeniapähkinä on koiralle myrkyllinen.

Perunaa voi antaa, jos se on kypsennettyä eikä siinä ole mitään mausteita.

Vierailija
20/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koira saa kyllä jämiäkin, ainakin kalaa  jota me syödään paljon. Sille ostetaan raejuustoa ja jauhelihaa/possunsuikaleita. Mitään vihanneksia se ei huoli. Kipossa on aina varuilta tarjolla myös kotimaisia hyvälaatuisia nappuloita siltä varalta, että nälkä iskee. Niitä koiramme syö aniharvoin. 

Kuulostaako gurmeelta? 

Mutta miksi nykyään syötetään nappuloita? Mummoni suomenpystykorva eli varmaan 20 vuotta ilman nappulan nappulaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi